فرماندار چالوس از افتتاح پروژه گازرسانی به مرزن‌آباد هم‌زمان به سفر هیئت دولت به استان مازندران خبر داد.
کد خبر: ۱۰۹۵۱۲
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۹ 11 October 2015
محمد‌ناصر زندی در گفت‌وگو با خبرنگار در شهرستان چالوس، از افتتاح پروژه گازرسانی به مرزن‌آباد هم‌زمان به سفر هیئت دولت به استان مازندران خبر داد و گفت: صبح فردا هم‌زمان با سفر رئیس جمهور، معاونان و وزیران وی به استان مازندران شهرستان چالوس نیز میزبان رئیس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است.
وی با اشاره به اینکه هم‌زمان با سفر رئیس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی افتتاح پروژه گازرسانی به شهر و بخش مرزن‌آباد اجرا می‌شود، افزود: در این پروژه که به‌طول 53 کیلومتر شبکه تغذیه و توزیع با اعتبار 9‌ میلیارد تومان انجام  شد، 2 هزار خانوار مرزن‌آبادی از نعمت گاز طبیعی برخوردار می‌شوند.
فرماندار چالوس با اشاره به مشکلات موجود در شهرستان چالوس و درخواست‌هایی که به هیئت دولت جهت برطرف شدن آنها داده شد، تصریح کرد: یکی از مشکلات مهم در این شهرستان، جاده چالوس است که به‌دلیل مشکلات فنی و حجم بالای ترافیک و با توجه به کمبود امکانات و تجهیزات در این مسیر در ایام پیک ترافیک و یک‌طرفه شدن جاده مشکلاتی را به‌بار آورده و امکان امدادرسانی به صفر می‌سد.
وی خاطر‌نشان کرد: برای برون‌رفت از مشکلات امدادرسانی در جاده چالوس خواستار استقرار اورژانس تخصصی هوایی زمینی و مرکز آتش‌نشانی در این محور هستیم.
زندی مشکل آب شرب در شهرستان‌های چالوس را از دیگر معضلات منطقه عنوان کرد و افزود: با توجه به مطالعاتی که از قبل در این زمینه صورت گرفته خواستار تامین اعتباراتی برای اجرای این پروژه بزرگ در شهرهای چالوس، مرزن‌آباد و هچیرود شدیم تا مشکل کم‌آبی را در سال‌های آینده کاهش دهیم.
وی با بیان اینکه سیلاب در شهرستان چالوس مشکل اساسی در فصول بازندگی محسوب می‌شود، ادامه داد: برای برون‌رفت از معضل سیلاب نیز درخواست دیوارهای حفاظتی، کف‌بند و شیب‌شکن برای رودخانه‌های چالوس و سردآبرود داریم.

* تجدید نظر در مقررات حرایم رودخانه‌های حفاظتی چالوس

فرماندار چالوس اضافه کرد: تخصیص اعتبار برای احداث سدهای لاستیکی و مخزنی نیز از دیگر تقاضاهای ما در این زمینه است که علاوه بر کنترل سیلاب در صنعت گردشگری و تامین آب کشاورزی  نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.
زندی اصلاح و بازسازی شبکه‌های آبرسانی شهرهای چالوس، هچیرود و مرزن‌آباد و روستاهای بزرگ منطقه را مهم خواند و افزود: تجدیدنظر در مقررات جرایم کیفی رودخانه‌های حفاظتی چالوس که اعلام حریم 200‌ متری برای آن ساخت و ساز را دچار مشکل کرد نیز از دیگر درخواست‌های ما از هیئت دولت است.
وی در ادامه به مشکلات و خواسته‌های حوزه راه و شهرسازی اشاره کرد و گفت: تخصیص اعتبار برای بازسازی و ترمیم بافت‌های فرسوده و شریان‌های چالوس که با توجه به ترافیک ایام تعطیل سال و حضور میلیونی گردشگران و مسافران با مشکل روبه‌رو می‌شویم، یکی از خواسته‌های ما در این زمینه است.
فرماندار چالوس با تاکید بر تخصیص اعتبار برای تکمیل پل و تونل کمربندی چالوس که دارای 90 درصد پیشرفت فیزیکی است، تصریح کرد: ادامه اجرای قطعات 2 و 3 و تکمیل آزادراه تهران شمال، تخصیص اعتبار برای احداث پل سرد‌آبرود هچیرود، تخصیص اعتبار برای تثبیت قسمت‌های رانشی محور کندوان، نصب گاردریل، فاز شب، اختصاص دستگاه‌ها و ماشین‌آلات راهداری به‌ویژه در محور جاده چالوس و ایجاد اداره مستقل راه و شهرسازی برای جاده چالوس از مهم‌ترین دغدغه‌ها در حوزه راهداری است.
وی چهاربانده کردن محور مرزن‌آباد به کلاردشت را نیز ضروری خواند و ادامه داد: چهاربانده کردن مسیر مرزن‌آباد به پل اوشن، تکمیل جاده کنارگذر ضلع غربی مرزن‌‌آباد به کلاردشت و تخصیص بودجه برای بازگشایی و تملک خیابان امام خمینی (ره) مرزن‌آباد از دیگر خواسته‌های حوزه راه و شهرسازی است.
زندی احداث دیواره حایل در رودخانه‌های شهر چالوس را برای جلوگیری از خطر‌های مربوط به سیلاب مهم عنوان کرد و گفت: بازگشایی رینگ یک و دو شهری چالوس، احداث ساختمان‌های اداری برای اداراتی که استیجاری هستند، احداث زیرساخت‌های چالوس به‌عنوان قطعه 25 آزادراه، تجدید نظر در مورد حریم 200 متری رودخانه حفاظت شده چالوس و بهسازی و آسفالت راه‌های روستایی نیز از پروژه‌های مورد تاکید در سفر هیئت دولت به شهرستان چالوس است.
وی با گله‌مندی از اینکه موضوع البرز مرکزی نیز محدودیت‌های زیادی در توسعه و  پیشرفت شهرستان چالوس ایجاد کرد، افزود: با توجه به این محدودیت‌ها راه‌های ترقی در حوزه صنعت و گردشگری مسدود شده و فعالیت‌های زیادی ابتر مانده است.
فرماندار چالوس در پایان محدود کردن رودخانه‌های حفاظت شده در چالوس را با توجه به حریم زیاد آن که سبب عدم انتفاع ساکنان اطراف این رودخانه‌ها می‌شود، از دیگر مشکلات اساسی در این شهرستان خواند و گفت: زباله و پسماند از دیگر مشکلات چند ساله این شهرستان است که حوزه زیست‌محیطی را به خطر انداخته و نیازمند اقدامات جدی برای تکمیل زباله‌سوز شهرستان‌های نوشهر و چالوس که از پروژ‌ه‌های سفر مقام معظم رهبری به این منطقه بود و با گذشت چندین سال همچنان نیمه‌کاره ماند، است.
 صبح فردا با حضور رئیس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در شهرستان‌های نوشهر و چالوس ابتدا حضور در مزار شهدای مرزن‌آباد، افتتاح گازرسانی به مرزن‌آباد و سپس جلسه شورای اداری مشترک شهرستان‌های نوشهر و چالوس در سالن اجتماعات فرودگاه نوشهر اجرا می‌شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار