پورشیرزاد در خصوص وضعیت تالابهای استان فارس، عنوان کرد: تالابهای استان وضعیت خوبی ندارند به گونه ای که تالاب پریشان خشک شده، بختگان روبه خشکی میرود، به همین خاطر ستاد احیا تالابها در استان فعال شده ، مطالعات دانشگاهی صورت میگیرد تا شاید بتوانیم قدمهای موثری برای آنها برداریم.
کد خبر: ۱۰۴۰۸۱۵
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۵ 22 April 2022

تابناک فارس به نقل از شیرازه: عطا پورشیرزاد مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس امروز یکم اردیبهشت در نشست خبری که به مناسبت هفته زمین پاک برگزار شد، ضمن قدردانی از خبرنگاران حوزه محیط زیست،اصحاب رسانه را یاور همیشگی محیط زیست دانست و گفت: مقام معظم رهبری در سخنانی حفاظت از محیط زیست را مهم دانسته و بر نگهبانی از حیاط وحش تاکید کردند، همچنین رئیس جمهور کشور نیز توسعه را فرع بر محیط زیست میدانند.

وی با بیان اینکه همه ما وظیفه داریم در جهت حفظ محیط زیست کشورمان تا جایی که توان داریم تلاش کنیم، اظهار کرد: اگر ما و رسانه ها با یکدیگر صادق باشیم قطعا اثرگزاری و اطلاع رسانی مناسبی را شاهد خواهیم بود، همچنین در کنار صداقت باید پاکدستی و شفاف سازی نیز وجود داشته باشد.

پورشیرزاد در ادامه با بیان اینکه باید جهت انجام صحیح امور تغییر سبک زندگی را در دستور کار قرار داد، افزود:در بیانیه گام دوم انقلاب نیز بندی وجود دارد با عنوان تغییر سبک زندگی که ما میخواهیم به کمک رسانه ها این موضوع را عملی کنیم، چون در حال حاضر الگوهای مصرفی غلط و ناسالمی داریم که نیاز به بازبینی و تغییر دارد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس با اشاره به اینکه در زمینه های مختلف از جمله غذا،آب،انرژی،کشاورزی، آب های زیر زمینی و... دچار مشکلاتی هستیم، تصریح کرد: تالابها در حال خشک شدن هستند ، وضعیت کشاورزی استاندارد نیست، پسماندها شرایط مناسبی ندارند و ریشه حل همه این مسائل تغییر سبک زندگی است؛ ما این آمادگی را داریم تا در حوزه های تخصصی خود محتوا را تعریف و ارائه دهیم تا آرام، آرام افکار عمومی به این سمت سوق پیدا کنند.

در ادامه این نشست پورشیرزاد در پاسخ به سوال خبرنگار شیرازه در خصوص وضعیت تالابهای استان فارس، عنوان کرد: تالابهای استان وضعیت خوبی ندارند به گونه ای که تالاب پریشان خشک شده، بختگان روبه خشکی میرود، به همین خاطر ستاد احیا تالابها در استان فعال شده ، مطالعات دانشگاهی صورت میگیرد تا شاید بتوانیم قدمهای موثری برای آنها برداریم.

وی ابراز امیدواری کرد که به کمک همه دستگاهای اجرایی پس از یک بازه زمانی کار بر روی تالابها شاهد نجات آنها باشیم.

مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس با بیان اینکه با پرداخت حقابه اندکی از تالابها بخش کوچکی از مشکلات از جمله ریزگردها حل خواهد شد،چون اگر منشا ریزگرد ایجاد شود قطعا چالش اجتماعی برای مردم و محیط زیست به وجود می‌آید.

پتروشیمی مرودشت ۴ پرونده قضایی دارد

در ادامه، قاسم نهاوندی معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست فارس نیز در پاسخ به دیگر سوال خبرنگار شیرازه در خصوص مشکلات زیست محیطی و پساب کارخانه پتروشیمی مرودشت،اظهار کرد: پتروشیمی مرودشت تا کنون ۴ پرونده قضایی در حوزه محیط زیستی دارد و مانیز همواره تخلیه غیر قانونی پساب را با جدیت دنبال میکنیم.

وی با بیان اینکه اطلاع رسانی در خصوص محیط زیست بسیار مهم است و ایران در اصول قانون اساسی خود به محیط زیست پرداخته که نشان دهنده اهمیت حوزه محیط زیست است، عنوان کرد: اداره کل محیط زیست فارس در حوزه پایش‌ها همواره در کشور پیشرو بوده است و بابت تمام مسائل زیست محیطی قوانین وجود دارد.

نهاوندی با اشاره به اینکه نزدیک ۷۰ واحد صنعتی آلاینده در استان وجود دارد، عنوان کرد:محیط زیست فارس برای به حداقل رساندن معضلات زیست محیطی تمام تلاش خود را به کار گرفته و صنایع آلاینده نیز همواره شناسایی می شوند و توسط اداره مالیاتی جریمه می شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار