امروز دوشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۰ با رقابت کشتی گیران وزن‌های ۷۰ کیلوگرم و ۹۷ کیلوگرم پیگیری می‌شود که عرفان الهی و مجتبی گلیج دو کشتی گیر دلاور تنکابنی با حریفان سرشاخ میشوند
کد خبر: ۹۹۸۶۴۳
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۱ 04 October 2021

به گزارش تابناک مازندران،سومین روز رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی جهان، امروز دوشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۰ با رقابت کشتی گیران وزن‌های ۷۰ کیلوگرم و ۹۷ کیلوگرم پیگیری می‌شود که عرفان الهی و مجتبی گلیج دو کشتی گیر دلاور تنکابنی با حریفان سرشاخ می‌شوند.


برنامه آزادکاران کشورمان به شرح زیر است:
در وزن ۷۰ کیلوگرم عرفان الهی در دور نخست به مصاف جینتارو موتویاما از ژاپن می‌رود و در صورت پیروزی بر این حریف در دور بعد به مصاف برنده دیدار میان نیکولای گراحمز از مولداوی و دانیل چومانیک از اسلواکی می‌رود. در این وزن ۲۶ نفر حضور دارند.


در وزن ۹۷ کیلوگرم مجتبی گلیج در دور نخست به مصاف الیزبار اودیکادزه از گرجستان می‌رود و در صورت پیروزی بر این حریف در دور بعد به مصاف برنده دیدار میان رادو لیفتر از مولداوی و دان چپتای از کنیا می‌رود. در این وزن ۲۲ نفر حضور دارند. اسنایدر آمریکایی در گروه گلیج قرار دارد و تا نیمه نهایی با وی برخورد نمی‌کند. سعدالله یف روس نیز در بالای جدول حضور دارد.

رقابت‌های مقدماتی این دو وزن از ساعت ۱۱ و ۳۰ دقیقه امروز در اسلو نروژ آغاز می‌شود.

 

رقابت سه مازندرانی امروز برای کسب مدال طلا
اما امشب فینال رقابت‌های چهار وزن دیگر برگزار می‌شود که سه فینالیست مازندرانی هستند. امیرمحمد یزدانی، محمد نخودی و کامران قاسم‌پور سه دلاور جویباری هستند که امشب برای ایستادن بر سکوی نخست به روی تشک می‌روند.

فینالیست‌های چهار وزن دوم:
وزن ۵۷ کیلوگرم:
علیرضا سرلک از ایران - توماس گیلمان از آمریکا
وزن ۶۵ کیلوگرم:
امیرمحمد یزدانی از ایران - ژاگیر شاکیوف از روسیه
وزن ۷۹ کیلوگرم:
محمد نخودی از ایران - جردن باروز از آمریکا
وزن ۹۲ کیلوگرم:
کامران قاسم‌پور از ایران - ماگومد کوربانف از روسیه


دیدار‌های رده بندی و فینال این اوزان از ساعت ۱۹ امشب برگزار می‌شود.


آتش بازی یزدانی و زارع و کسب مدال زرین طلا
در فینال رقابت‌های وزن‌های ۸۶ و ۱۲۵ کیلوگرم، دیشب حسن یزدانی و امیرحسین زارع دو دلاور مرد مازندرانی، آتش بازی به راه انداختند و با برتری بی، چون و چرا مقابل حریفان آمریکایی و گرجستانی، گردن آویز مدال طلا شدند.


انتقام حسن از تیلور
حسن یزدانی، کشتی‌گیر جویباری وزن ۸۶ کیلوگرم ایران با پیروزی ۶ بر ۲ برابر دیوید تیلور امریکایی، ضمن جبران شکست در دیدار نهایی بازی‌های المپیک توکیو به مقام قهرمانی رقابت‌های جهان دست یافت.


یزدانی پیش از این در دور نخست استراحت کرد، سپس مقابل عظمت دولت بیکوف از قزاقستان رفت و صاحب برتری ۱۲ بر ۲ شد. یزدانی در یک چهارم نهایی نیز ۱۱ بر صفر اتان راموس از پورتوریکو را برد و به نیمه نهایی رسید.


تیلور پیش از بازی‌های المپیک نیز ۲ مرتبه دیگر در جام جهانی کرمانشاه و مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۱۸ نیز موفق به شکست حسن یزدانی شده بود، اما دیشب این طلسم شکسته شد.


امیرحسین زارع پس از ۳۲ سال ایران را صاحب مدال طلای سنگین وزن کرد
در وزن ۱۲۵ کیلوگرم امیرحسین زارع آملی پس از استراحت در دور اول در دور دوم با نتیجه ۶ بر صفر دزیانیس خرامیانکوف از بلاروس را مغلوب کرد و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه ۱۰ بر صفر نیکولاس گویازدوفسکی دارنده مدال برنز جهان از آمریکا را از پیش رو برداشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد.

وی در این مرحله با نتیجه ۴ بر صفر از سد طا‌ها آکگول قهرمان المپیک و جهان از ترکیه گذشت و به دیدار فینال راه یافت.

زارع در دیدار نهایی، در یک کشتی حساب شده با نتیجه ۹ بر ۲ گنو پتریاشویلی دارنده مدال‌های طلای جهان و نقره المپیک از گرجستان را از پیش رو برداشت و پس از ۳۲ سال و پس از زنده یاد علیرضا سلیمانی ایران را برای دومین بار صاحب مدال طلای جهان در سنگین وزن کرد.


پس از کسب دو مدال طلای رقابت‌های قهرمانی جهان، مردم ورزش دوست مازندران به شادی و پایکوبی پرداختند.

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار