استاندار یزد در نشست با ورزشکاران خبر داد
استاندار یزد بر ضرورت استفاده از افراد متخصص در راس هیات‌های ورزشی استان تاکید کرد و گفت: یکی از برنامه‌های استان برای حمایت از ورزش راه‌اندازی صندوق توسعه ورزش با اعتبار اولیه 50 میلیارد تومان است.
کد خبر: ۱۰۴۱۵۰۹
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۴ 26 April 2022

«مهران فاطمی» در نشست با جامعه ورزش استان، سلامت و ورزش را مسئله‌ای جدی و اساسی در استان و کشور دانست و گفت: پیگیری اجرای تمام طرح‌های عمرانی، اقتصادی و حتی فرهنگی، بدون وجود سلامت روان و نشاط اجتماعی مطلوبیتی ندارد و حال عمومی جامعه خوب نخواهد شد.

وی به رابطه ورزش و ایجاد غرور ملی و نشاط اجتماعی اشاره و اظهار کرد: افتخارآفرینی ورزشکاران در مجامع بین المللی و اهتزاز پرچم پرافتخار ایران در عرصه‌های بین المللی، باعث ایجاد نشاط ملی و برانگیزاننده غرور و افتخار ملی در وجود 80 میلیون ایرانی می‌شود و این لحظات غرور و شادی آفرین را نمی توان با هیچ قیمتی خرید.

استاندار در بخش دیگری از سخنانش با بیان این که جایگاه ورزش و فعالین ورزشی باید به نقطه ای که شایسته آن‌ها است برسد، خاطرنشان کرد: بر این اساس شورای ورزش استان باید به صورت ماهانه و با حضور جمعی از ورزشکاران و مدیران مربوطه برگزار و تصمیات و تسهیلگری های لازم برای تحقق این امر اتخاذ شود.

وی با اشاره به پیگیری های استان برای توسعه زیرساخت های ورزشی، بیان کرد: در جریان سفر رئیس جمهور اعتبارات خوبی برای تکمیل ورزشگاه بزرگ یزد و تکمیل سایر پروژه های نیمه تمام ورزشی گذاشته شد منتها این اعتبارت کافی نیست و در این زمینه از ظرفیت های موجود در استان استفاده خواهیم کرد.

استاندار همچنین یکی از برنامه های استان برای حمایت از ورزش را راه اندازی صندوق توسعه ورزش دانست و تصریح کرد: این صندوق با اعتبار اولیه 50 میلیارد تومان راه اندازی و اعتبارات آن مبتنی بر تصمیمات شورای ورزش، به بخش های مختلف این حوزه اختصاص می یابد.

فاطمی در بخش دیگری از سخنانش از برگزاری جلساتی با بخش خصوصی و صنایع استان جهت حمایت و همراهی ویژه با ورزش استان خبرداد و گفت: باید در لیگ برتر، مسابقات جهانی و گروه بندی جایگاه ویژه ای برای یزد داشته باشیم.

وی در ادامه بر تجلیل و تکریم مناسب و متناسب قهرمانان و مدال آوران ورزشی استان تاکید کرد.

استاندار یزد در ادامه با بیان اینکه هیات های ورزشی، هیات‌هایی تخصصی بوده و افراد متخصص باید هدایت هیات ها را برعهده گیرند، اظهارداشت: مسئولین دولتی نباید به عنوان روسای هیئات ورزشی قرار گیرند بلکه افراد متخصص، با تجربه، جوان و پر انرژی باید به عنوان روسای هیات های ورزشی انتخاب شوند لذا تمامی هیات ها بر این مبنا اصلاح شود.

فاطمی در پایان با بیان اینکه از نقد علمی، منصفانه، دلسوزانه و همراه با راهکار استقبال می کنیم، خاطرنشان کرد: نقدهای برادرانه، مومنانه، عالمانه و دلسوزانه باعث سازندگی می شود بنابراین از نقد ها برای توسعه روز از افزون این حوزه استقبال می کنیم.

منبع: ایسنا
برچسب ها: استاندار ، ورزش ، صندوق ، اعتبار
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار