معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی
به گزارش تابناک تبریز ،' علی محرمی معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی ' از برگزاری نخستین جشنواره فرهنگی و هنری استانی با محوریت احیای دریاچه ارومیه در تبریز خبر داد.
کد خبر: ۹۹۹۴۴
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۴ 24 September 2015

و گفت: جشنواره یاد شده برای تحقق برنامه های جامع دولت در خصوص احیاء دریاچه ارومیه و توسط کانون فرهنگ ،هنر و ادب آذربایجان با همکاری دفتر منطقه ای ستاد احیای دریاچه ارومیه و انجمن های فرهنگی ،هنری و ادبی استان برگزار می شود.

وی هدف از برگزاری این جشنواره را نمایاندن نقش و جایگاه هنر و هنرمندان در معرفی بحران زیست محیطی دریاچه ارومیه، تبیین نقش و جایگاه فرهنگ و هنر در ارایه راهکار های مناسب برای احیاء دریاچه ارومیه و شناساندن اثر گذاری آثار هنرمندان در امید بخشی به توانمندی های ملی و نگرشها و پی گیری های مسئولانه عنوان کرد.

محرمی گفت: جشنواره یاد شده در دو بخش اصلی شامل ، فیلم، نمایش، عکس، شعر، کاریکاتور، موسیقی و نقاشی و بخش جنبی شامل، ایستگاه نقاشی و کاریکاتور کودک و نوجوان و ایستگاه خوشنویسی کودک و نوجوان ،برگزار می شود.

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان موضوع های جشنواره را شامل رویکرد انتقادی نسبت به وضع کنونی دریاچه ارومیه، نگاه ویژه به راهکارهای فرهنگی و هنری احیا و محافظت از دریاچه ارومیه، از میان رفتن طبیعت و ظرفیت های گردشگری و تفریحی و درمانی دریاچه ارومیه، نمایش تغییر سیمای جغرافیایی در دو مقطع زمانی قبل و بعد بحران خشکسالی دریاچه ارومیه، نقش مردم در پیشگیری و مواجهه با بحران دریاچه ارومیه و تاثیرات فرهنگی و اجتماعی بحران بر حیات ساکنان حاشیه دریاچه ارومیه برشمرد.

وی آخرین مهلت ارسال آثار به این جشنواره را پنجم مهرماه جاری عنوان کرد و گفت: آثار ارسال شده نهم تا سیزدهم مهر امسال در محل نمایشگاه بین المللی تبریز به نمایش گذاشته شده و آیین اهدای جوایز به برگزیدگان نیز دوازدهم مهرماه در سالن شمس تبریزی نمایشگاه بین المللی تبریز برگزار می شود.

علاقمندن می توانند در بخش عکس آثار خود را به دبیرخانه جشنواره واقع در بلوار استاد شهریار،اول سربالایی ولیعصر(عج)،مجتمع فرهنگی و سینمایی 22 بهمن ،انجمن هنر عکاسی استان ارسال کرده و یا با شماره تماس 33280124 و 25 تماس بگیرند .

در بخش فیلم نیز علاقمندان آثار خود را به دبیرخانه جشنواره واقع در بلوار استاد شهریار،اول سربالایی ولیعصر(عج)،مجتمع فرهنگی و سینمایی 22 بهمن ،انجمن سینمای جوان شعبه تبریز ارسال نموده و یا با شماره تماس 33283351 حاصل کنند.

در بخش بخش شعر، شعرا و ادبا می توانند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره واقع در تبریز،بلوار 29 بهمن ،مجتمع فرهنگی و هنری تبریز دفتر انجمن شعر و ادب ارسال کرده و یا با شماره شماره تماس 35243919 تماس بگیرند.

در بخش نقاشی علاقمندان می توانند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره واقع در تبریز، بلوار 29 بهمن ،مجتمع فرهنگی و هنری تبریز دفتر انجمن هنر های تجسمی ارسال کرده و یا با شماره تماس داخلی 202- 33329060 تماس بگیرند .

در بخش کاریکاتور نیز علاقمندان می توانند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره واقع در تبریز، خیابان جمهوری ،باغ فجر ،خانه هنر تبریز،دفتر انجمن کاریکاتور ارسال کرده و یا با شماره تماس 32844953 تماس بگیرند.

در بخش نمایش نیز علاقمندان می توانند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره واقع در تبریز،خیابان دانشسرا،روبروی فرماندهی انتظامی استان ،تئاتر شهر تبریز ارسال کرده یا با شماره تماس 3524312 تماس برقرار کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :