یادواره تکریم از زنان مجاهد و آیین رونمایی از جایزه جهادی بانوان در گام دوم انقلاب با محوریت جبهه سلامت همزمان با هفته دفاع مقدس در سالن اجتماعات صدا و سیمای مرکز اصفهان برگزار شد.
کد خبر: ۹۹۷۶۱۹
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۲ 30 September 2021

مدیرکل صدا و سیمای مرکز اصفهان در ابتدای این آیین تأکید کرد سخن گفتن در وصف عزیزانی که از همه چیز خود برای حفظ امنیت کشور و دفاع از خاک ایران گذشتند بسیار مشکل است.
بهرام عبدالحسینی اظهار داشت: ایثارگری و رشادت‌های رزمندگان در طول هشت سال دفاع مقدس بر دوست و دشمن پوشیده نیست.
وی با بیان اینکه دشمن از جنگ مستقیم به جنگ فرهنگی با کشورمان روی آورده است، افزود: امروز دشمن در عرصه‌های دیگر از جمله بخش‌های اقتصادی و فرهنگی به جنگ مردم کشورمان آمده است، در حالی که اگر روحیه جهادی دوران دفاع مقدس در ما زنده شود حتی از پس 10 برابر این مشکلات هم برمی‌آییم و چون آن روحیه را از دست داده‌ایم مشکلات‌ خود را چند برابر نشان می‌دهد.
مدیرکل صدا و سیمای مرکز اصفهان با اشاره به روحیه دوری از القاب و عناوین در رزمندگان دفاع مقدس ادامه داد: اگر به این تفکر برگردیم، یک هدف داشته باشیم و از یک فرمان اطاعت کنیم به موفقیت‌های زیادی دست پیدا می‌کنیم و مشکلاتی که فکر می‌کنیم راه‌حلی ندارد رفع می‌شود.
عبدالحسینی به نقش بانوان در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: بانوان کشورمان هم در خط مقدم و هم در پشت جبهه‌ها به یاری رزمندگان می‌شتافتند. مادرانی که اجازه می‌دادند همسر و فرزندان‌شان به جنگ دشمن بروند درس‌های بزرگی به ما دادند. امروز نیز می‌بینیم که این ایثارگری در شهدای مدافع حرم، همسران و مادران این شهدا به چشم می‌خورد.
همچنین مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اصفهان در این نشست گفت: روحیه جهادی از دوران دفاع مقدس در مردم کشورمان وجود داشته و شهدای مدافع سلامت مثالی از این روحیه جهادی در زمان حاضر هستند.
شادی فضلی بیان کرد: امیدوارم با اجرای طرح جایزه جهادی بانوان در استان اصفهان بتوانیم جهادگران زن استان را که بدون هیچ چشمداشتی در مسیر ارزش‌های انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی به فعالیت جهادی می‌پردازند به نسل جوان معرفی کنیم.
وی ادامه داد: با تشکیل کمیته‌های مربوطه در شورای سیاست‌گذاری در روزهای آینده، این بانوان جهادگر همزمان با دهه فجر امسال معرفی می‌شوند.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان نیز در ادامه با اشاره به نقش بی‌بدیل زنان در پیروزی انقلاب اظهار داشت: بانوان ایران اسلامی با وجود علاقه و دلبستگی به همسران و فرزندان خود، آنها را برای پیوستن به جبهه‌های حق علیه باطل و همچنین دفاع از حرم بدرقه کردند. برخی از این مادران با گذشت بیش از 30 سال از جنگ هنوز چشم‌انتظار بازگشت پیکر مطهر فرزندان خود هستند.
سرهنگ محمد رضایی با اشاره به تغییر تاکتیک دشمن و روی آوردن به تهاجم فرهنگی افزود: امروز بانوان در خط مقدم جبهه دفاع فرهنگی حضور دارند و امیدوارم امروز نیز بتوانیم از حضور بانوان جهادی در زمان دفاع مقدس برای نسل فعلی و نسل آینده الگوگیری کنیم.
وی جایزه جهادی بانوان را طرحی ارزشمند و به‌یادماندنی دانست و تصریح کرد: زندگی ما مرهون از خودگذشتگی مادران و همسران شهدا است و امیدوارم بتوانیم راه آنها را ادامه دهیم. دختران و زنان کشورمان می‌توانند قرن‌ها از این اسطوره‌های صبر و مقاومت، عشق و ایثار و محبت و دوستی الگو بگیرند.
فرزانه کلاهدوزان، عضو شورای اسلامی شهر اصفهان نیز حضرت زینب(س) را بزرگ‌بانوی جهادگر اسلام و الگوی تمام زنان به‌خصوص زنان جهادگر دانست و از دست‌اندرکاران طرح جایزه جهادی بانوان تقدیر کرد.
وی گفت: جامعه ما نیاز به فرهنگ ایثار و شهادت دارد. واژه جهاد متعلق به اسلام است و هیچ پژوهشی نمی‌تواند آن را توصیف و رمزگشایی کند و امیدوارم جامعه ما با اشاعه فرهنگ ایثار و جهاد به اهداف بلند خود دست یابد.
همچنین رئیس مرکز تخصصی بانوان آفتاب سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان اظهار داشت: بر اساس نیازسنجی صورت‌گرفته و به پاسداشت حضور بی‌بدیل و فعالیت جهادی بانوان در عرصه‌های گوناگون اقدام به اجرای طرح جایزه جهادی بانوان کردیم.
لیلا لندی اصفهانی ادامه داد: در زمان انتخاب و معرفی بانوان نمونه همواره با فقدان شاخص‌های موثق مواجه بودیم، بنابراین به این جمع‌بندی رسیدیم که این طرح را اجرا کنیم.
وی گفت: دختران و زنان جامعه ما به الگویی از جنس خودشان نیاز دارند و بانوان جهادگر نه‌تنها در جبهه سلامت بلکه در سایر عرصه‌ها می‌توانند الگوی بانوانی قرار گیرند که دغدغه کار جهادی دارند.
رئیس مرکز تخصصی بانوان آفتاب سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان بیان کرد: اجرای این طرح به عزمی جهادی نیاز دارد و امیدوارم این طرح در آینده به صورت ملی و بین‌المللی برگزار شود.
در پایان این مراسم از اینفوگرافیک منشور اهداف و راهبردهای جایزه جهادی بانوان با محوریت جبهه سلامت رونمایی شد. این طرح قرار است با مشارکت دفتر تخصصی بانوان آفتاب سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان، صدا و سیمای مرکز اصفهان، دفتر امور بانوان و خانواده استانداری اصفهان و دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان اجرا شود.
همچنین از فاطمه سادات سجادی همسر شهید عباس میرفندرسکی که خود از جانبازان دفاع مقدس و از جمله بانوان جهادگر است تقدیر به عمل آمد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار