استانداریزد گفت: امروزه در نظام تصمیم گیری در سطوح مختلف ملی ، استانی، شهرستانی تا روستاها نیاز به عنصر اندیشه ، تفکر و تعقل در برنامه ریزی هاست، که در صورت اکتفای صرف به توان کارشناسی دستگاه های اجرایی شاهد حرکت مضاعف و روبه جلویی در تراز استان و کشور نخواهیم بود.
کد خبر: ۱۰۳۱۰۴۴
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۷ 27 February 2022

به گزارش روزیکشنبه اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، مهران فاطمی در دهمین اجلاس مجمع بسیجیان یزد از اقدام های ارزنده مجموعه سپاه و بسیج در زمینه های مختلف قدردانی کرد و با توجه به گزارش هیات‌های اندیشه ورز در اجلاس، بر ارتقای میزان کارآیی و اثربخشی هیات ها برای نیل به نقطه مطلوب برای آن و مشاهده عینی موضوع خروجی هیات های یادشده در میدان عمل تاکید کرد.
وی با بیان اینکه دستگاه های اجرایی استان دارای نظام رتبه بندی است، خاطرنشان کرد: بر این اساس هر یک از هیات های اندیشه ورز باید متناسب با موضوع فعالیت خود با دستگاه ها، کارگروه ها و شوراها، مرتبط باشد و جلسه های مشترکی برای رسیدن به فهم واحد در موضوع ها و اولویت ها برگزار شود.
فاطمی با بیان اینکه فرآیند یادشده باید در قالب تفاهم نامه بین هیات های یادشده و دستگاه ها، کارگروه ها و شوراها دنبال شود، تصریح کرد: با این روال، این هیات‌ها به صورت متمرکز بر اولویت های حوزه مربوطه تمرکز و پیشنهادهای خود را به صورت مستقیم ارایه کند.
وی در ادامه از ارزیابی دستگاه ها، شوراها و کارگروه ها در قالب تفاهم نامه در این راستا، خبرداد و اظهارکرد: با اجرای فرآیند یادشده، فاصله بین اندیشه ورزی و تولید فکر هیات ها با اجرا برداشته خواهد شد و ارتباط بین هیات ها و اتاق تصمیم گیری ها ، فرمان و اجرای استان برقرار می شود.
استاندار یزد افزود: پس از رسیدن به فهم مشترک و نظام مسایل مشترک؛ بین هیات‌های اندیشه ورز و دستگاه ها، کارگروه ها و شوراها، خروجی ها می تواند در شورای راهبردی، شورای برنامه ریزی و شورای اداری استان تصویب و به دستگاه ها ابلاغ شود.
فاطمی خاطرنشان کرد: با این رویکرد می توانیم همراه با سند راهبردی نوشته شده، در میدان عمل و در حوزه تصمیم گیری و اجرا، نمود و توان بسیج و به مشارکت گرفتن این حجم از اندیشه را در کشور نشان دهیم و یزد به عنوان یکی از استان های الگو در این زمینه باشد.
وی با بیان اینکه بدنه هیات های اندیشه ورز ،کارگروه ها و کمیته ها باید تقویت شود، گفت: با توجه به وجود بدنه بزرگ نخبگان در جامعه و نبود تعبیه جایگاه مناسبی برای استفاده از نظرها آن ها در نظام تصمیم گیری و تصمیم سازی، هیات های اندیشه ورز بسیج باید فارغ از سلیقه و گرایش نخبگان، از اندیشه، علم و تجربه آن ها استفاده کند.
استاندار یزد در ادامه بر استفاده از ظرفیت بخش خصوصی توانمند استان تاکید کرد و در این نشست نمایندگان گروه های اندیشه ورز بسیج یزد مطالب مورد نظر خود را ارایه ، راهکارها و فعالیت های خود را در این زمینه ارایه کردند و در پایان از فعالان این حوزه نیز تجلیل شد.

منبع: ايرنا
برچسب ها: استاندار ، اولویت ، نظام ، بسیج
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار