بسته ویژه خبری هفته نیروی انتظامی:
استاندار قزوین با بیان اینکه سال گذشته انتظار کاهش 50 درصدی جرایم در قزوین مطرح شده است، گفت: امروز به همت دستگاه‌های متولی و نیروی انتظامی، شاهد کاهش 20 تا 30 درصدی جرایم در قزوین هستیم/رئیس پلیس راه استان قزوین گفت: در پی یک حادثه دلخراش در محور "بهرام‌آباد - رازمیان"، دو موتورسوار بر اثر بی‌احتیاطی راننده پژو جان خود را از دست دادند.
کد خبر: ۱۰۵۱۶۲
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۶ 03 October 2015
کاهش 30 درصدی جرایم در قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس، مرتضی روزبه صبح امروز در مراسم صبحگاه مشترک نیروهای مسلح استان قزوین که به مناسبت آغاز هفته نیروی انتظامی برگزار شد ضمن تسلیت فاجعه منا اظهار داشت: فاجعه غمبار منا دل بشریت و به خصوص مسلمانان و شیعیان را آزرد و عید بزرگ مسلمانان را به عزا تبدیل کرد.

وی فاجعه منا را سند بی‌کفایتی آل‌سعود دانست و یادآور شد: این حادثه غمبار بار دیگر بی‌کفایتی و بی‌لیاقتی آل‌سعود را نشان داده و امیدواریم دوره حکومت این خاندان منحوس در سرزمین مقدس وحی پایان یابد و شاهد خشکیدن پایه‌های این حکومت باشیم.

استاندار قزوین یادآور شد: باید امور این سرزمین مقدس به اهلش سپرده شود و این فاجعه اخیر، بی‌کفایتی حکام آل‌سعود را به همه دنیا ثابت کرد.

این مسئول با تبریک هفته ناجا به مردم، خانواده‌های کارکنان ناجا و همچنین مسئولان یادآور شد: مسئله امنیت موضوعی مهم و اساسی در هر جامعه‌ای است و امروز با توجه به نقش تأثیرگذار جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین‌المللی، امنیت نقش اساسی دارد.

روزبه تأکید کرد: امروز رئیس‌جمهور آمریکا به نقش ایران در امنیت منطقه اذعان کرده و این موضوع یکی از مسائلی است که نقش جمهوری اسلامی ایران را به رخ بیگانگان می‌کشد.

استاندار قزوین خاطرنشان کرد: امروز شرایط امنیتی در کشور حاکم است و در مناطق مختلف کشورمان علی‌رغم شرارت‌های موجود، امنیت قابل قبولی را شاهد هستیم.

وی خاطرنشان کرد: نکته‌ای که در بحث امنیت حائز اهمیت بوده و باید به آن توجه داشته باشیم، بحث امنیت اخلاقی و عمومی است که باید توسط نیروی انتظامی مورد توجه قرار گیرد.

این مسئول یادآور شد: در سال گذشته و در هفته نیروی انتظامی، انتظار کاهش 50 درصدی جرایم را اعلام کردیم، چراکه ظرفیت تحقق این مهم در استان قزوین وجود دارد و امروز با تلاش کارکنان ناجا و همچنین مسئولان دستگاه متولی شاهد کاهش 20 درصدی جرایم در استان قزوین هستیم.

***
۲۰۹ هزار تماس تلفنی با ۱۱۰

خبرگزاری مهر قزوین: سردار مهدی محمودی صبح شنبه در مراسم صبحگاه مشترک که به مناسبت آغاز هفته نیروی انتظامی در مقر این نیرو برگزار شد، اظهارداشت:درنیمه اول امسال ۲۰۹ هزار تماس با ۱۱۰ برقرار شده که بیش از ۶۰ درصد تماسها به عملیات پلیسی منجر شده است.

وی گفت:۱۰ درصد تماس های امسال در خصوص ارشاد و راهنمایی و ۱۱ درصد غیرقابل رسیدگی است و در مجموع هم تماسها یک درصد افزایش داشته است.

محمودی اظهارداشت: تاکنون ۳۰ مرحله طرح ارتقاء امنیت اجتماعی با پاکسازی محلات اجرا شده که طرح های شش گانه در ۲۴ مرحله، کنترل سازمانی در ۲۵ مرحله، کنترل پارکها در ۲۴ مرحله، پیگیری مشمولان غایب در ۲۵ مرحله، برخورد با افراد پرخطر در ۲۶ مرحله و کنترل مواصلات در ۲۷ مرحله انجام شده است.
***

کاهش 18 درصدی سوانح رانندگی نسبت به سال گذشته/ جلب اعتماد مردم ارزشمندترین سرمایه پلیس است
سردار مهدی محمودی، فرمانده نیروی انتظامی استان قزوین اظهار کرد: هفته نیروی انتظامی زمان مناسبی برای تعامل با اقشار مختلف و ارائه کارنامه پلیس به مردم است. 
وی در ادامه افزود: هدف ما ایجاد زمینه مشترک در شکل گیری امنیت و نمایش اقتدار ناجا است، مسئولیت پلیس در نیروی انتظامی یک امانت بزرگ می‌باشد. 
این مسئول با بیان اینکه جلب اعتماد مردم ارزشمندترین سرمایه پلیس است، اذعان کرد: حفظ اقتدار و ایجاد صمیمیت با مردم 2 وظیفه مهم ماست و در این ارتباط احساس تعهد همه دستگاه‌ها و همکاری نهادهای مختلف در یک استان ضروری است. 
سردار محمودی در خصوص ارائه گزارش عملکرد پلیس در شش ماه گذشته ابراز کرد: با کاهش 19 درصدی در انواع سرقت‌ها و افزایش 30 درصدی کشفیات را در این حوزه روبرو بودیم. 
وی در ادامه اضافه کرد: همچنین کاهش 7 درصدی قاچاق کالا و افزایش 10 درصدی کشفیات قاچاق را در استان شاهد بودیم. 
فرمانده نیروی انتظامی استان قزوین در رابطه با وضعیت تصادفات در استان بیان کرد: کاهش 50 درصدی تصادفات درون شهری و 29 درصدی تصادفات برون شهری با تلاش همکاران این حوزه به وجود آمده که نسبت به مقایسه همین ایام در سال گذشته 18 درصد آمار کشته‌های سوانح رانندگی کاهش یافته است. 
وی در پایان با بیان اینکه شعار امسال نیروی انتظامی اقتدار پلیس، همدلی و همزبانی و حفظ امنیت مردم است، عنوان کرد: یکی از نکات برجسته نیروی انتظامی استان کسب رتبه‌های برتر نیروهای پلیس تخصصی بود که در سطح کشور توانستند موفقیت‌های خوبی را برای استان به ارمغان بیاورند. 
***
مرگ دو موتورسوار بر اثر بی‌احتیاطی راننده پژو در قزوین


به گزارش خبرگزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، بهرام زینلی ظهر امروز در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: در پی یک حادثه دلخراش در محور "بهرام‌آباد - رازمیان"، دو موتورسوار بر اثر بی‌احتیاطی راننده پژو در قزوین جان خود را از دست دادند که علت وقوع این حادثه تجاوز به چپ راننده یک دستگاه پژو پارس بوده است.

وی با بیان اینکه به اعلام مرکز فوریت‌های پلیس 110 مبنی بر برخورد یک دستگاه پژو پارس با یک دستگاه موتورسیکلت در محور"بهرام‌آباد-رازمیان" ، بیان کرد: بلافاصله گشت تصادفات جهت بررسی علت تصادف به محل اعزام شدند.

رئیس پلیس راه استان قزوین با اشاره به اینکه در این حادثه راننده خودروی  پژو پارس به علت تجاوز به چپ جاده با یک دستگاه موتور برخورد کرد، اظهار کرد: وقوع این حادثه سبب صدمات شدید به راکب و سرنشین این موتور سیکلت وارد کرده که در دم سبب مرگ این دو فرد شد.

زینلی با بیان اینکه محور "بهرام‌آباد-رازمیان" باندی دو طرفه بوده است، از رانندگانی که قصد تردد در این محور را دارند خواستاریم به قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی توجه کنند، گفت: از رانندگان و شهروندان خواستاریم از انجام تخلفات، به ویژه حرکات حادثه‌ساز و خطرآفرین خودداری کنند.

رئیس پلیس راه استان قزوین با اشاره به اینکه قوانین و قررات راهنمایی و رانندگی در راستای افزایش رفاه و ایمنی شهروندان وضع شده است، خاطرنشان کرد: با رعایت این قوانین می‌توان سلامتی خود و خانواده خود را تضمین کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار