فرمانده انتظامی استان ایلام:
فرمانده انتظامی استان ایلام گفت: از ابتدای سال تاکنون بیش از ۱۳ هزار نفر از شهروندان به مراکز مشاوره نیروی انتظامی مراجعه داشته اند.
کد خبر: ۱۰۲۷۱۳۳
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۵ 08 February 2022

به گزارش تابناک ایلام؛ سردار دلاور القاصی مهر بیان داشت: مشاوری که بتواند در جهت صلح و سازش پرونده‌های ارجاعی از دادگاه‌ها تلاش کند و مانع از فروپاشی کانون خانواده‌ها شود و آمار طلاق و ورودی پرونده‌های دادگاه را کاهش دهد وظیفه خود را به انجام رسانده است که تحقق این مهم ثواب دنیوی و اخروی دارد.

سردار القاصی مهر امروز در جلسه کارگاه آموزشی ویژه مشاوران و مددکاران اجتماعی کلانتری‌های و پاسگاه‌های حوزه انتظامی استان تصریح کرد: حضور مشاوران و مددکاران در مدارس، مساجد و کانون‌ها و ارائه مشاوره‌های فعال و آموزش همگانی و آگاه سازی جامعه از آسیب‌ها در جهت پیشگیری یکی دیگر از وظایف مشاوران و مددکاران دانست.

او گفت :با توجه به استفاده مردم از فضای مجازی، آموزش‌های همگانی در این بستر با استفاده از ظرفیت عظیم رسانه‌های متعهد برای جوامع هدف نشر و گسترش داده شود.

سردار القاصی مهر یادآور شد: از تعداد پرونده‌های ارجاعی به کلانتری‌ها بیش از ۸ هزار مورد آن به صلح و سازش ختم شده است که نشان می‌دهد ۷۰ درصد پرونده‌ها مختومه و از چرخه قضائی خارج شده است که این موضوع اهمیت کار مراکز مشاوره‌ای برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی را به خوبی مشخص می‌کند.

فرمانده انتظامی استان ایلام خاطرنشان کرد: اهمیت و نقش مشاوره‌ها را در کاهش آسیب‌های اجتماعی و آمار طلاق و پیشگیری از بروز و شیوع مشکلات روانی، رفتاری، تربیتی و افزایش سطح سلامت و بهداشت روان... در سطح جامعه بسیار مهم دانست./ح

 

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار