عملیات عمرانی ساخت پردیس سینمایی آسمان یزد با ظرفیت ۸۷۰ صندلی در بافت تاریخی یزد با حضور مسئولان کشوری و استانی آغاز می‌شود.
کد خبر: ۱۰۶۵۳۰۲
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۴ 03 September 2022

«محمدصادق کوچک‌زاده» سرپرست حوزه هنری استان یزد در مورد این خبر تصریح کرد: پردیس سینمایی «آسمان» در زمینی به مساحت دو هزار و ۱۰۰ متر مربع با مشارکت شهرداری یزد و سرمایه‌گذاری مؤسسه سینمایی «بهمن سبز» حوزه هنری در بافت تاریخی این شهر میراث جهانی ساخته می‌شود.

وی افزود: این مجموعه در چهار طبقه با زیربنای هفت هزار و ۵۰۰ متر مربع در مدت دو سال ایجاد می‌شود و دارای شش سالن سینما با ظرفیت حدود ۸۷۰ صندلی و یک سالن آمفی‌تئاتر روباز ۳۵۰ نفره است.

کوچک‌زاده با بیان اینکه یکی از سالن‌ها ویژه کودکان است، گفت: در این سالن فیلم‌های تخصصی ویژه کودکان اکران می‌شود.

سرپرست حوزه هنری یزد ادامه داد: این طرح همچنین شامل نگارخانه، استودیو ضبط صدا و تصویر، فضای برگزاری کارگاه‌های هنری، غرفه‌های تجاری، فروشگاه‌ محصولات فرهنگی، فضای بازی کودکان و رستوران است.

وی با بیان اینکه این پردیس سینمایی با استفاده از مدرن‌ترین امکانات و تجهیزات سینمایی و به‌روزترین استانداردهای سازه و نمایش ساخته می‌شود، ابراز امیدواری کرد که این مجموعه زودتر از موعد مقرر به بهره‌برداری برسد.

وی افزود: با توجه به ظرفیت‌ و قابلیت‌های شهر میراث جهانی یزد، امکان اکران فیلم‌های بین‌المللی و برگزاری جشنواره‌های سینمایی در این مجموعه وجود دارد.

کوچک‌زاده گفت: عملیات عمرانی این طرح فرهنگی و هنری، فردا یکشنبه ۱۳ شهریورماه ساعت ۱۸ در بوستان خانواده در کنار زمین محل ساخت این پردیس سینمایی واقع در بلوار بسیج، بعد از آب آنبار رستم گیو، کوچه ۱۵(شهید رستم آذرباد) با حضور مسئولان استانی و کشوری و هنرمندان و اهالی سینما ‌آغاز خواهد شد.

یزد، یکی از نخستین شهرهای خشتی دنیا با بیش از ۷۰۰ هکتار بافت قدیمی، تیرماه ۱۳۹۶ به عنوان اولین شهر ایران در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار