حجت الاسلام والمسلمین رمضان شجاعی صبح امروز با حضور مسئولان به‌عنوان رئیس اوقاف بابلسر و فریدونکنار معارفه شد.
کد خبر: ۱۰۱۵۹۰۹
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰ 14 December 2021

به گزارش تابناک مازندران، مراسم تکریم تودیع و معارفه رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بابلسر و فریدونکنار با حضور حجت الاسلام حیدری جناسمی مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران، امام جمعه و فرماندار بابلسر و جمعی از مسئولین در امام‌زاده ابراهیم (ع) بابلسر برگزار شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین‌ یوسف‌تبار در تاریخ سوم خرداد ۱۳۹۳ به‌صورت رسمی به‌عنوان رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بابلسر و فریدونکنار معارفه شده بود و حدود ۸ سال در این جایگاه حضور داشت و قرار است به عنوان رئیس جدید اوقاف سوادکوه به این شهرستان عزیمت کند.

حجت‌الاسلام رمضان شجاعی نیز پیش از این به‌عنوان رئیس اداره اوقاف و امور خیریه در شهرستان‌های لاریجان و آمل حضور داشت.

شجاعی به‌عنوان رئیس اوقاف بابلسر و فریدونکنار معارفه شد

حیدری جناسمی مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران در این مراسم از توزیع ۲۰۰ هزار بسته معیشتی در طول ایام کرونا در سطح استان خبر داد و اظهار داشت: اوقاف در سطح شهرستان، استان و کشور اقدامات بسیار خوبی انجام داده است.

وی افزود: اگر موقوفات احیا شود، کارهای بزرگی را می‌توان انجام داد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران بر اجرای امینانه نیات واقفان تاکید کرد و با بیان اينکه احیای موقوفات باید در اولویت قرار گیرد، خاطرنشان کرد: اوقاف در حوزه درمان، پزشکی، علمی، عمرانی و معیشتی و اقتصادی فعالیت‌های خوبی در راستای حمایت از نیازمندان انجام داده است.

حجت الاسلام والمسلمین قلی پور امام جمعه بابلسر در این مراسم با اشاره به اهمیت موضوع وقف در دین اسلام و سیره اهل بیت علیه السلام، گفت: اهمیت وقف در سیره انبیاء و ائمه معصومین علیه السلام بخصوص امیر مومنان علی علیه السلام متبلور و برجسته بود و این مهم خود گویای ارزش و جایگاه والای معنوی و مادی این سنت حسنه است و این خیرات و موقوفات فراوان نشانگر آن است که این بزرگواران تمام تلاش خود را جهت توسعه و گسترش این امر الهی انجام دادند.

امام جمعه شهرستان بابلسرضمن قدردانی از اقدامات و خدمات حجت الاسلام یوسف تبار رییس سابق این اداره و آرزوی موفقیت و سربلندی برای همه خادمین و خدمتگزاران به نظام اسلامی خواستار توجه و اهتمام بیشتربه ارتقا بهره وری موقوفات در کنار احیا موقوفات شد و گفت: افزایش نظام بهره وری موقوفات موجب بهره مندی بیشتر مردم در قالب نیتهای مختلف و خدمت رسانی بیشتر به مردم است.

وی با تاکید بر ضرورت ترویج و گسترش فرهنگ وقف در جامعه خاطر نشان کرد:اگر مدیریت موقوفات به بهترین شکل انجام شود مردم به عمل وقف ترغیب و تشویق میشوند، واز طرفی باید بگونه ای گام برداشت وحرکت کرد تا ارتقا بهره وری موقوفات برای مردم ملموس و محسوس باشد.

حجت الاسلام والمسلمین قلی پورضمن بازشناسی ظرفیتها و اثر افزایش بهره وری در حوزه وقف، بهترین راه نجات کشور و رسیدن به موفقیت و عظمت نظام را استفاده از ظرفیتهای داخلی و داشتن روحیه جهادی دانست و با اشاره به لزوم بازنگری و به روز شدن نیات واقفین،برضرورت استفاده از از ظرفیتهای دانشگاه و نخبگان تاکید وتصریح کرد: در راستای برآورده ساختن نیات واقفان، دانشجویان، پژوهشگران و نخبگان دانشگاهی ضمن بررسی مدل های بهره وری موقوفات، در پژوهش و پایان نامه ها تعریف و تدوین کنند.

انتهای پیام/ر

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار