استاندار یزد با اشاره به کمبود منابع آب در این استان گفت: یزد به توسعه صنایع کم آب خواه توجه ویژه ای دارد.
کد خبر: ۱۰۶۰۷۵
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۸ 05 October 2015

به گزارش تابناک یزد،سیدمحمد میرمحمدی در سفر به کشور اتریش و دیدار با اعضای اتاق اقتصاد فدرال این کشور اظهار کرد: آماده همکاری های دوجانبه در بحث صنایع های تک و الکترونیک هستیم.

وی با اشاره به اینکه روابط ایران و اتریش به سالیان بسیار طولانی باز می گردد گفت: همکاری های سیاسی، فرهنگی این دو کشور از دوران صفویه آغاز شده است.
وی افزود: وجود بیش از 40 هزار نسخه از کتب فارسی زبان در کتابخانه های اتریش به خصوص از شاعران معروف و دانشمندان بزرگ ایرانی از جمله حافظ، فردوسی حکایت از همکاری های صمیمانه و نزدیک ایران با اتریش دارد.
استاندار یزد با بیان اینکه معتقدیم زمینه های همکاری و تعاملات پایدار ایران و اتریش به مشترکات فرهنگی باز می گردد، تصریح کرد: این سوابق طولانی حکایت از همکاری های پایدار بین اتریش و ایران دارد و با وجود فراز و نشیب هایی که در مسایل سیاسی جهانی رخ داده روابط مستحکم و پایدار ایران و اتریش محفوظ مانده است.
وی با بیان اینکه این مسایل در فراهم کردن بستر مناسب در مذاکرات با کشورهای 1+5 مفید بوده و منافع زیادی برای ایران و جهان داشته است، افزود: انجام مذاکرات در کشور اتریش فضای خصمانه را به فضای دوستانه تبدیل کرد و موجب رفع نگرانی و دغدغه خیلی از ملت های جهان شد.
میرمحمدی با اشاره به اینکه سفر مقامات عالی رتبه کشور اتریش به همراه هیات اقتصادی و بازرگانی به ایران، نشان از سطح روابط دوستانه ایران و اتریش دارد، تاکید کرد: مبادلات ما باید سطح بالاتری به خود بگیرد و اگر الآن حدود 230 تا 300 میلیون یورو است، امیدواریم با توسعه همکاری ها و مناسبات این رقم به چند میلیارد افزایش پیدا کند.

** فرصت های سرمایه گذاری بزرگی در ایران و یزد وجود دارد
استاندار یزد با اشاره به فرصت های فراوان سرمایه گذاری در ایران خاطرنشان کرد: در زمینه نفت، معادن و فلزات، گردشگری و آموزش و تحقیقات فرصت های بی نظیری در ایران وجود دارد.
میرمحمدی افزود: استان یزد در برهه کنونی 1.2 میلیارد تن ذخایر صنایع سنگ آهن قطعی شده و پنج میلیارد تن ذخایر شناسایی شده وجود دارد.
وی صنایع پایین دستی صنایع فلزی و معدنی را فرصت هایی برای صنایع قطعه سازی و موارد تبدیل به کالاهای مصرفی دانست و گفت: سرمایه گذاری در صنایع پایین دستی ارزش افزوده قابل توجهی در بر خواهد داشت.
عالی ترین مقام اجرایی یزد، این استان را فرصت مساعدی برای راه اندازی نیروگاه های خورشیدی دانست و خاطر نشان کرد: معتقدیم امکان سرمایه گذاری مشترک در این زمینه وجود دارد.
میرمحمدی در ادامه از نیروی انسانی مستعد، سخت کوش و دانش آموزان شایسته یزدی یادکرد و گفت: دانش آموزان استان یزد در 21 سال گذشته به صورت متوالی رتبه نخست ورود به دانشگاه های ایران را کسب کرده اند.
وی استقرار منطقه ویژه علم و فناوری را در استان یزد، ویژگی مطلوبی دانست و تاکید کرد: در راستای توسعه مراکز خلاقیت و نوآوری تلاش های زیادی در حال انجام است و به فناوری ها و اختراعات چشمگیری نیز دست یافته ایم و کشور اتریش می تواند در امر فناوری و توسعه علمی همکاری مؤثری با ایران داشته باشد.
در ادامه این نشست، استاندار یزد، معاون اتاق اقتصاد فدرال اتریش و تجار اتریشی و ایرانی نظرات خود را ابراز و زمینه های همکاری را با یکدیگر در میان گذاشتند.
کاردار سفارت ایران در اتریش نیز به عنوان مسئول پیگیری و انعقاد تفاهمات و مقرر شد طرفین نسبت به زمینه های همکاری مشترک اقدام و تفاهم حاصله را اجرایی کنند.
اتریش یکی از کشورهای اروپای غربی است. پایتخت آن وین است، این کشور از شمال با آلمان و جمهوری چک، از شرق با اسلوواکی و مجارستان، از جنوب با ایتالیا و اسلوونی و از غرب با سوئیس و لیختنشتاین هم مرز است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار