شهردار مهریز گفت: جلوگیری از تخریب تپه شنی و تفرجگاه طبیعی وتاریخی کوه‌ریگ در اولویت است که با همکاری مسئولان و همراهی مردم پیگیری می‌شود.
کد خبر: ۱۰۳۴۴۰۶
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۵ 16 March 2022

علیرضا عرشیان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در سال‌های اخیر با برخی ساخت و سازهای غیرمجاز در مسیر بادهایی که این سازه را تغذیه می‌کردند موجب تخریب مجموعه و نارضایتی شهروندان و مسافران شده است.

وی با بیان اینکه کوه‌ریگ به عنوان تپه شنی معروف و مهم استان یزد همیشه مورد استفاده مردم و مسافران بوده ادامه داد: برای پیشگیری از نابودی آن تاکنون بارها جلسه‌های متعددی با حضور مسئولان استان برگزار شده است .

شهردار مهریز گفت: در این خصوص تفاهم‌نامه‌ای برای آسیب‌شناسی علمی و ارائه راهکار برای حل مشکل و کمک به توسعه مجدد آن با برخی دانشگاه‌ها و مراکر علمی منعقد شده و برای حفظ منطقه اقدام جدی صورت می‌گیرد.

عرشیان اظهار کرد: در کنار برخی اقدامات مهم زیرساختی در منطقه، تزریق شن مصنوعی می‌تواند نجات‌بخش این جاذبه زیبای طبیعی باشد که در این ارتباط هرچه سریعتر ماموریت شهرداری با همکاری مسئولان انجام می‌شود.

کوه‌ریگ یکی از جاذبه‌های طبیعی مهریز است که مدتی است از میزان شن آن به شدت کاهش یافته و با برداشت‌های نادرست از آن دیگر چیزی از آن باقی نمانده و اگر این روند ادامه یابد به کلی نابود می‌شود.

در شهرستان مهریز بیش از ۶۰۰ اثر تاریخی شناسایی شده که ۱۱۵ اثر آن در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

منبع: ايرنا
برچسب ها: تخریب ، شهرداری ، مهریز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار