استاندار کرمانشاه:
استاندار کرمانشاه گفت: رانندگان با فعالیت شبانه روزی و بی وقفه خود نقش ارزنده‌ای در کم اثر کردن تحریم‌های ظالمانه دشمن علیه کشور دارند.
کد خبر: ۱۰۱۷۱۶۶
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۷ 20 December 2021

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، هوشنگ بازوند در جلسه تجلیل از راهداران و فعالان عرصه حمل و نقل که به مناسبت هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری در سالن شهدای دولت استانداری کرمانشاه برگزار شد، ضمن تقدیر از رانندگان، اظهار کرد: ارزش راه‌های استان ۵١ هزار میلیارد تومان است که راهداران نسبت به این سرمایه تعصب و حساسیت ویژه‌ای دارند.

وی با اشاره به تلاش‌های شبانه روزی و بی وقفه راهداران به منظور تامین آسایش مردم، افزود: پلیس دوشادوش راهداران در این زمینه فعالیت می‌کند و به نوعی به یکدیگر وابسته هستند، این همکاری به مردم برای حمل و نقل آسان کمک می‌کند.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه ارزش راه‌های سراسر کشور یکهزار هزار میلیارد تومان است و نگهداری از این سرمایه بر عهده راهداران سراسر کشور می‌باشد، خاطر نشان کرد: رانندگان قشر درگیر در راه‌ها هستند که با جان و مال خود علی رغم مشکلات سرمایه گذاری و شرایط تحریم‌های ظالمانه کار می‌کنند و در کم اثر کردن تحریم‌ها نقش به سزایی دارند.

وی با اشاره به اینکه رانندگان علی رغم نبود زیرساخت‌های مناسب، تلاش زیادی در این حوزه می‌کنند، یادآور شد: واقعیت این است که مرز کشور ما با عراق شکننده است و حدود ٩٧ درصد صادرات و ٣ درصد واردات داریم.

اسناندار کرمانشاه تشریح کرد: بنابراین کشوری که ٩٧ درصد کالا از ما می‌خرد به نوعی حق وتو داشته و هر لحظه ممکن است شاهد نگهداشتن بار‌ها باشیم به علاوه در برخی از موارد در مرز‌ها دچار خودتحریمی شده و دستگاه‌های مختلف هر کدام یک تصمیم می‌گیرند.

وی گفت: اگرچه عراق در شرایط تحریم‌ها برای کشور ما یک فرصت استثنایی است و در حال حاضر که به ارزآوری نیاز داریم، افزایش صادرات منجر به افزایش تولید و در نتیجه افزایش ارزش پول ملی می‌شود.

بازوند تاکید کرد: در حال رایزنی برای یکسره کردن حمل بار در مرز‌ها هستیم، اینکه رانندگان یکسره به طرف مقصد حرکت کنند و تخلیه بار در مرز‌ها اتفاق نیفتد بسیار کمک کننده است، اگرچه این یک کار دیپلماسی است.

وی در پایان تسریع در رسیدگی به درخواست رانندگان و تشکیل جلسات در این راستا را عنوان کرد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار