معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: 9 طرح کشاورزی در سفر رئیس‌جمهور به استان به بهره‌برداری می‌رسد.
کد خبر: ۹۹۷۱۵
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۷ 23 September 2015
به گزارش تابناک مازندران خبرگزاری فارس از شهرستان ساری به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، محمد جعفری به طرح‌های قابل افتتاح بخش کشاورزی در سفر رئیس‌جمهور و هیئت دولت به مازندران اشاره کرد و اظهار داشت: 9 طرح شامل پرورش مرغ گوشتی و مرغ مادر گوشتی، پرورش گل و گیاه زینتی، تولید خوراک دام و طیور، تجهیز و نوسازی زمین‌های کشاورزی و آبیاری قطره‌ای آماده افتتاح و یک طرح مرکز لجستیک پایانه صادرات محصولات کشاورزی در سفر رئیس‌جمهور به مازندران آماده کلنگ‌زنی است.
وی با بیان اینکه پرورش مرغ مادر گوشتی در شهرستان‌های فریدونکنار و بابل و پرورش مرغ گوشتی در عباس‌آباد در مجموع با ظرفیت 180 هزار و 500 قطعه که برای راه‌اندازی آن 268 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است آماده بهره‌برداری است، افزود: با افتتاح سه پروژه پرورش مرغ گوشتی و مرغ مادر گوشتی برای 139 نفر ایجاد اشتغال می‌شود.
معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی مازندران یادآور شد: پروژه پرورش گل و گیاه زینتی در شهرستان نور با ظرفیت 600 هزار گل‌ شاخه بریده و صرف اعتبار 11 میلیارد و 600 میلیون ریال و ایجاد اشتغال برای هفت نفر آماده افتتاح در سفر هیئت دولت به مازندران است.
جعفری ادامه داد: کارخانه خوراک دام و طیور با ظرفیت 50 هزار و 600 تن و اعتبار هزینه شده 100 میلیارد ریال و اشتغال‌زایی 21 نفر آماده افتتاح و بهره‌برداری است.
وی با اشاره به اینکه 4 هزار و 705 میلیون ریال اعتبار برای تجهیز و نوسازی 19 هکتار از زمین‌های کشاورزی روستای ال‌تپه شهرستان بهشهر هزینه شده است، تصریح کرد: با افتتاح این پروژه 430 خانوار از مزایای آن بهره‌مند می‌شوند.
معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی مازندران اظهار کرد: پروژه آبیاری قطره‌ای در شهرستان‌های گلوگاه، ساری و میاندورود هر کدام به ترتیب با صرف اعتبار 750 میلیون ریال، یک‌هزار و 238 میلیون و 800 هزار ریال و 307 میلیون و 440 هزار ریال و به ترتیب با بهره‌مندی پنج، 10 و یک خانوار در روستا‌های کلباد، بندارخیل و کیاپی آماده افتتاح در سفر رئیس‌جمهور به مازندران است.
جعفری با بیان اینکه مرکز لجستیک پایانه صادرات محصولات کشاورزی در شهرستان جویبار آماده کلنگ‌زنی است که برای این پروژه یک‌هزار و 450 میلیارد ریال اعتبار برآورده شده است، یادآور شد: پیش‌بینی شده این طرح ظرف مدت یک‌سال به بهره‌برداری برسد.
وی در پایان گفت: با افتتاح این پروژه کل استان از مزایای آن بهره‌مند و برای 120 نفر ایجاد اشتغال می‌شوند .
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار