رئیس نظام پزشکی استان:
رئیس نظام پزشکی استان از انجام عمل جراحی بینی به عنوان پرطرفدارترین عمل جراحی زیبایی خبر داد و گفت: جراحی زیبایی باید نزد متخصصین انجام شود در غیر این صورت ممکن است عوارض جبران ناپذیر و ماندگاری داشته باشد.
کد خبر: ۱۰۹۳۷۶۷
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۷ 23 February 2023

محمد باقر حیدری در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه در خصوص انجام اعمال جراحی زیبایی اظهار کرد: اعمال جراحی پلاستیک در نوع اعمال ترمیمی شامل بازسازی اندام، جراحی پیوند، جراحی سوختگی، دست، جراحی سرطان‌های پوست، بازسازی گوش و ترمیم جای زخم، بازسازی سینه، شکاف کام و لب و همچنین بازسازی سر و صورت است.

وی در ادامه افزود: برخی از اعمال زیبایی هم شامل زیبایی شکم، کاهش چربی، اعمال جراحی پس از کاهش وزن، ژنیکوماستی، تزریق چربی، جوانسازی، لیزر، لیفت صورت، جراحی پلک، جراحی بینی، گوش، چانه و فک می‌باشد.

رئیس نظام پزشکی استان با اشاره به اینکه ۵ جراح پلاستیک در کرمانشاه فعالیت می‌کنند، افزود: شایع‌ترین اعمال جراحی عموما کار‌های غیر تهاجمی از جمله بوتاکس و تزریق چربی است، در کشور ما هم بیشترین مراجعین برای جراحی بینی، فک و پلک و.. اقدام می‌نمایند.

وی گفت: در بحث درمانی شایع‌ترین مراجعات مربوط به سوختگی، جای زخم، شکاف کام و لب و ترمیم عصب همچنین جراحی‌های دست و شکستگی‌ها است.

وی هزینه اعمال زیبایی را بر اساس کدی که در دستورالعمل‌ها وجود دارد، اعلام کرد و گفت: ایران در اعمال جراحی به دلیل تنوع در جراحی‌ها و تبحر پزشکان سرآمد است، در ایام پیش از کرونا بسیاری از کشور‌های عربی برای انجام اعمال جراحی مراجعه می کردند اگر چه این مراجعات همچنان ادامه دارد. 

وی در خصوص عارضه عمل‌های زیبایی جراحی گفت: هر جراحی ممکن است عارضه‌ای داشته باشد، بسیاری خانم‌ها که برای زیبایی مراجعه می‌کنند مد نظرشان شبیه شدن به صورت خاصی است در حالی که هر کسی عمل زیبایی مختص به خود دارد.

حیدری به تبلیغات گمراه کننده در فضای مجازی هم اشاره کرد و گفت: ما به عنوان جراحان پلاستیک از مردم توقع داریم که زیاد وارد بحث‌های زیبایی نشوند، اما اگر می‌خواهند مراجعه کنند به متخصص این کار مراجعه نمایند، چون عوارض آن ممکن است درمان ناپذیر یا ماندگار باشد.

به گفته وی بررسی پروانه مطب پزشک هنگام انجام این اعمال ضروری است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار