مدیرکل ورزش و جوانان یزد به ظرفیت‌های یزد در حوزه گردشگری ورزشی اشاره کرد و گفت: فرصت ثبت جهانی می‌تواند در معرفی یزد به‌عنوان مقصد گردشگری ورزشی مؤثر باشد.
کد خبر: ۱۰۵۵۲۶۲
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۹ 09 July 2022

«علیرضا پور سلمان» با بیان این‌که ثبت جهانی یزد در فهرست آثار جهانی یونسکو بسیار مهم و تأثیرگذار در توسعه گردشگری ورزشی خواهد بود، اظهار کرد: گردشگری ورزشی در یزد از زیرساختی در سطح ملی و بین‌المللی برخوردار است که می‌توانیم با بهره‌برداری درست از فرصت ثبت یزد در آثار جهانی یونسکو این ظرفیت را به گردشگران خارجی معرفی کنیم.

وی با بیان این که بسیاری از مردم هنوز با ظرفیت‌های یزد در حوزه گردشگری ورزشی آشنا نیستند، تصریح کرد: چرا که شاید در کمتر نقطه‌ای در کشورمان بتوانیم ظرفیت‌های کوهنوردی، صخره‌نوردی، سافاری، کویر نوردی، ورزش‌های گروهی را داشته باشیم.

مدیرکل ورزش و جوانان یزد با اشاره به اینکه این ظرفیت در حوزه گردشگری می‌تواند در توسعه اقتصادی یزد مؤثر باشد، گفت: تخصصی شدن گردشگری در کشورمان باعث شده که توزیع گردشگران داخلی و خارجی با مدیریت درست مقصد، منجر به برگزاری تورهای تخصصی و جذب مخاطبان تخصصی شود این در حالی است که می‌توانیم در ایامی جز پیک گردشگر نیز شاهد برگزاری تورهای متعدد باشیم.

وی با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های مهم ما معرفی درست یزد به‌عنوان مقصد گردشگری ورزشی است، خاطرنشان کرد: لازم است به مقوله تولید محتوای تخصصی در سطوح ملی و بین‌المللی به‌طور ویژه توجه داشته باشیم و از این فرصت به نحو درست استفاده کنیم.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی یزد، پور سلمان که سابقه فعالیت در پایگاه میراث‌فرهنگی را نیز در کارنامه خود دارد، گفت: باید به مقوله احیای سکونت در بافت تاریخی و لزوم رفع مشکلات سکنه توجه ویژه‌ای شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار