مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد: ۳۰ درصد دانش آموزان استان در دوره ابتدایی به دلیل آموزش مجازی دچار اختلال یادگیری شده و برای جبران آن به ۵ سال نیاز است.
کد خبر: ۱۰۳۲۰۵۵
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۰ 05 March 2022

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، محسن موحدی فرد در برنامه رصد شبکه یزد با اشاره به تحصیل ۲۵۷ هزار دانش آموز در هزار و ۴۶۰ آموزشگاه در سراسر استان گفت: حضوری یا غیرحضوری بودن آموزش‌ها منوط به نظر ستاد ملی و ستاد استانی مقابله با کروناست و هر تصمیمی که در این زمینه انجام می‌گیرد، عمل می‌کنیم.اختلال یادگیری ۳۰ درصد دانش آموزان در دوره ابتدایی


وی افزود: ۹۹ درصد کادر آموزشی استان واکسن کرونا دریافت کرده و آن یک درصد را هم افراد دارای بیماری‌های خاص، بانوان در دوران مرخصی زایمان و تعداد بسیار کمی هم از جمله مخالفان واکسن تشکیل می‌دهد.


مدیرکل آموزش و پرورش با اشاره به واکسینه شدن ۹۸/۵ درصد دانش آموزان استان به یک دوز واکسن تصریح کرد: اختلاف آمار میان آموزش و پرورش و شبکه درمان ناشی از اینست که ما فقط دانش آموزان را مدنظر قرار می‌دهیم در حالی که شبکه بهداشت و درمان همه افراد بین ۱۲ تا ۱۸ سال را در نظر می‌گیرد.


وی آمار دوز دوم و سوم دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال را ۸۶ و ۶۰ درصد عنوان کرد و اظهار داشت: آمار واکسیناسیون کودکان بین ۵ تا ۱۲ سال کم است و دلیل آن نیز تعطیلی مدارس به دلیل شیوع اومیکرون به شمار می‌آید. ما در اوج اومیکرون از معدود استان‌هایی بودیم که آموزش حضوری را در همه مدارس تعطیل کردیم.


موحدی فرد با اشاره به بازگشایی مدارس بر اساس اعلام ستاد ملی کرونا گفت: آموزش در حال حاضر ترکیبی است چرا که باید فاصله را رعایت کنیم و بر این اساس امکان حضور همه دانش آموزان در کلاس نیست. دانش آموزان فقط سه روز در هفته در کلاس حضور یافته و سه روز دیگر به صورت غیرحضوری آموزش ببیند.


وی با تأکید بر اینکه آمار‌های غیررسمی نشان می‌دهد سویه اومیکرون طیف کودکان زیر ۵ سال را درگیر کرده است، خاطرنشان ساخت: استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی، دریافت واکسن و وجود تهویه از اصول مورد نظر برای آموزش حضوری به شمار می‌آید.


مدیرکل آموزش و پرورش ادامه داد: تهیه تهویه برای مدارس استان به پنج میلیارد تومان بودجه نیاز دارد، ولی هم اکنون با توجه به وضعیت هوای استان می‌توان در‌ها و پنجره‌ها را گشود و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.


وی از کمبود امکاناتی نظیر تلفن همراه هوشمند و اینترنت به عنوان بخشی از مشکلات آموزش مجازی یاد کرد و بیان داشت: ۳۰ درصد دانش آموزان در دوره ابتدایی دچار اختلال یادگیری شده و برای جبران آن به ۵ سال نیاز است. نزدیک به ۵ هزار دانش آموز سال گذشته به دلیل آموزش مجازی مردود شده و دو هزار دانش آموز هم ترک تحصیل کرده اند.


موحدی فرد بر لزوم کار اقناعی تأکید کرد و از مدیران مدارس خواست از همه امکانات و توان برای اقناع خانواده جهت واکسیناسیون دانش آموزان بهره گیرند.

برچسب ها: اختلال ، یادگیری ، آموزش
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار