رئیس شورای شهر همدان از انعقاد تفاهم‌نامه همکاری برای احیا بافت تاریخی همدان در اجلاس اوراسیا خبر داد.
کد خبر: ۹۹۹۵۷
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۰ 24 September 2015

رئیس شورای شهر همدان از انعقاد تفاهم‌نامه همکاری برای احیا بافت تاریخی همدان در اجلاس اوراسیا خبر داد.

به گزارش تابناک همدان ؛علی اکبر نظری درحاشیه بازدید از دبیرخانه هشتمین اجلاس بین‌المللی رشد توسعه شهری و حفاظت بافت تاریخی در حوزه اوراسیا اظهار داشت:در فصل بهار مجموعه‌ای از کشور ژاپن در صحن شورای شهر حاضر شده و اعلام شد که این مجموعه می‌خواهند در بافت‌های تاریخی و محلات قدیمی مطالعاتی داشته و کارهایی را در این زمینه انجام دهند.

وی افزود: از وزارت‌خانه‌های راه و شهرسازی و کشور با همدان ارتباط گرفته و همدان را با توجه به وجود ساختار تاریخی و محلات قدیمی به عنوان میزبان هشتیمن اجلاس اوراسیا انتخاب کردند.

نظری با اشاره به اینکه نشستی در معاونت شهرسازی شهرداری همدان تشکیل شده و قرار شد تا برای میزبانی از این اجلاس برنامه‌ریزی صورت گیرد، تصریح کرد: این امر می‌طلبد تا بهترین بهره‌برداری از این اجلاس صورت گیرد.

وی عنوان کرد: وقتی وضعیت شهر همدان را برای مدیران موسسه ژاپنی توضیح دادیم از برگزاری اجلاس در همدان استقبال کرده و اعلام کردند که این آمادگی وجود دارد تا شهر همدان را با توجه به وجود بافت تاریخی مورد مطالعه قرار دهند.

نظری از انعقاد تفاهم‌نامه همکاری شهرداری همدان با متخصصان معماری در اجلاس اوراسیا خبر داد و گفت: برای احیا و مرمت بافت تاریخی و محلات قدیمی شهر همدان تفاهم‌نامه‌ای بین شهرداری همدان و متخصصان حاضر در اجلاس امضا می‌شود تا بتوان از تجربیات آنها بیشتر استفاده کرد.

رئیس شورای شهر همدان بیان کرد: براساس جمع بندی صورت گرفته این اجلاس به نفع شهر همدان است چراکه باز زنده‌سازی محلات قدیمی همدان بااستفاده از روش‌های نوین انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه احیا و مرمت بافت‌های تاریخی و محلات قدیمی شهر همدان از سال‌های گذشته در حال انجام است، عنوان کرد: اما با برگزاری این اجلاس روند مرمت، علمی شده و مرمت‌ها پایدارتر خواهد بود.

نظری با اعلام اینکه از 13 کشور دنیا در این اجلاس حضور پیدا می‌کنند، تصریح کرد: کارشناسانی که در مناطق مختلف دنیا از جمله اروپا و خاورمیانه در زمینه احیا و مرمت بافت‌های تاریخی فعالیت داشته‌اند در این دوره از اجلاس حاضر شده‌اند.

رئیس شورای شهر همدان تصریح کرد: برای احیا بافت‌های تاریخی همدان باید از روش‌های علمی استفاده کرد که این ظرفیت در هشتمین دوره اجلاس وجود دارد، اگر 10 سال پیش بافت تاریخی همدان را به درستی احیا کرده بودیم امروز توان جذب حداکثری گردشگر را داشتیم.

وی با بیان اینکه هنوز هم این موضوع دیر نشده و می‌توان بافت تاریخی و محلات قدیمی همدان را در راستای جذب گردشگر احیا و مرمت کرد، گفت: اما لازمه این امر استفاده از ظرفیت علمی برای احیا و مرمت بافت تاریخی همدان است.

نظری با اعلام اینکه شهرداری همدان بیشترین بهره‌برداری را از اجلاس اوراسیا دارد، گفت: کمیسیون‌هایی در زمینه معماری، شهرسازی و مبلمان شهری در شهرداری همدان شکل گرفته که اطلاعات و نیازهای شهر همدان را از اجلاس کسب کنند.

هشتمین اجلاس بین‌المللی رشد و توسعه شهری و حفاظت بافت تاریخی در حوزه اوراسیا از 28 شهریور در همدان آغاز شده و تا هشتم مهر ماه امسال ادامه دارد.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
رسول
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
ممنون
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار