مدیرکل ثبت‌اسناد و املاک مازندران از آغاز رسمی اخذ الکترونیکی اثرانگشت صاحبان سند در دفاتر اسناد رسمی استان خبر داد.
کد خبر: ۱۰۳۶۳۵
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۶ 30 September 2015
به گزارش تابناک مازندران ، به نقل از روابط عمومی ثبت اسناد و املاک استانداری، مازندران، محمدحسن بهادر گفت: اخذ الکترونیکی اثرانگشت متعاملین در تنظیم سند رسمی برای ذخیره‌سازی در سامانه الکترونیک اسناد رسمی در ۳۴۸ دفتر اسناد رسمی استان آغاز شد.
وی با اشاره به مزایای اخذ اثرانگشت متعاملین در تنظیم اسناد رسمی به‌عنوان خدمت دیگری از سامانه ثبت الکترونیک اسناد رسمی گفت: از امروز اثرانگشت افراد اعم از خریدار و فروشنده، وکیل یا موکل و به‌طورکلی طرفین معامله در انواع اسناد رسمی «اسکن و ذخیره‌سازی» خواهد شد و با این اقدام سیستم ثبت الکترونیک اسناد تکمیل و اطمینان بخشی نسبت به صحت صدور اسناد رسمی افزایش و زمینه هرگونه سوءاستفاده و جعل هویت افراد در تنظیم سند از بین خواهد رفت.
مدیرکل ثبت‌اسناد و املاک افزود: با اجرای این فرآیند ضمن تشکیل بانک اثرانگشت متعاملین در سامانه مرکزی سازمان ثبت‌اسناد و املاک کشور از ثبت معاملات مخدوش به نحو خودکار جلوگیری می‌شود.
وی با اشاره به افزایش بهره‌وری سازمان متبوعش در سال‌های اخیر علیرغم محدودیت منابع و نیروی انسانی، با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین اظهار داشت: سالانه صدها هزار سند رسمی دفاتر اسناد رسمی استان به شیوه سنتی به ثبت می‌رسید که امکان کنترل و بازرسی از آن‌ها نیز مشکل بود لکن امروز با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، این سازمان در وضعیتی قرارگرفته که سامانه ثبت الکترونیک اسناد رسمی با شیوه مطمئن در حال اجراست و بازرسی و کنترل به‌صورت برخط و دستگاهی از فرآیندهای ثبتی انجام می‌پذیرد.
این مسئول ابراز امیدواری کرد درصورتی‌که صدور کارت ملی هوشمند برای همه افراد جامعه صادر شود این سامانه نیز با تعامل و ارتباطی که با ثبت‌احوال دارد روزبه‌روز کامل خواهد شد و زمینه جعل در حوزه اسناد رسمی به‌طور کامل از بین خواهد رفت.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار