نماینده حوزه انتخابیه مهریز گفت: خام فروشی ذخایر گرانقدر معادن با اقتصاد مقاومتی مغایرت دارد و باید با فرآوری و فروش آنها به رونق اقتصادی و اشتغال کمک کرد.
کد خبر: ۱۰۹۳۹
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۳ 06 March 2015
نماینده مجلس: ضرورت توقف خام فروشی معادن
به گزارش تابناک یزد، حجت الاسلام دخیل عباس زارع زاده در مراسم آغاز تجهیز سایت معدن سرب ، روی و باریت مهدی آباد بهادران مهریز افزود: یکی از راه های تحقق اقتصادی مقاومتی مقابله جدی با خام فروشی معادن است .
وی اظهار داشت: باید در کنار معادن مختلف نسبت به ایجاد واحد های مختلف فرآوری بر حسب نیاز اقدام که موجب ارزآوری و ایجاد تولید و اشغال مولد و مفید می گردد .
نماینده مردم مهریز ، بافق ، بهاباد ، خاتم و ابرکوه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: معادن سرب ، روب و باریت مهدی آباد مهریز از بزرگترین معادن کشور از لحاظ ذخایر است .
زارع زاده افزود: خواسته مردم و مسوولان منطقه انجام فعالیت های دقیق در این معدن و ایجاد کارخانه فرآوری و تولید و اشتغال و رونق منطقه است.
همچنین در ادامه معاون برنامه ریزی استاندار یزد به پیگیری مسوولان اجرایی استان و همچنین همکاری در مهریز برای فعالیت جدی د معادن سرب ، روی و باریت مهدی آباد خبر داد .
محمد رضا بابایی افزود: تلاش دولتمردان فعالیت این معادن و کمک به تولید و اشتغال و همچنین ایجاد واحد های فرآوری با توجه به اهداف ترسیم شده است .
در این مراسم امام جمعه مهریز در سخنانی از خام فروشی معادن به عنوان یک معضل نام برد و خواستار مقابله با این پدیده شد و بر فرآوری معادن تاکید کرد .
حجت الاسلام برهان افزود: خام فروشی با روح اهداف انقلاب اسلامی و بخصوص اقتصاد مقاومتی در مغایرت است و باید جلو آن بنحو شایسته توسط مسوولان گرفته شود .
به گزارش ایرنا، در این مراسم که جمعی از مسوولان حضور داشتند عملیات تجهیز معدن سرب ، روی و باریت معدی آباد بهادران مهریز برای فرآوری آن آغاز شد .
مجتمع معدنی مهدی آباد در مهریز دارای بزرگترین ذخایر سرب و روی وباریت جهان هم اکنون بالاترین میزان استخراج باریت کشور را به خود اختصاص داده است و اقدام به جذب سرمایه گذار جهت احداث کارخانه فرآوری یک میلیون تنی باریت نموده است.در زمینه سرب و روی نیز با جذب سرمایه گذار در آینده نزدیک شاهد باطله برداری و استخراج و احداث کارخانجات 100 هزار تنی شمش روی و 100 هزار تنی کنستانتره روی خواهیم بود.
بر اساس اکتشافات انجام شده معدن مهدی آباد دارای ذخایر شامل 342 میلیون تن سرب و روی با عیار متوسط 5/5 درصد روی و 2 درصد سرب و 113 میلیون تن باریت با وزن مخصوص متوسط 8/3 متر مکعب بر تن است .این معدن در 100 کیلومتری جنوب شهر یزد و جزو بخش مرکزی مهریز است .مهریز با 50 هزار نفر جمعیت در 30 کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار