رئیس اداره تعاون، کارو رفاه اجتماعی اردکان با اشاره به آمادگی دو واحد کاریابی فعال در این شهرستان برای معرفی افراد جویای کار به واحدهای مختلف، از نرخ بیکاری ۶.۲ درصدی شهرستان اردکان خبر داد.
کد خبر: ۱۰۴۲۴۶۶
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۳ 01 May 2022

«محمد فتاحی اردکانی» در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه این شهرستان ضمن تبریک هفته گرامیداشت مقام کارگر و روز جهانی کار، از فعالیت حال حاضر دو دفتر کاریابی در اردکان خبر داد و تصریح کرد: متقاضیان کار می‌توانند با مراجعه به این دفاتر نسبت به ثبت نام فعالیت در مشاغل مورد نیاز اقدام کنند تا در نوبت اشتغال قرار گیرند.

وی افزود: طی چند سال اخیر یک هزار و ۳۵۶ متقاضی شغال، در دفاتر کاریابی اردکان ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد، ۳۴۴ نفر در سال ۱۴۰۰ به عنوان متقاضی شغل در این دفاتر ثبت نام کردهاند.

فتاحی در ادامه به آمار بالای ثبت نام‌کنندگان غیربومی استان یزد در دفاتر کاریابی اردکان اشاره کرد و افزود: نرخ بیکاری شهرستان اردکان ۶.۲ درصد است.

رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی اردکان به کارگیری اتباع خارجی غیر مجاز و بدون کارت در کارگاه‌ها را ممنوع اعلام کرد و افزود: به کارگیری اتباع غیر مجاز و فاقد کارت معتبر مشمول جرایمی از قبیل جریمه نقدی تا پنج برابر دستمزد روزانه کارگر و حبس را شامل می‌شود.

فتاحی به ۵۰ مورد بازرسی مشترک در سال گذشته از کارگاه های مختلف اشاره کرد که طی آن ۵۹ مورد از اتباع غیر مجاز و فاقد کارت اشتغال شناسایی و دستگیر و به مراجع قضایی تحویل شدند.

این مسئول در این باره تاکید کرد: شهروندان می‌توانند در ساعات اداری بکارگیری اتباع غیر مجاز در کارگاه ها را از طریق شماره تلفن ۳۲۲۲۰۴۵۱ به واحد بازرسی اداره کار اطلاع دهند.

وی در ادامه واحد بازرسی را یکی از ارکان مهم این اداره عنوان کرد و افزود: بازرسان اداره کار با حکم ضابط قضایی این اجازه را دارند تا نسبت به تخلفات احتمالی در کارگاه‌ها، صدور حکم کنند.

فتاحی خاطرنشان کرد: در صورت پیشامد حادثه‌ای در یک واحد کارگاهی، بازرس اداره کار سومین فردی است که بعد از پلیس و قاضی در محل حادثه باید حاضر باشد.

وی همچنین به فعالیت کارشناسان امور اجتماعی اداره کار نیز اشاره کرد و گفت: وظیفه برنامه‌ریزی برای فعالیت‌های فوق برنامه کارگران به ویژه در حوزه ورزش و نشاط و آموزش کارگران بر عهده این واحد است.

وی به تاکید ویژه اداره کار اردکان بر نیازهای فرهنگی اجتماعی کارگران این شهرستان اشاره کرد و گفت: برگزاری کارگاه های آموزشی مقابله با اعتیاد، برگزاری کلاس‌های آموزشی ویژه خانواده ها نظیر آیین همسرداری و زندگی موفق، بخشی از برنامه های فرهنگی ورزشی این اداره بوده و در این باره حضور پنج تیم موفق در اولین المپیاد ورزشی ویژه کارگران استان در سال ۱۴۰۰ نشان از توجه به بخش ورزش کارگری اردکان دارد.

فتاحی در پااین یادآور شد: انتخاب کارگر برتر در سطح شهرستان، تجلیل از کارفرمای نمونه سلامت محور در امر ساخت و تجهیز خانه بهداشت کارگری، تجلیل از خانواده شهدای کارگر، آزادی زندانیان جرائم غیر عمد خانواده کارگر و تهیه ۱۱ دست جهزیه کامل جهت هدیه به۱۱ زوج آماده عروسی خانواده کارگر بخشی از برنامه های گرامیداشت هفته کارو کارگر در شهرستان اردکان به شمار می رود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار