مدیر گروه بیماری های واگیر دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی از افزایش بیش از چهار برابری تعداد مراجعان به مراکز نمونه گیری کرونا در این استان خبر داد.
کد خبر: ۱۰۲۶۰۹۴
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۴ 01 February 2022

به گزارش تابناک خراسان شمالی، برزگر  اظهارکرد: طی روز گذشته ۵۰۰ نفر صرفا به مرکز نمونه گیری امام علی(ع) بجنورد برای گرفتن تست کرونا مراجعه کردند.

 

وی تاکیدکرد: مردم به جای اینکه استرس و اضطراب داشته باشند و با نگرانی به مراکز نمونه گیری مراجعه کنند اقدام به تزریق دز سوم واکسیناسیون نمایند.

 

برزگر توصیه کرد: از سوی دیگر افراد از حضور در اجتماعات و دورهمی ها به شدت خودداری کنند و استفاده از ماسک را در دستور کار خود قرار دهند.

 

وی ادامه داد: هنوز مورد مثبتی از کرونای اُمیکرون در خراسان شمالی تشخیص داده نشده است.

 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی نیز طی روز گذشته در گفت و گو با ایسنا، از تزریق بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار دز واکسن کرونا در استان خبر داد و بر مراجعه مردم برای دریافت دز سوم واکسیناسیون تاکید کرد.

 

دکتر سیدجواد پورنقی اظهار کرد: تاکنون برای افراد واجد شرایط دریافت واکسن در استان، بیش از ۶۰۰ هزار دز اول، ۵۰۰ هزار دز دوم و ۱۵۰ هزار دوز سوم تزریق شده است.

 

وی با اشاره به اینکه ۵۰درصد از افراد واجد شرایط دریافت دز سوم واکسن، هنوز برای این مهم اقدام نکرده اند با درخواست از مردم برای مراجعه به مراکز واکسیناسیون گفت: سبد واکسن استان تکمیل است و کارشناسان مربوطه نیز در مراکز، آماده خدمت رسانی به مردم و پاسخگویی به سوالات آن ها در خصوص نوع واکسن دریافتی هستند.

 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با بیان اینکه بهترین واکسن، در دسترس ترین واکسن است، عنوان کرد: دو دز واکسن برای رسیدن به سطح مطلوب ایمنی کافی نیست و افراد باید حتما نسبت به تزریق دز سوم واکسن خود اقدام کنند.

 

وی افزود: میزان پوشش واکسیناسیون استان در مقایسه با آمار کشوری، رقم قابل قبولی است اما این مهم نباید سبب بی توجهی مردم در راستای رعایت شیوه نامه های بهداشتی شود، چرا که هرچند واکسیناسیون از ابتلای شدید پیشگیری می کند اما نیازمند رعایت شیوه نامه های بهداشتی از سوی مردم هستیم تا شرایط موجود را حفظ کنیم.

 

وی اظهار کرد: اطمینان مردم به حوزه سلامت سبب کسب رتبه‌های نخست استان در حوزه واکسیناسیون شد که باید همین رویه را در رعایت موازین بهداشتی نیز در پیش بگیریم و زدن ماسک، فاصله گذاری اجتماعی، دوری از اجتماعات، استفاده از تهویه مناسب در فضاهای عمومی و... را بیش از پیش رعایت کنیم.

 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی عنوان کرد: با توجه به اینکه راه دیگری به جز واکسیناسیون و رعایت شیوه نامه ها برای پیشگیری از کرونا نداریم، باید تلاش کنیم با رعایت این موازین، امواج بیماری شکسته شود تا تجربه تلخ موج های گذشته کرونا را تجربه نکنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار