مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: افزایش اعتبارات و صدور مجوزهای لازم برای تسریع در اجرای رینگ جنوبی آبرسانی به شهر اراک در دستور کار قرار دارد.
کد خبر: ۱۰۵۸۹۵۰
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۲ 29 July 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی، اتابک جعفری روز جمعه در سفر به استان مرکزی و بازدید از پروژه های آبفا این استان، افزود: رینگ جنوبی آبرسانی به شهر اراک از مجتمع سدکمال صالح تکمیل می‌شود.
وی همچنین در بازدید از تصفیه خانه فاضلاب اراک اظهار داشت: بررسی استفاده از پساب تصفیه خانه فاضلاب شهر اراک در بخش صنعت و فضای سبز در حال انجام است.
مدیرعامل شرکت مهندسی آبفای کشور، با اشاره به تولید بیش از یک هزار و ۱۰۰ لیتر پساب در این تصفیه خانه بر ضرورت استفاده از این ظرفیت برای تامین آب در بخش صنعت، فضای سبز و کشاورزی برای محصولات غیرمثمر تاکید کرد.
جعفری افزود: با برنامه ریزی مناسب می‌توان زمینه استفاده از پساب و جایگزینی آن به جای آب خام را در حوزه های مختلف را در نقاط مختلف کشور فراهم کرد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی نیز با اشاره به ارتقای استریم چهارم فاز سوم تصفیه خانه فاضلاب کلانشهر اراک عنوان کرد: درحال حاضر بالغ بر ۱۰۰ هزار مترمکعب فاضلاب وارد تصفیه خانه می شود که بالاتر از ظرفیت طراحی است و به همین علت شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی احداث استریم چهارم فاز سوم را در دستور کار قرار داده است.
یوسف عرفانی نسب افزود: هم‌اکنون این پروژه ٧٣ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برای اجرای کامل فاز چهارم تصفیه خانه فاضلاب شهر اراک ۴۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
وی اظهار داشت: پساب خروجی تصفیه خانه فاضلاب شهر اراک ۱۱۰۰ لیتر است که ۱۰۰ لیتر از آن برای کشاورزی و یک هزار لیتر از این پساب برای تغذیه تالاب میقان استفاده می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار