معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از تولیدکنندگان خواست از افزایش قیمت کالاها اجتناب کنند.
کد خبر: ۱۰۳۹۳۴۸
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۶ 14 April 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی،عباس تابش شامگاه چهارشنبه در دیدار با فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان شهرستان ساوه افزود: در صورتی که واحدی بدون اطلاع نسبت به افزایش ۵۰ درصدی قیمت کالاهای اساسی اقدام کرده، در اسرع وقت نسبت به اصلاح آن اقدام کند.
وی گفت: هرگونه بالا بردن خودسرانه کالا از سوی تولیدکنندگان به بهانه افزایش دستمزد کارگران از سوی واحدهای تولیدی غیرمنطقی و بدون توجیه است.
وی با تاکید بر اینکه هرگونه افزایش کالا باید همین امشب اصلاح شود افزود: چرخ تنظیم بازار کشور از چرخ تولید می گذرد و پیش از تولید کالا باید بازار و مصرف کننده آن مشخص شود و امروز شرایط اقتصادی کشور به گونه‌ای است که باید بررسی دقیق در قیمت کالاها صورت گیرد.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: افزایش حقوق و دستمزد با توافق نماینده کارگری و کارفرمایی صورت گرفته و دولت تنها شاهد این تفاهم بوده است بنابراین نباید به بهانه افزایش دستمزد، قیمت کالاها افزایش یابد و پیش از هر گونه تغییر قیمت کالا باید مستندات به صورت کارشناسی بررسی و تصمیم گیری شود.
تابش گفت: به استناد قانون، دولت با هرگونه افزایش قیمت برخورد قانونی خواهد کرد و هرگونه تغییر قیمت پس از ماه مبارک رمضان در جلسه تنظیم بازار به صورت دقیق و کارشناسی بررسی و اعلام خواهد شد.
وی تاکید کرد: مردم باید با قیمت تولیدکننده آشنا شوند تا بتوانند به راحتی کالای خود را خریداری کند، برخورداری از شبکه توزیع شفاف حق مصرف‌کننده است و دولت مکلف است که این حق مسلم مصرف کنندگان را تامین کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار