معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان ایلام ؛
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان ایلام از شرکت ۲۰ هزار نفر از دانش‌آموزان در فراخوان پرسش مهر سال گذشته خبر داد و گفت: در این زمینه هشت مقام کشوری کسب شده است.
کد خبر: ۱۰۹۳۵۹۷
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۸ 22 February 2023

به گزارش تابناک ایلام ؛ محمدرضا ولدبیگیان در آستانه هفته تربیت اسلامی و روز امور تربیتی در افزود: نقش امور تربیتی در ترویج اندیشه ولایی و صیانت از ارزش‌های انقلاب اسلامی برجسته و غیر قابل انکار است.

وی یادآور شد: نهاد مقدس امور تربیتی اسفند ماه سال ۵۹ به همت شهیدان رجایی و باهنر و با هدف انتقال ارزش‌های دینی و فرهنگی انقلاب در مدارس و تربیت دانش‌آموزان در فضای انقلابی و اسلامی تشکیل شد و با گذشت بیش از چهار دهه از عمر بابرکت آن در زمینه پرورش و هدایت استعدادها و تربیت دینی دانش‌آموزان و نیز ترویج فرهنگ قرآن و عترت در مدارس دستاوردهای ارزنده‌ای داشته است.

وی با تاکید بر مدرسه محور بودن برنامه‌های هفته تربیت اسلامی و روز امور تربیتی افزود: نقش امور تربیتی در ترویج اندیشه ولایی و صیانت از ارزش‌های انقلاب اسلامی برجسته و غیر قابل انکار است.

معاون پرورشی و امور فرهنگی آموزش و پرورش استان ایلام گفت: تربیت امری جامع و فراگیر است و تمامی معلمان و مدیران و خانواده‌ها در قبال امور تربیتی دانش‌آموزان مسئولیت دارند.

ولدبیگیان با قدردانی از تلاش مربیان امور تربیتی در ایفای رسالت خود که همانا تربیت دینی دانش‌آموزان و ترویج فرهنگ قرآن و عترت در مدارس است، اهداف گرامیداشت هفته تربیت اسلامی را توسعه و تعمیق تربیت اسلامی و نهادینه کردن فرهنگ و نیز جریان‌سازی فرهنگی تربیتی در حوزه فعالیت‌های پرورشی مدارس بویژه دانش‌آموزان عنوان کرد.

وی به جایگاه و اهمیت امور تربیتی در اسناد بالادستی آموزش و پرورش بویژه سند تحول بنیادین اشاره کرد و افزود: در همه فصول هشت‌گانه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش موضوع تربیت با تعلیم و علم‌آموزی همتراز دیده شده و این نشانگر اهمیت مسائل تربیتی و پرداختن به این مولفه مهم و تاثیر گذار در تربیت انسان تراز انقلاب و متعهد به مسئولیت‌ها و معیار های اسلامی در تمامی ارکان آموزش و پرورش است.

ولدبیگیان به برنامه‌های هفته تربیت اسلامی در مدارس اشاره کرد و گفت: برگزاری همایش مربیان و مشاوران، تجلیل از خانواده‌های معظم شهدای مربی، برپایی محافل انس با قرآن با حضور قاریان برجسته دانش‌آموزی، دیدار با ائمه جمعه و جماعات، تکریم از پیشکسوتان امور تربیتی، حضور مبلغان و مشاوران در مدارس، قدردانی از مربیان ساعی در سطوح منطقه، استان و کشور بخشی از برنامه‌های سالروز تاسیس نهاد امور تربیتی و هفته تربیت اسلامی در استان است.

وی همچنین برگزاری نماز جماعت با حضور ۲۵۶ روحانی در مدارس، توزیع ۱۰ هزار جلد کتب تربیتی و احکام، اجرای ۱۸ طرح قرآنی و ۱۴ طرح فرهنگی هنری و شرکت بیش از ۶۱ هزار دانش‌آموز در مسابقه نماز و قرآن را از جمله فعالیت‌های این بخش عنوان کرد.

وی همچنین از شرکت ۲۰ هزار نفر از دانش‌آموزان در فراخوان پرسش مهر سال گذشته خبر داد و گفت: در این زمینه هشت مقام کشوری کسب شده است.

معاون پرورشی و امور فرهنگی آموزش و پرورش استان ایلام تصریح کرد: حدود ۶ هزار و ۸۰۰ نفر از دانش‌آموزان استان در تشکیلات پیشتازان و فرزانگان سازمان دانش آموزی جذب و ساماندهی شدند و همچنین هشت هزار و ۵۰۰ نفر نیز در جشن عبادت شرکت کردند.

وی دانش‌آموزان استان را از لحاظ خلاقیت و استعدادهای هنری پیشگام دانست و کسب ۲۵ رتبه کشوری در این مسابقه ها را نمونه بارز آن برشمرد./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار