فرمانده انتظامی کل کشور با اشاره به شایعاتی در خصوص هجوم مردم به دفاتر پلیس + 10 به دلیل افزایش هزینه صدور گذرنامه، اظهار داشت: هیچ گونه افزایش هزینه ای در خصوص صدور گذرنامه نداریم
کد خبر: ۱۰۵۸۸۸۸
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۱:۰۹ 29 July 2022

به گزارش تابناک مازندران ، اخبار انتظامی استان مازندران در مورخه 06/05/1401 تقدیم حضور می گردد.
-------------------------------
رسانه‌ها بازوان توانمند پلیس در برآورد واقعیت های میدانی/ داده کاوی های مجازی جریان های اجتماعی را به ما گوشزد می کند 
معاون فرهنگی اجتماعی فرماندهی کل انتظامی جمهوری اسلامی در ساری، گفت: رسانه‌های دیداری و شنیداری بازوان توانمند پلیس در مسیر ارائه برآورد صحیح و مبتنی بر واقعیت های میدانی به شمار می روند. 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سردار "مهدی حاجیان" در نشست با کارکنان معاونت اجتماعی استان مازندران، با قدردانی از تلاش های انتظامی استان درحوزه فرهنگی و اجتماعی، گفت: با توجه به این که استان مازندران از جمله استان های گردشگری و پرتراکم کشور محسوب می شود می طلبد تا اقدامات متفاوت تری در حوزه های فرهنگی و اجتماعی در این استان صورت گیرد.
معاون فرهنگی اجتماعی فرماندهی کل انتظامی کشور، تصریح کرد: جامعه ثانیه به ثانیه در حال تغییر است و برنامه ریزی ما متناسب سازی ساختار معاونت فرهنگی اجتماعی با این تغییرات است.
سردار حاجیان تهدیدات موجود در حوزه چندرسانه‌ای در خصوص آسیب های اجتماعی را فرصتی مناسب برای آگاهی بخشی به جامعه دانست و گفت: جنگ شناختی، ادراکی ، جنگ روایت ها و پارادایم های در حال شکل گیری فرصت مناسبی برای تغییر فضای ماموریتی سازمان انتظامی است.
وی ادامه داد: مردم بر اساس حقوق شهروندی در برابر هر امر و نهی یک سوال در ذهن آنها نقش می بندد و همین امر ماموریت های ما در فراجا را متنوع و متحول کرده است و می بایست در خصوص این سوالات، اقناع سازی داشته باشیم.
معاون فرهنگی اجتماعی فراجا جنس مأموریت‌های فرهنگی و اجتماعی را عملیات فرهنگی و اجتماعی دانست و ادامه داد: ما تعریف شاخصی از ماموریت های خود داریم و به دنبال اقدامات و عملیات سلبی نیستیم.
این مقام انتظامی جامعه را به عنوان یک موجود زنده و دارای حیات و نیازمند تشخیص وجود هرگونه هورمون و جریان خاص دانست و گفت: نبض سنجی اجتماعی وظیفه ماست و ما باید دائماً کنترل کنیم که حال جامعه در چارچوب قوانین و مقررات خوب است یا نه و به دنبال درمان ناسازگاری های اجتماعی باشیم.
وی ادامه داد: جامعه جنایی که متشکل از گروهی از مجرمین و خلافکاران است ایجاد کننده ناهنجاری های اجتماعی است و کنترل و برگرداندن آن ها به جامعه از وظایف ذاتی ماست، پس ماموریت های ما فراتر از این حرف هاست و می‌بایست دانش اجتماعی را بیشتر در ماموریت‌های خود تعریف کنیم و این امر از اقدامات اولویت دار ما در معاونت فرهنگی اجتماعی است.
سردار حاجیان، تصریح کرد: حساسیت کار ما در این معاونت بسیار بالاست و کمترین کم توجهی می تواند جریان سازی را به جریان سوزی و ذائقه سازی را به ذائقه سوزی تبدیل کند، لذا باید به دنبال ایجاد فرهنگ خود کنترلی برای جامعه باشیم و احساس امنیت را که موجب آرامش روانی شهروندان است از طریق ارتباطات موثر و برنامه محور به جامعه ارائه کنیم و این امر موجب می‌شود همکاران ما در سایر بخش‌ها خدمات راحت تری داشته باشند.
وی خاطرنشان کرد: ایجاد امنیت ذهنی یا احساس امنیت بر عهده ماست و اما چگونه باید این اتفاق رخ دهد. قانونمندی مردم یکی از راهکارهای ایجاد امنیت روانی است که موجب می شود دیگر اختلاف و نزاعی وجود نداشته باشد.
معاون فرهنگی اجتماعی فراجا بخشی از ماموریت های پلیس را سرریز کم‌کاری سایر سازمان ها اعلام کرد و گفت: باید دائماً کنش ها و واکنش ها را ببینیم و با جمع آوری داده های آشکار اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی برآورد درستی را از وضعیت اجتماعی در پیش رو داشته باشیم و این کار به همکاران ما کمک می‌کند تا آینده نگری روشن تر و مبتنی بر واقعیت های میدانی در دست داشته باشند.
این مقام عالی انتظامی جمع آوری داده های آشکار و تحلیل آنها را وظیفه معاونت فرهنگی اجتماعی دانست و گفت: رسانه‌های دیداری و شنیداری بازوان توانمند پلیس در مسیر ارائه برآورد صحیح و مبتنی بر واقعیت های میدانی به شمار می روند.
سردار حاجیان رصد مستمر فضای مجازی را یک داده کاوی مناسب در جهت آشنایی با افکار عمومی از طریق گفت و گو در بستر شبکه های اجتماعی برشمرد و گفت: این داده کاوی جریان های مختلف اجتماعی را به ما گوشزد می کند و این ما هستیم که باید با استخراج داده ها به یک برآورده درست برسیم .
معاون فرهنگی اجتماعی فرماندهی کل انتظامی کشور با اشاره به تعداد پرونده های ارجاعی به کلانتری ها در حوزه مددکاری اجتماعی و مصالحه ۷۲ درصدی این پرونده ها، مشاوره درست را زمینه ساز رهایی تعداد زیادی از خانواده ها از یک بحران چندین ساله دانست و بر تقویت این امر با جذب نیروهای متخصص تاکید کرد.
گفتنی است در ابتدای این نشست سرهنگ سید جعفر ساداتی، معاون فرهنگی اجتماعی فرماندهی انتظامی استان گزارش کاملی از اقدامات این معاونت در سال گذشته ارائه و از کسب رتبه های برتر در بخش های مختلف و نظارت های دوره ای خبر داد.#
---------------------------
تکذیب هرگونه افزایش هزینه صدور گذرنامه / پیش بینی های لازم برای سهولت تردد موکب داران از مرز سومار 
فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران، شایعه هرگونه افزایش هزینه صدور گذرنامه را تکذیب کرد و از پیش بینی های لازم برای سهولت تردد موکب داران از مرز سومار خبر داد. 
به گزارش خبرنگار پایگاه پلیس، سردار "حسین اشتری" پیش از ظهر امروز با حضور در کلانتری 12 شهرستان ساری از بخش های مختلف این کلانتری و طرح تحول کلانتری ها و پاسگاه ها بازدید کرد.
وی در بازدید از دایره مشاوره و مددکاری کلانتری، دوایر مشاوره کلانتری ها را یکی از بخش های بسیار مهم دانست و افزود: مشاوران و مددکاران کلانتری که پیگیر حل مشکلات مردم هستند اقدامی خداپسندانه دارند و باید این بخش در کلانتری ها تقویت شود.
فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران در ادامه با حضور در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان در محوطه کلانتری، ضمن تسلیت ایام محرم از آمادگی کامل پلیس برای ارائه خدمات به زائران حسینی خبر داد.
وی با اشاره به ترافیک اصلی در ایام اربعین حسینی برای تردد در جاده ها از خدمات پلیس به خودروهای عمومی و شخصی خبر داد .
سردار اشتری با تاکید بر تسهیل تردد و آمادگی لازم برای صدور گذرنامه از هماهنگی بین پلیس ایران و پلیس و وزارت کشور عراق خبر داد و افزود: همکاری خوبی بین مسئولان با مردم و پلیس همانند سنوات گذشته وجود دارد .
وی با اشاره به آمادگی چهار مرز زمینی " شلمچه، چذابه، مهران و خسروی " برای تردد زائرین از رایزنی با دولت عراق برای 2 مرز "باشماق و تمرچین" برای تردد زوار خبر داد که به این مرزها اضافه شوند، همچنین برای سهولت تردد موکب داران عزیز مرز سومار پیش بینی شده است.
وی از پیش بینی تسهیلات لازم برای استفاده مشمولان غیرغایب برای استفاده از فضای معنوی ایام اربعین خبر داد و گفت: در این زمینه افراد در حال تحصیل اعم از دانشجویان و طلاب با داشتن گواهی تحصیلی و با هماهنگی سازمان وظیفه عمومی و پلیس گذرنامه برای یک بار خروج می توانند اقدام کنند.
فرمانده انتظامی کل کشور با اشاره به شایعاتی در خصوص هجوم مردم به دفاتر پلیس + 10 به دلیل افزایش هزینه صدور گذرنامه، اظهار داشت: هیچ گونه افزایش هزینه ای در خصوص صدور گذرنامه نداریم .
وی خطاب به شهروندان گفت: از مردم عزیز درخواست دارم، چنانچه بزودی سفری در پیش ندارند از مراجعه برای صدور گذرنامه خودداری و درخواست خود را تا پایان سال به مرور زمان انجام دهند و به شایعات در فضای مجازی توجه نکنند.
سردار اشتری با اشاره به این مطلب که باید گذرنامه برای سفر به عتبات عالیات دارای مهلت 6 ماهه باشد، افزود: در حال هماهنگی با پلیس عراق هستیم تا اگر یک ماه تاریخ گذرنامه اعتبار داشته باشد امکان سفر اربعین برای علاقمندان مهیا شود و نیاز به 6 ماه اعتبار نیست که در این خصوص اطلاع رسانی خواهد شد و مشکل خاصی نداریم.
وی با تاکید بر اینکه تاهفته آینده ارائه خدمات به صورت هوشمند خواهد بود، افزود: افرادی که قبلا گذرنامه دریافت کرده اند می توانند با ورود به سامانه پلیس من درخواست خود را ارائه و گذرنامه خود را در درب منزل دریافت کنند.
سردار اشتری در خصوص ناهنجاری های اجتماعی و بدپوششی و چگونگی برخورد پلیس با این افراد، اظهار کرد: فراجا براساس وظایف ذاتی و قانونی خود با جرایم مشهود برخورد کرده و این موضوع در مصوبات شورای انقلاب فرهنگی و در قانون برای برخی موضوعات در چگونگی پوشش جرم انگاری شده است .
فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی از همراهی و همکاری خوب مردم با پلیس در حوزه عفاف و حجاب قدردانی کرد و بر رعایت قوانین و مقررات در این حوزه تاکید کرد.#
------------------------
پلیس از نشاط اجتماعی استقبال می کند/امان اراذل و اوباش گرفته خواهد شد/تمرکز بر طرح سالم سازی دریا حائز اهمیت است/ بر اساس قانون بد حجابی جرم مشهود است 
فرمانده کل انتظامی کشور، گفت: پلیس از نشاط اجتماعی و شور و شعف هموطنان در اجتماعات مختلف خوشحال و از هرگونه برنامه ای که به دور از هنجار شکنی و در چارچوب قانون باشد، استقبال می کند. 
 به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سردار "حسین اشتری" در جمع فرماندهان انتظامی شهرستان ها و معاونان و مدیران ستادی استان مازندران ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، مدافعان حرم ، مدافعان سلامت و همکاران شهید انتظامی خاصه 600 شهید انتظامی استان مازندران، گفت: مازندران در دوران پیروزی انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی نقش بسزایی ایفا کرده و در برهه های مختلف دوشادوش سایر هموطنان، مردانه در مقابل هر گونه تهدید ایستاده است و از این که امروز در خدمت این مردم شریف هستیم، خوشحالیم.
فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران که به همراه معاونان ستادی فراجا در استان مازندران حضور دارد با اشاره به شرایط ماموریتی خاص انتظامی استان در حوزه تامین امنیت مسافرانی که این استان را برای گذران اوقات فراغت و مسافرت انتخاب می کنند ، اظهار داشت: این مسافرت ها از وجود شور و نشاط در بین مردم خبر می دهد و از این بابت خداوند منان را شاکریم و پلیس از نشاط اجتماعی و شور و شعف هموطنان در اجتماعات مختلف خوشحال و از هرگونه برنامه ای که به دور از هنجار شکنی و در چارچوب قانون باشد، استقبال می کند.
وی استان مازندران را یک استان سیاحتی دانست که در بیشتر ایام سال مخصوصا تعطیلات عید و ایام تابستان پذیرای حجم عظیمی از مسافران از اقصی نقاط کشور است و همین امر موجب می شود همکاران ما خدمات مضاعفی را در ماموریت های خود متحمل شوند که این امر جای تقدیر و تشکر دارد که ما بر اساس قانون وظایفی داریم و باید اقدامات پیشدستانه را در دستور کار داشته باشیم.
سردار اشتری با اشاره به جمع بندی گزارش ارائه شده از اقدامات فرماندهی انتظامی استان مازندران در طول سال گذشته، به همکاری تنگاتنگ این استان با بازرسی کل فراجا اشاره کرد و افزود: برابر تاکیدات مقام معظم رهبری( مدظله العالی ) نفس بازرسی اثرات خوبی دارد ولی این نظارت ها باید منظم و مرتب باشد و شما می توانید به صورت رسمی و غیر رسمی بازرسی از لایه های مختلف را داشته باشید و مطمئنا استمرار آن برکات زیادی را در حوزه اجرای مطلوب ماموریت ها به همراه دارد.
فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران نتایج نظارت و بازرسی مخصوصا در کلانتری ها را حائز اهمیت دانست و تصریح کرد: استفاده از نظرات تخصصی و کارشناسی حاصل از این بازدیدها موجب رشد و شکوفایی استان، شهرستان و یا رده های بازرسی شده خواهد بود.
وی خاطرنشان کرد: ما در راستای تامین امنیت مردم فعالیت می کنیم و در این مسیر برنامه ریزی برای بازرسی از چگونگی انجام امور نتایج خوبی را به دنبال خواهد داشت که این را به وضوح مشاهده کردیم .
اشتری ادامه داد: در این بازدید ها هدف رفع معایب و نواقص است که باید هرچه سریع تر رفع شود، البته بخشی از این معایب بر طرف شده و انتظار می رود در آینده نیز این روند ادامه داشته باشد.
فرمانده کل انتظامی کشور با اظهار رضایت از تعامل مناسبی که بین پلیس و آحاد مردم وجود دارد گفت: باید با هرگونه تعدی به مردم با قدرت و قاطعیت برخورد شود و به هیچ وجه نمی پذیریم که کسی بخواهد به امنیت مردم تعرض کند .
وی با تاکید بر ادامه برخورد قاطع با اراذل و اوباش، پیگیری و برخورد جدی با این افراد را وظیفه با اهمیت پلیس دانست و اذعان داشت: برخورد قانونی و قاطعانه با اراذل و اوباش شناسنامه دار اولویت اول پلیس در این حوزه بوده و هرگونه اهمال در این زمینه قابل توجیه نیست و در تامین امنیت مردم باید امان اراذل و اوباش گرفته شود و جراتی برای عرض اندام نداشته باشند.
سردار اشتری در ادامه با اشاره به کاهش 28 درصدی تصادفات برون شهری در سه ماهه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال قبل به بهره گیری از سامانه های هوشمند و تاکید بر ارتقاء آن اشاره کرد و گفت: این کاهش با توجه به افزایش 50 درصدی مسافرت ها در همین بازه زمانی آمار خوب و قابل ملاحظه ای است و این لطف خداوند و زحمات همکاران ما در استان و در سطح فراجا بوده است و نشانگر اعمال مدیریتی خوب در این حوزه است .
بالاترین مقام انتظامی، شمال کشور را به لحاظ قرار گرفتن در مسیر زیارتی امام رضا(ع) و حجم بالای مسافرت ها نیازمند نگاه ویژه و حمایتی دانست و گفت: در موضوع افزایش دوربین های کنترلی باید نگاهی ملی  داشته باشیم که امیدواریم حمایت لازم در این خصوص صورت گیرد و انتظار دارم همکارانم در استان ارتقاء و استفاده بهینه از سامانه های هوشمند را با سرعت بیشتری دنبال کنند.
فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به بحث سواحل در استان های شمال و جنوب کشور، تمرکز بر طرح سالم سازی دریا را حائز اهمیت دانسته و گفت: نباید آزادسازی سواحل موجب شود که شاهد بروز ناهنجاری های اجتماعی و رفتار خارج از عرف توسط عده ای در این حوزه باشیم ، لذا باید در حوزه امنیت اخلاقی در سواحل، تفرجگاه ها، اماکن سیاحتی و تفریحی تمرکز و توجه بیشتری اعمال شود.
وی، افزود: اجرای قانون برای همه و در تمام کشور یکسان است و اجرای طرح ها و برخوردها با متخلفان باید طوری باشد که موجب تکدر خاطر شهروندان و کسانی نشود که برای تفریح و گردش در یک محیط سالم به مسافرت رفته اند و اگر یک جایی کسی بخواهد سوء استفاده کند و دنبال ایجاد تنش باشد ما قانون را اجرا خواهیم کرد.
فرمانده کل انتظامی کشور، گفت: بر اساس قانون یکی از وظایف پلیس برخورد با جرایم مشهود است که بدحجابی و کشف حجاب نیز از جمله آن موارد است .
سردار اشتری با تاکید بر ضرورت بررسی اولویت ها در حوزه قاچاق کالا با همکاری مرزبانی و انتظامی گفت: باید چه در بحث ورود و چه در بحث خروج کالا طرح ویژه ای با همکاری پلیس امنیت اقتصادی، مرزبانی و انتظامی صورت گیرد.
وی با اشاره به اشراف و آمادگی های لازم در حوزه برخورد با قاچاق کالا بر استفاده از امکانات و توانمندی های سازمان های اطلاعاتی برای پیشگیری از ورود کالاهای قاچاق تاکید کرد.
فرمانده کل انتظامی کشور با اشاره به وضعیت معیشتی کارکنان ، گفت: با توجه به فشارهای اقتصادی و مشکلاتی که در جامعه وجود دارد اقدامات خوبی در سال جاری صورت گرفته و به همت دولت و شخص ریاست محترم جمهور درصدد رفع این مشکلات هستیم .
سردار اشتری با تاکید بر جلوگیری از بروز آسیب به کارکنان انتظامی، گفت: مهمترین دغدغه ما معیشت کارکنان است، هرچند اقدامات خوبی برای افزایش حقوق کارکنان صورت گرفته، لیکن به دلیل تورم موجود این اقدامات پاسخگو نبوده که لازم است از سوی فرماندهان توجه جدی صورت گیرد.
این مقام ارشد انتظامی با بیان این که فشار کاری کارکنان مانع از توجه آنان به خانواده شده است و همین امر آسیب های جبران ناپذیری به دنبال خواهد داشت گفت: توجه به معیشت و رفاه خانواده کارکنان باید در اولویت قرار گیرد و در این زمینه انتظار می رود با استفاده از منابع استانی نسبت به تقویت وضعیت معیشت همکاران اقدام شود.
وی توجه به بازنشستگان، خانواده های شهدا و مخصوصا همکاران آسمانی که در بین ما بودند و امروز نگاه خانواده آنها به فراجاست را امری ضروری دانست و گفت: همایش یادگاران همکاران آسمانی یکی از اقدامات فراجا در این حوزه است که با تداوم و تقویت آن در صدد توجه بیشتر به این عزیزان هستیم .
فرمانده کل انتظامی کشور گفت: تاکید می کنم در کنار این خانواده ها باید به خانواده های همکارانی که به دلایل ماموریتی در زندان و ندامتگاه هستند نیز توجه داشت و از این همکاران نیز دفاع لازم انجام شود .
سردار اشتری با اشاره به جلسه عفاف و حجاب که با حضور سران سه قوه برگزار شد، از حمایت مسئولان در شورای فرهنگی از طرح حجاب فراجا خبرداد و اذعان داشت: باید مراقبت کنیم و مراقب باشیم که ضمن حمایت از کارکنان نسبت به ایجاد انگیزه لازم در آنان برای اجرای مطلوب این ماموریت مهم همت کنیم و همکاران را نسبت به اجرای صحیح و در چارچوب قوانین بدون هزینه سازی برای سازمان هدایت کنیم.
وی گفت: بر اساس قانون موظفیم با جرایم مشهود که بدحجابی و کشف حجاب از جمله آن موارد است برخورد کنیم و در فواصل مختلف با بازنگری نتایج کسب شده نسبت به تقویت آن اقدام کنیم و در این مسیر اولویت برخورد ما با جریانات سازمان دهی شده و تخلفات باندی و شبکه ای است که توسط معاندین و طراحان خارج نشین برنامه ریزی می شود که این امر در شورای انقلاب فرهنگی نیز مطرح و ضمن دفاع از آن به تداوم آن تاکید شده است.#
----------------------------
شهادت بالاترین مرتبه رسیدن به معبود است 
فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی در دیدار با خانواده شهید تقوی در ساری گفت: شهادت بالاترین مرتبه و سعادت رسیدن به معبود است. 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، به منظور دلجویی از خانواده های معظم شهدا ، سردار حسین اشتری در سفر به استان مازندران با خانواده معظم شهید والامقام " صادق تقوی" در ساری دیدار کرد.
فرمانده کل انتظامی کشور در این دیدار با بیان این که پدران و مادران و فرزندان شهدا شفیع ما در روز قیامت خواهند بود، گفت: شجاعت شهدا و هدفی که آنان داشتند موجب ایجاد امنیت، آسایش و آرامشی است که امروزه شاهد آن هستیم.
سردار اشتری با اشاره به این که شهادت بالاترین مرتبه و سعادت رسیدن به معبود است، تصریح کرد: امنیت موجود در کشور به برکت خون شهداست و ما به آنان افتخار می کنیم .
وی با تاکید بر گرامی داشت یاد و خاطره شهدا، تصریح کرد: باید فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه نهادینه شود، زیرا توجه به این فرهنگ منجر به کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه خواهد شد.
فرمانده کل انتظامی کشور دیدار با خانواده شهدا را توفیق و فیض عظیم الهی برشمرد و بر تداوم این دیدار ها تاکید کرد.
در حاشیه این دیدار پدر گرانقدر شهید تقوی، از سردار اشتری به عنوان مالک اشتر مقام معظم رهبری یاد کرد و گفت: خداوند به حق فرق شکافته مولای متقیان حضرت علی (ع) فرمانده فراجا را برای خدمت در رکاب مقام عظمای ولایت موفق بدارد.
شهید صادق تقوی 27 مهرماه سال 88 در درگیری با اشرار مسلح در سیستان و بلوچستان به فیض عظیم شهدات نائل آمد.#
----------------------------
آزاد سازی 50 هزار متر از اراضی کشاورزی در کلاردشت 
فرمانده انتظامی استان مازندران از رفع تصرف 50 هزار متر مربع اراضی کشاورزی تغییر کاربری داده شده به ارزش 1500 میلیارد ریال خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سردار "مرتضی میرزایی" در تشریح این خبر، بیان داشت: در اجرای قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی و در پی تغییر کاربری غیرقانونی زمین های زراعی و کشاورزی در شهرستان کلاردشت، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.
وی تصریح کرد: با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی، زمین های کشاورزی که با تغییر کاربری غیرمجاز از سوی افراد سود جو اقدام به دیوارکشی شده بود، شناسایی شد.
فرمانده انتظامی استان مازندران، اظهار کرد: ماموران انتظامی با هماهنگی قضائی و با همکاری ماموران اداره جهاد کشاورزی وارد عمل شده و حصارکشی ها و بناهای احداث شده در این زمین ها را تخریب و آزاد سازی کردند.
این مقام انتظامی با اشاره به اینکه برابر اعلام کارشناسان ارزش زمین های رهاسازی شده 1500 میلیارد ریال برآورد شد، خاطرنشان کرد: در این ارتباط سه متهم به تغییر کاربری غیرقانونی زمین های کشاورزی دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.
سردار میرزایی با بیان اینکه هرگونه تصرف و ساخت و سازهای غیر مجاز در زمین های کشاورزی موجب اخلال در بخش تولید و اشتغال کشاورزان شده و بر اساس قانون جرم محسوب می شود، از مردم خواست قبل از خريد هرگونه زمین اعم از مسکونی و زراعی از وضعیت کاربری ملک و یا ملی و خصوصی بودن آن با استعلام از ادارات ذی ربط اطمینان پیدا کنند.
----------------------------
دستگيري سارق دوچرخه با 20 فقره سرقت در بابل
فرمانده انتظامي شهرستان بابل از دستگيري سارق دوچرخه با 20 فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد. 
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "محمدزمان شالیکار"در بیان این خبر گفت: مأموران پلیس آگاهی حين گشت زني در محورهاي اصلي و فرعي موفق به شناسايي فردي که در حال سرقت دوچرخه بود، شدند.
فرمانده  انتظامی شهرستان بابل اظهار داشت: ماموران پس از شناسايي در عملياتي غافلگيرانه متهم را دستگير و به پلیس آگاهی انتقال دادند.
وي افزود: متهم دستگير شده در بازجويي هاي پليسي به 20 فقره سرقت دوچرخه اعتراف کرد که پس از تشکيل پرونده، جهت سير مراحل قانوني تحويل مرجع قضائي شد.
سرهنگ شالیکار در پايان از شهروندان خواست: توصيه هاي پليس را در حفظ و نگهداري اموال خود جدي گرفته و در صورت مشاهده هر گونه موارد مشكوک موضوع را سريعاً با شماره تلفن110به مركز فوريت هاي پليسي اطلاع دهند.
----------------------------
دستگیری سارقان موتورسیکلت در تنکابن 
فرمانده انتظامی شهرستان تنکابن از دستگیری4 سارق و کشف 6 دستگاه موتورسیکلت سرقتی در آن شهرستان خبر داد 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "بهادر دیلمی"در تشریح این خبر،گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت موتورسیکلت، موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.
وی افزود: در این راستا ماموران پلیس آگاهی با انجام اقدامات پلیسی 4 سارق سابقه دار را شناسایی و پس از هماهنگی قضائی آنها را دستگیر کردند.
فرمانده انتظامی تنکابن خاطرنشان کرد: متهمان در بازجویی های فنی به 6 فقره سرقت اعتراف کردند که منجر به کشف شد و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.
سرهنگ دیلمی در خاتمه به شهروندان توصیه کرد: هشدارهاي پليس را در خصوص پيشگيري از سرقت جدي گرفته و در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک مراتب را سريعاً به پليس110 اطلاع دهند.
------------------------*-خبرنگارخبرگزاری تابناک استان مازندران سلمان مهدوی*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار