رئیس هیئت ناشنوایان استان کرمانشاه:
رئیس هیئت ناشنوایان گفت: توسعه و گسترش ورزش همگانی ناشنوایان و کم شنوایان از مهم‌ترین اهداف‌ هیئت ناشنوایان استان کرمانشاه است.
کد خبر: ۱۰۶۳۰۲۰
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۸ 22 August 2022

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه حامد دارابی رئیس هیئت ناشنوایان استان کرمانشاه اظهار کرد: هیئت ناشنوایان در حال سامان دادن به ١٨ رشته ورزشی است و باید بر روی آن‌ها سرمایه گذاری کنیم، یکی از تفاوت‌های هیئت ناشنوایان با سایر هیئت‌ها در این است که
ورزشکاران ناشنوا و کم شنوا پولی بابت حق عضویت پرداخت نمی‌کنند بلکه باید برای تشویق شان هزینه شود، مسابقات ورزشی در بخش آقایان و بانوان به دلیل جذابیت نداشتن، اسپانسری برای این هیئت جذب نمی‌کند و برای جذب اسپانسر‌ها باید تلاش مضاعف شود.
اگرچه مشکلات ما را مایوس نکرده و هیئت را سرپا نگه داشتیم.

وی افزود: از ابتدای سال ۱۴۰۱ رسما فعالیت خود را آغاز کردیم و هیئت رئیسه را تشکیل دادیم، ۵۰۰ ورزشکار ناشنوا و کم شنوا داریم و جزو استان‌های برتر از حیث ملی پوشان هستیم، کا ورزشکاران اعزامی کم شنوایان و  ناشنوایان ایران ۷۵ نفر بوده بیشتر از یک دهم کاروان اعزامی کشور را استان کرمانشاه داشت و بعد از استان تهران دوم بودیم.

رئیس هیئت ناشنوایان استان کرمانشاه با بیان اینکه از ۸ نفر اعزامی المپیک، ۶ نفر کسب مدال کردند، ادامه داد: در این بین مهرداد صیدی قهرمان المپیک شده و مدال طلا کسب کرد، افتخار دوم وی این بوده که پرچم دار ایران در مسابقات المپیک بود، در بخش کاراته بانوان دو نفر اعزامی داشتیم که مقام نایب قهرمانی کسب کردند، یک نفر هم در جودو رتبه کسب کردند
و در مجموع ۶ مدال سهم ورزشکاران ما شد.

وی گفت: در آذر ماه، مسابقات آسیایی فوتبال بزرگسال را داریم که یک نفر از کرمانشاه شرکت کرده، در مسابقات شطرنج هم که احتمالا به میزبانی مشهد است یک نماینده در بخش بانوان داریم، تنیس روی میز در تبریز هم  که احتمال زیاد تیم را اعزام می‌کنیم و جزو سکوی اول تا سوم کشورخواهیم بود.

وی با بیان اینکه در ارزیابی صورت گرفته سال ۱۳۹۹ فدراسیون استان کرمانشاه دومین هیئت برتر انتخاب شده و امسال هم جزو ۳ استان برتر کشور هستیم، خاطر نشان کرد: در سال ۱۴۰۱ توسعه و گسترش ورزش همگانی ناشنوایان برنامه ماست و هدف ما این است که ۷۵۰۰ ناشنوای استان ورزش همگانی داشته باشند، برنامه دوم توسعه ورزش قهرمانی در کنار قهرمانی است و هدف گذاری ما مسابقات آسیایی است که احتمالا به میزبانی چین در ابتدای سال ۱۴۰۲ برگزار می‌شود.

وی گفت: از ابتدای سال تا کنون حدود ۴۰ میلیون تومان از اداره ورزش برای این ۱۸ رشته ورزشی دریافت کردیم که با توجه به بضاعت موجود انجام شده، در بعد فرهنگی هم از ابتدای سال تا کنون برای اولین بار در تاریخ هیئت ها، سه بار بسته معیشتی با مبالغ ۹۰ میلیون تومان به ورزشکاران ناشنوا اهدا کردیم که با همکاری بنیاد احسان بوده و در تاریخ ورزش استان کرمانشاه بی سابقه بوده است.

وی گفت: برای اولین بار در ایام محرم همایش روضه سکوت را با کمک ۲۵۰ ورزشکار ناشنوا برگزار کردیم و مراسم با زبان اشاره برگزار شد، بعد اجتماعی و فرهنگی این برنامه‌ها برای ما بسیار مهم است.

دارابی در پایان با اشاره به کمک محمد رشیدی به هیئت ناشنوایان، تاکید کرد: جلسه‌ای سه ماه گذشته در شهرداری با عنوان تقدیر از هیئت ناشنوایان برگزار شد که علی رغم وعده پرداخت هدیه هنوز هم این هدایا را دریافت نکردیم.

دارابی تعداد ناشنوایان تحت پوشش بهزیستی استان را ۷۵۰۰ نفر اعلام کرد و گفت: ۵۰۰ ورزشکار سازماندهی شده ناشنوا و کم شنوا در کرمانشاه وجود دارد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار