مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه گفت: براساس پیش‌بینی‌های هواشناسی، اواخر وقت فردا توده گردغبار حال حاضر از استان خارج می‌شود.
کد خبر: ۱۰۴۰۶۷۹
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۴ 21 April 2022

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از فارس، امیر ظهرابی مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه امروز در جمع اصحاب رسانه در خصوص آخرین شرایط ریزگرد‌ها در آسمان استان، اظهار کرد: از روز سه‌شنبه با اعلام هشدار سازمان‌حای بحران و هواشناسی، هشدار زرد مبنی بر اینکه روز پنجشنبه ورود توده گرد و غبار به استان را داریم، صادر شد.

وی گفت: در حال حاضر شهرستان‌ها قصرشیرین و سرپل‌ذهاب در وضعیت بحرانی، پاوه در وضعیت هشدار و کرمانشاه در وضعیت سالم قرار دارد که احتمال می‌رود تا ساعاتی دیگر بخشی از آلودگی به شهر کرمانشاه وارد شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه ادامه داد: براساس پیش‌بینی‌های هواشناسی تا اواخر وقت فردا این توده از استان کرمانشاه خارج خواهد شد.

وی در توضیح برنامه‌ریزی‌های بلندمدت برای کمرنگ‌شدن این مشکل در استان، افزود: آنچه که کرمانشاه، ایلام و خوزستان را درگیر ذرات گرد و غبار می‌کند، توده گرد و غبار ناشی از کشور عراق، سوریه و بخشی از کشور عربستان است.

وی افزود: در این راستا در سطح ملی پیگیری‌های جدی و رای‌زنی‌هایی صورت گرفته و اخیرا هم دولت ۳۲۰ میلیارد تومان برای مواجه به بحث ریزگرد‌ها در داخل کشور مصوب کرده که بخشی از این اعتبارات صرف جنگل‌کاری، آبخیزداری و آبخوانداری و جلوگیری از توسعه بیابان‌ها در داخل کشور خواهد شد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار