مدیرکل دامپزشکی استان یزد با اشاره به اهمیت افزایش کیفیت بهداشتی شیر و لبنیات، از تشکیل کمیته ارتقای کیفیت بهداشتی شیر در یزد خبر داد.
کد خبر: ۱۰۴۴۴۰
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۱ 02 October 2015

به گزارش تابناک یزد،علی‌اکبر حدادزاده با اشاره به اینکه هدف جهانی دامپزشکی، رفاه انسان است، اظهار داشت: در جامعه ما هدف زندگی انسان را رسیدن به تکامل و قرب الهی می‌دانند و زمانی به این هدف دست پیدا می‌کنیم که نیاز به تکامل و کمال را احساس کرده باشیم.

وی با تاکید بر اینکه اگر انسان احساس کمال کرد و نیاز به تکامل را از دست داد، قابلیت تربیت و تکامل را از دست می‌دهد، ادامه داد: برای رسیدن انسان به این تکامل باید لوازمی را داشته باشد که خمیرمایه آن، عمل صالح است.

مدیرکل دامپزشکی استان یزد خاطرنشان کرد: زمینه شکل‌گیری عمل صالح پاکیزه خوری است و از دیدگاه یک کشور اسلامی به همین دلیل بحث غذای حلال مطرح می‌شود.

حدادزاده گفت: به همین دلیل پایان سال 87 در کشور ما قانون منحصر به فردی در زمینه صید و ذبح مصوب می‌شود و خوشبختانه باعث می‌شود که این وظیفه به دوش دامپزشکی گذاشته شود.

وی با اشاره به اینکه تمام کشتارگاه‌های ما ذبح شرعی دارند، گفت: یک بعد دیگر کار ما بحث تجارت غذای حلال است که متاسفانه در کشور ما به آن توجه کمی شده و کشورهایی مثل مالزی و اندونزی گوی سبقت را در این زمینه برده است.

مدیرکل دامپزشکی استان یزد با اشاره به اینکه در این تجارت سالانه 20 درصد رشد صادرات وجود دارد، گفت: افزایش جمعیت مسلمان در جهان باعث شده که کشورهایی به این تجارت بسیار خوب نگاه کند و ما هم به عنوان یک کشور شیعه می‌توانیم حرف خوبی برای گفتن داشته باشیم.

حدادزاده تصریح کرد: یکی از حوزه‌هایی که دامپزشکی در آن فعالیت دارد، بحث سلامت جامعه است، عوامل بسیار زیادی می‌تواند هم از طریق فرآورده‌های خام دامی به انسان منتقل شده و انسان را مبتلا کنند و هم این عوامل می‌توانند درصد قابل توجهی از منابع غذایی را از بین ببرند.

وی تصریح کرد: به همین دلیل است که کشورهای گروه 20 وقتی جمع می‌شوند، یکی از مولفه‌های توسعه و پایداری کشاورزی در دنیا را سلامت دام مطرح می‌کنند.

مدیرکل دامپزشکی استان یزد با اشاره به سیاست افزایش جمعیت در کشور، گفت: یکی از راهکارهای تامین مواد غذایی جمعیت بالا در سال‌های آینده، تامین سلامت دام است، چرا که اگر تولید کنیم و از طرف دیگر از بین برود، هم در پیشگاه خداوند باید مسئول باشیم و هم از طرف دیگر با مشکل تامین مواد غذایی جامعه مواجه می‌شویم.

حدادزاده با اشاره به اینکه سالانه 30 میلیون تن شیر در دنیا به دلیل آلودگی از بین می‌رود، خاطرنشان کرد: کمیته ارتقای کیفیت بهداشتی شیر در استانداری یزد تشکیل جلسه داد و کمیته‌های زیرمجموعه آن هم تشکیل شد.

وی ادامه داد: تب برفکی می‌تواند 25 درصد تولیدات دامی را کاهش دهد که دامپزشکی راهکارهای پیشگیری از آن را به صورت جدی دنبال می‌کند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار