هفدهمین همایش بین‌المللی جراحی‌ها و تکنیکهای کم‌تهاجمی روز سه‌شنبه با حضور جمعی از پزشکان، متخصصان و جراحان داخل و خارج کشور در حوزه لاپاراسکوپی در بیمارستان شهید صدوقی یزد آغاز به کار کرد.
کد خبر: ۱۰۷۱۵۴۷
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۴ 11 October 2022

به گزارش ایرنا استاندار یزد در این مراسم با بیان اینکه مایه افتخار است این همایش از سوی متخصصان استان برگزار می شود افزود: حاذق بودن پزشکان این خطه زبانزد خاص و عام است.

مهران فاطمی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد به عنوان نخستین دانشگاه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی توسط شهید آیت الله صدوقی افتتاح شد اظهار کرد: یزد به عنوان شهری با کارنامه‌ای زرین در ارائه خدمات سلامت و مزین به نام‌هایی چون افلاطونیان، صدر، کریم زاده، مرتاض‌ها و مجیبیان‌ها است.

وی خاطرنشان کرد: حضور پر رنگ جراحان ایرانی در طول ایام کرونا با ارائه خدمات بی وقفه به بیکاران غیر کرونایی برگ زرینی در کارنامه نظام سلامت ایران بوده و این مهم به مدد دانش، تعهد و مسئولیت پذیری حرفه ای شما بزرگواران رقم خورد.

استاندار یزد تصریح کرد: دانش بشری در مسیر رشد و تحول گسترش جراحی‌های کم تهاجمی در ایران بیانگر عظمت جامعه پزشکی ایران است که دوشادوش جهانیان و حتی در شرایط تحریم و سختی، برابر با عظیم ترین کلنیک‌های جراحی جهان به ارائه خدمت می‌پردازد.

فاطمی خاطرنشان کرد: تبادل علمی و مهارتی این کنگره سبب‌ساز پیشرفت و ارتقای جایگاه جراحی در استان یزد و کشور می باشد.

دبیر علمی همایش بین المللی جراحی‌ها و تکنیکهای کم تهاجمی هم گفت: ۹۰ مقاله به دبیرخانه این همایش در استان واصل شد که از این تعداد ۲۲ مقاله توسط هیات داوران انتخاب که به صورت سخنرانی در کنگره ارائه می شود.

سعید کارگر هدف از برگزاری همایش یاد شده را انتقال تجربیات و ارائه آخرین دستاوردهای علمی بیان کرد و افزود: لاپاراسکوپی به دلیل کم تهاجمی بودن و مزایایی مانند کوتاه شدن طول دوره نقاهت، کاهش عوارض جراحی و صرفه جویی در هزینه‌ها از تکنیکهای پرکاربرد و رو به پیشرفت در تمام جراحی‌های عمومی و تخصصی است.

پخش زنده چند عمل جراحی از جمله ۲ عمل روده بزرگ و یک مورد عمل جراحی تیروئید به صورت کم تهاجمی و برگزاری ۲ کارگاه آموزشی از جمله برنامه این همایش سه روزه است.

همچنین جراحانی از کشورهای کره جنوبی، آمریکا، ایتالیا، اسپانیا و امارات نیز به صورت مجازی در کنگره سخنرانی می کنند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار