عضو هیات رییسه فدراسیون:
عضو هیات رییسه فدراسیون هندبال جمهوری اسلامی گفت: تشکیل مدرسه تخصصی این رشته با حضور مدرسان مجرب و با همکاری مسئولان اداره های کل ورزش و جوانان استان ها و هیات‌ ورزشی در اولویت کار این مجموعه قرار دارد.
کد خبر: ۱۰۱۶۰۵۱
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۳ 15 December 2021

ابوالفضل خوشنویس روز سه‌شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: توسعه هندبال در گروی توجه جدی به آموزش و برگزاری دوره‌های مختلف دانش‌افزایی علمی و عملی با بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌ها در تمامی مناطق کشور است .

وی با بیان اینکه برای تشکیل مدرسه تخصصی هندبال تعدادی توپ در نظر گرفته شد که پس از ثبت مدرسه و ارایه فهرست بیمه ورزشکاران به موسس مدرسه اهدا می‌شود، ادامه داد: باید برای تشکیل آن همکاری لازم از سوی تمامی مسئولان ورزش کشور صورت گیرد .

این مسئول ورزشی یزد با اشاره به اینکه دیگر برنامه‌ های مهم فدراسیون، توجه به رده‌های پایه و سرمایه‌گذاری در این مورد است، ادامه داد: استعدادیابی تخصصی با تاسیس اولین آکادمی هندبال در استان از سوی باشگاه سنگ آهن بافق و پیگیری ثبت آکادمی هندبال پیشگامان و ثبت اولین مدرسه تخصصی هندبال دختران آفتاب در برنامه هیات قرار دارد.

خوشنویس بیان کرد: کشف استعدادهای داوری و پرورش داور آماده به کار در سطح مسابقه‌های کشوری و ایجاد انگیزه، رقابت و علاقه بین داوران برای چند سال آینده از اهمیت فراوانی برخوردار است، امیدواریم در این خصوص بیش از گذشته اقدام شود.

وی که از جمله مدرسان داوری، داور ملی هندبال و مترجم قوانین داوری هندبال ساحلی کشور است ،بیان کرد: افراد علاقه‌مند به داوری برای شرکت در دوره‌های تخصصی و فراگیری آن از طریق کمیته داوران هیات هندبال شهرستان‌ها و استان‌ها موضوع را پیگیری کنند.

خوشنویس تاکیدکرد: با توجه به گذر از موج پنجم شیوع ویروس کرونا و بازگشایی مدرسه ها، رییسان هیات هندبال شهرستان‌ ها و کمیته‌های استعدادیابی مردان و زنان فرصت را مغتنم شمارند با همکاری مدیران آموزش و پرورش نسبت به شناسایی استعدادهای هندبال به خصوص در رده سنی دبستان (خردسالان )اقدام کنند.

استان یزد ۴۸ هیات ورزشی استانی ، ۴۰۰ هیات شهرستانی و۶۲ هزار ورزشکار بیمه شده دارد و ۲ هزار نفر در رشته هندبال فعال هستند.

این استان یک میلیون و ۲۳۶ هزار نفر جمعیت دارد که ۸۷ درصد در ۲۴ شهر و بقیه در روستاها و آبادی ها زندگی می‌کنند.

منبع: ايرنا
برچسب ها: هندبال ، فدراسیون ، اولویت
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار