سرپرست اداره کل بهزیستی استان فارس با اشاره به اهمیت تشخیص و آغاز روند درمان به موقع در مبتلایان به اختلال "اُتیسم"، زمان طلایی را سن ۳ تا ۵ سالگی فرد مبتلا دانست.
کد خبر: ۱۰۳۶۹۸۵
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۱ 03 April 2022

تابناک فارس به نقل از ایسنا: محمدرضا هوشیار یکشنبه ۱۴ فروردین به خبرنگاران گفت: دوم آوریل هر سال روز جهانی آگاهی از اُتیسم نامگذاری شده و هدف از این نامگذاری افزایش دانش جامعه از این اختلال عصبی و رشدی است که با علائم عمومی شامل پرخاشگری، گوشه‌گیری، عدم تعامل اجتماعی، عدم ارتباط کلامی و غیرکلامی و مهارت های شناختی بروز می‌کند.

او با بیان اینکه اگر این افراد قبل از شش سالگی در برنامه توانبخشی قرار بگیرند، تاثیر خدمات روی بیمار بیشتر و چشمگیر تر خواهد بود، گفت: در حال حاضر دو مرکز اتیسم تحت نظارت بهزیستی فارس در شیراز و یک مرکز در آباده جمعاً به ۲۰۰ نفر از این افراد خدمت‌رسانی می‌کنند.

سرپرست اداره کل بهزیستی فارس افزود: اختلال طیف اتیسم از سنین کودکی قابل تشخیص و سن طلایی تشخیص و آغاز درمان سه تا پنج سالگی است که توسط متخصصین مغز و اعصاب و روان پزشکان اطفال انجام می‌شود.

او اظهار کرد: هم اکنون در مراکز اتیسم تحت نظارت بهزیستی فارس خدمات توانبخشی، کاردرمانی، روانشناسی، گفتار درمانی، مداخلات رفتاری آموزشی و مداخلات مشاوره‌ای و حمایتی به این افراد ارائه می‌شود.

هوشیار همچنین با اشاره به شعار روز جهانی اتیسم مبنی بر "فراگیری در محیط کار، چالش‌ها و فرصت‌ها در جهانی پسا هم گیر"، گفت: امیدواریم با همکاری همه دستگاه های مسئول در ارائه خدمت به این افراد و فراهم کردن شرایط حضور آنها در جامعه شاهد تغییر برخوردها نسبت به افراد دارای اختلال طیف اتیسم و به رسمیت شناخته شدن حقوق ایشان باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار