امام جمعه بجنورد:
امام جمعه بجنورد عتبات عالیات را تحول آفرین دانست و گفت: احیای این امر باعث احیای دین، فرهنگ، اخلاق و ارزش‌های اجتماعی می شود.
کد خبر: ۱۰۱۸۵۲۸
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۱ 26 December 2021

 

به گزارش تابناک خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری ظهر یک شنبه در ستاد بازسازی عتبات و عالیات خراسان شمالی که در دفتر امام جمعه بجنورد برگزار شد، اظهار داشت: هدف از کمک به عتبات عالیات ترویج روحیه دینی و کمک به ارزش‌های اخلاقی و فرهنگی در جامعه است.

 

امام جمعه بجنورد با بیان اینکه فعالیت‌های ستاد بازسازی عتبات مردمی و در مسیر شناخت بیشتر اهل‌بیت (ع) تأثیرگذار است، گفت: اماکن مذهبی خاص یک کشور و یا خاک نیست بلکه ارزشی معنوی برای تمامی مسلمانان دارد و همه مسلمانان از فضای معنوی عتبات بهره می‌برند.

 

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی عتبات عالیات را تحول‌آفرین برای بشر دانست و بیان کرد: اماکن زیارتی انسان‌ها را از منکرات دور کرده و برای فرزندان ما نقش تربیتی و فرهنگی دارند.

 

وی افزود: انسان‌ها با زیارت نشاط معنوی و فرهنگی پیدا می‌کنند، بنابراین همه ما نسبت به احیای این اماکن تکلیف داریم؛ چراکه احیای عتبات عالیات احیای دین، فرهنگ، اخلاق و ارزش‌های اجتماعی است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری با بیان اینکه مسئولان به‌عنوان متولیان احداث اماکن مذهبی باید مردم را از آثار معنوی کمک به عتبات آگاه کنند، گفت: در احادیث داریم که احداث صحن قبور پاک ائمه (ع) برای سازنده پاداش اخروی داشته و این کار ارزش بسیار بالایی دارد؛ به‌گونه‌ای که هر کس در این صحن نماز بخواند درصدی از ثواب را بهره می‌برد.

 

امام جمعه بجنورد خاطرنشان کرد: هرچقدر اماکن مذهبی دارای رونق فرهنگی و اجتماعی باشند به‌تناسب بزه و گناه نیز در جامعه کاهش می‌یابد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار