مدير دفتر مديريت مصرف و كاهش آب بدون درآمد شركت آب و فاضلاب استان يزد از تجهيز هفت شهرستان استان يزد به دستگاه‌هاي پيشرفته نشت‌يابي خبر داد.
کد خبر: ۱۰۱۴۹۹
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۶ 27 September 2015

به گزارش تابناک یزد،"سياوش پاكدل" شهرهاي مجهز به اين سيستم را يزد، ابركوه، اردكان، بافق، تفت، مهريز و ميبد ذكر كرد و با بيان اين كه يكي از مهمترين عوامل در ميزان هدررفت آب، وجود نشت‌هاي نامريي داخل شبكه است، افزود: شناسايي محل دقيق نشت فقط با استفاده از دستگاه‌هاي نشت‌ياب امكان پذير است .

وي اظهار كرد: از ابتداي سال‌جاري 160 كيلومتر نشت‌يابي در شبكه‌هاي فرسوده شهرهاي تفت، مهريز و ميبد انجام و با كشف 15 فقره نشت و مرمت آنها از هدررفت هفت ليتر بر ثانيه آب در استان كم آب يزد جلوگيري شد.

پاكدل خاطر نشان كرد:  با توجه به اهميت موضوع و با استفاده از اعتبارات كاهش هدررفت شركت مهندسي آب و فاضلاب كشور نسبت به خريد تجهيزات پيشرفته نشت‌يابي اقدام و كلاس آموزشي كار با دستگاه در شهريورماه در ستاد شركت آبفاي استان يزد برگزار شد.

اين مسئول ادامه داد: در رور اول كارگاه، آموزش‌ها به صورت تئوري و در روز دوم اكيپ‌هاي نشت‌يابي ادارات مختلف استان به صورت عملي نسبت به  نشت‌يابي از يكي از خطوط آبرسان در حاشيه شهر يزد اقدام كردند و آموزش نشت‌يابي از انشعابات و نيز آشنايي با صداي نشت نيز انجام گرفت.

يادآور مي‌شود؛ شركت آب و فاضلاب استان يزد در چند سال اخير با توجه ويژه به بحث كاهش هدررفت آب و انجام طرح‌هاي متعدد در زمينه هدررفت واقعي و ظاهري، همواره كم‌ترين ميزان هدررفت آب بدون درآمد را در بين شركت‌هاي آبفاي كشور داشته كه اين عدد در پايان سال گذشته، 18.15درصد بوده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار