استاندار یزد گفت: ظرفیت خودکفایی تهیه اقلام ضروری مردم در این استان وجود دارد ، می‌توان با تولید و سرمایه‌گذاری به موفقیت و اهداف مورد نظر رسید و بخشی از نیازها را نیز تامین کرد.
کد خبر: ۱۰۳۱۹۰۱
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۸ 03 March 2022

به گزارش ایرنا، مهران فاطمی روز پنجشنبه در نشست قرارگاه امنیت غذایی یزد افزود: برنامه‌ریزی، تلاش و همت در بخش‌های مختلف نقش مهمی در خودکفایی و رفع نیازهای شهروندان استان دارد.

وی با اشاره به اینکه مساله تامین معیشت مردم از جمله فوریت‌های کار دولت مردمی سیزدهم است ،ادامه داد: از ۱۵ اسفندماه جاری تا عید سعید فطر که مراجعه مردم به بازار بیشتر است باید نظارت‌ها با شدت بیشتری انجام شود.

استاندار یزد اظهار کرد: تیم‌های بازرسی اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت، تعزیرات حکومتی و نیروهای مقاومت بسیج باید در این ایام با نظارت بیشتری قیمت‌ اقلام ضروری مردم را کنترل کنند تا کمتر شاهد بی‌ثباتی در بازار باشیم.

فاطمی بیان کرد: در باره قیمت گوشت که از مهمترین اقلام مورد نیاز مردم است قیمت مصوب آن به زودی اعلام می‌شود تا نرخنامه در همه مغازه‌ها و فروشگاه‌های عرضه گوشت نصب شود و همه باید در این مورد همکاری کنند.

در این نشست از سوی برخی مسئولان گزارشی در ارتباط با اهمیت امنیت غذایی و ضرورت نظارت بر نحوه توزیع کالاها و خدمات به شهروندان ارایه شد.

یزد یک میلیون و ۲۳۶ هزار نفر جمعیت دارد که ۸۷ درصد در ۲۴ شهر و بقیه در روستاها، آبادی ها و سکونتگاه های عشایری ابرکوه، خاتم و مروست زندگی می کنند.

مجموع زمین‌های قابل کشاورزی یزد ۱۷۵ هزار هکتار است که به دلیل واقع شدن استان در منطقه گرم و خشک ، کاهش بارندگی و تداوم ۲۵ سال خشکسالی میزان بارندگی آن در سال ۱۳۷۰ شمسی ۱۱۰ میلیمتر بود ،هم‌ اکنون به ۹۵ میلیمتر کاهش یافت و سطح زیرکشت به ۱۱۲ هزار هکتار رسیده است.



منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار