مدیرعامل برق منطقه ای :
مدیرعامل شرکت برق منطقه ای یزد با بیان اینکه گذر از اوج بار تابستان سالجاری با همراهی خوب مجموعه صنایع استان میسر شد، گفت: هرچند برای تولید انرژی الکتریکی در زمستان با چالش تامین سوخت روبرو هستیم ، با مدیریت بهره وری، همکاری صنعتگران و مردم این مشکل رفع می شود.
کد خبر: ۱۰۱۵۵۲۰
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۶ 13 December 2021

به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی برق منطقه ای یزد، ابوالفضل اسدی در مراسم تجلیل از مدیران واحدهای صنعتی استان افزود: سال های گذشته با وجود مصرف بالا، میزان مصرف در حدی بود که با وجود دشواری‌ها برای متولیان این صنعت، تامین نیاز مقدور بود و مشکلی برای صنایع و مشترکان ایجاد نشد.

وی ادامه داد: زمستان سال ۹۹ برای نخستین بار با کمبود سوخت مواجه شدیم و نکته قابل تامل این است که خاموشی زمستان از جنس انرژی است و با وجود توان تولید برق ، صنعت برق با برخی محدودیت‌ های سوخت مورد نیاز نیروگاه‌ها برای تولید برق مواجه شد.

اسدی توسعه صنایع و افزایش دمای هوا را از عوامل رشد بار مصرف برق عنوان کرد و افزود: با توجه به کمبود تولید برق در تابستان سال ۱۴۰۰، نیاز به مدیریت مصرف بیش از پیش احساس شد که در این راستا شرکت برق منطقه‌ای یزد، اقدام هایی را برای مدیریت بار و جلب همکاری صنایع استان در دستور کار خود قرار داد.

وی خاطرنشان کرد: روند مدیریت بار مصرف در استان با جلب همکاری مشترکان در ساعت پرباری شبکه و مبادله تفاهم‌نامه با صنایع آغاز شد اما ابلاغ مصوبه هیات وزیران برای افزایش ساعت‌های همکاری مشترکان، کاهش سقف اوج ، شرکت برق منطقه‌ای یزد به ۲۷۲ مگاوات، منجر به برگزاری جلسات متعدد با صنایع فولاد و نمایندگان استان برای مدیریت و کاهش بار کرد.

اسدی تصریح کرد: با افزایش نیاز مصرف از یک سو و محدودیت نیروگاه‌های برقابی به دلیل کاهش بارش، ناترازی تولید و مصرف افزایش یافت که با تغییر رویکرد مدیریت بار به صورت منطقه‌ای و ابلاغ نامه توانیر و مصوبه هیات وزیران به مشترکان فولاد و سیمان برای کاهش مصرف تا سقف ۱۰ درضد، باعث کاهش سقف پیک شرکت و افزایش محدودیت برای صنایع بزرگ شد.

وی ادامه داد: در این راستا با شرکت توانیر برای افزایش سقف مصرف استان تعامل و هماهنگی انجام شد تا محدودیت برای صنایع تا حدامکان کاهش یابد.

وی ضمن قدردانی از حمایت‌های شرکت توانیر و مقام های استان و همراهی مناسب صنایع یادآور شد: به رغم تعداد بالای عملکرد رله‌های فرکانسی، با کمک و همراهی صنایع، پیک تابستان ۱۴۰۰ نیز بدون خاموشی گسترده و فروپاشی شبکه پشت سر گذاشته شد.

بیست و هفتم شهریورماه امسال مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای یزد از سرمایه گذاران بخش خصوصی خواسته بود ، برای ساخت نیروگاه‌های مقیاس کوچک و با هدف افزایش ظرفیت تولید انرژی الکتریکی در مناطق محروم استان مشارکت کنند

اسدی با اشاره به ماده ۴۸ قانون برنامه ششم توسعه و مصوبه ۳۴۸ هیات تنظیم بازار برق ایران افزود: این شرکت با هماهنگی توانیر، شهریورماه ۱۴۰۰، در این مورد فراخوانی با اولویت مناطق کمتر برخوردار استان را منتشر کرد و هدف افزایش ظرفیت تولید نیروی برق از طریق مشارکت بخش خصوصی برای ساخت نیروگاه‌های مقیاس کوچک در هفت ایستگاه برق در شهرهای هرات، بافق، اردکان، میبد، رستاق و دانشگاه اعلام شد.

وی اظهارکرد: هم اکنون ۲۰ نیروگاه مقیاس کوچک با ظرفیت ۱۶۷ مگاوات در نقاط مختلف یزد در حال بهره برداری است، امید می رود با بهره برداری از نیروگاه‌های در حال ساخت ، این ظرفیت در آینده‌ به ۲۰۰ مگاوات برسد.
ظرفیت اسمی نیروگاه‌های سیکل ترکیبی استان یزد ۲ هزار و ۸۰۰ مگاوات است که این شامل ۲ هزار و ۵۶۰ مگاوات نیروگاه حرارتی، ۸۱.۵ مگاوات نیروگاه خورشیدی و ۱۶۷ مگاوات نیروگاه های تولید پراکنده است.

تعداد مشترکان برق یزد ۷۲۰ هزار مشترک است و ۹۰ درصد مصرف استان اختصاص به صنعت و ایجاد اشتغال دارد و بقیه در اختیار سایر مناطق کشور گذاشته می‌شود.

منبع: ايرنا
برچسب ها: مدیریت ، سوخت ، برق ، چالش
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار