بسته خبری:
استاندار قزوین گفت: در راستای پیشگیری از خسارات احتمالی در حوادث طبیعی از جمله سیل، باید برخورد با متجاوزان به حریم رودخانه‌ها در دستور کار شورای فنی قرار گیرد./رقابت‌های ورزشی بازی‌های آسیا و اقیانوسیه ناشنوایان در حالی در چین تایپه برگزار می‌شود که ورزشکاران قزوینی در این رقابت‌ها خوش درخشیدند.
کد خبر: ۱۱۰۰۷۱
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۱ 12 October 2015
استاندار قزوین:
برخورد با متجاوزان به حریم رودخانه‌ها در دستور کار شورای فنی قرار گیرد

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین مرتضی روزبه ظهر امروز در جلسه شورای فنی استانداری قزوین که در سالن جلسات این نهاد برگزار شد اظهار داشت: برای مدیریت بحران باید شیوه نگرش ما به این حوزه تغییر کند، در غیر این صورت با کوچکترین بارندگی و ایجاد سیلاب باز هم دچار خسارات سنگین می‌شویم.

وی افزود: استان قزوین یکی از استان‌های حادثه‌خیز است و برای مقابله با این حوادث و پیشگیری از خسارت های احتمالی، نقش و وظایف شورای فنی باید به درستی تبیین و تعریف شود، چراکه مشکلات و خسارات کنونی ناشی از سیل ساخته و پرداخته عملکرد شورای فنی است که باید در این حوزه تجدید نظر جدی شود.

استاندار قزوین با اشاره به اینکه فلسفه وجودی شورای فنی استانداری کنترل نکات فنی و جلوگیری از حوادث احتمالی است عنوان کرد: باید در این زمینه تدابیری اندیشیده شده و با متجاوزان به حریم رودخانه‌ها برخورد جدی شود و ساخت و ساز در حریم رودخانه‌ها را نیز متوقف کرد.

روزبه در مورد بهره‌برداری بی‌رویه مصالح رودخانه‌ای از بستر رودخانه‌ها بیان کرد: تعداد بهره‌برداران از این منابع محدود و شناسایی آنها کار ساده‌ای‌ است، بنابراین در این حوزه نیز باید ورود پیدا کرده و در راستای جلوگیری از فرسایش بستر رودخانه‌ها و تغییر مسیر سیلاب با این افراد برخورد شود.

وی با تأکید بر اهمیت نظارت صحیح بر پروژه‌های عمرانی خاطرنشان کرد: اگر نظارت صحیح بر پروژه‌های عمرانی انجام شود، دیگر شاهد خسارات سنگین ناشی از یک سیل و یا طوفان ساده نیستیم و مسئولیت این موضوع به عهده شورای فنی استانداری و کمیته‌های چهارگانه آن است.
***

در بازی های آسیا و اقیانوسیه صورت گرفت
درخشش ورزشکاران ناشنوای قزوینی
رقابت‌های ورزشی بازی‌های آسیا و اقیانوسیه ناشنوایان در حالی در چین تایپه برگزار می‌شود که ورزشکاران قزوینی در این رقابت‌ها خوش درخشیدند.

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، تیم فوتسال ناشنوایان کشورمان در حالی موفق شد عنوان نخست رقابت‌های فوتسال ناشنوایان آسیا و اقیانوسیه را به دست آورد که دو ورزشکار شایسته استان قزوین نیز تیم ملی را در این رقابت‌ها همراهی کردند.

مظاهر شیرزاد و حسن عبادپور دو فوتسالیست ناشنوای استان قزوین بودند که به همراه تیم ملی در این مسابقات حضور داشتند و موفق شدند در قهرمانی تیم ملی ایفای نقش کنند.

شیرزاد که اکنون سال‌های زیادی است در ترکیب تیم ملی فوتسال ناشنوایان کشورمان حضور دارد، این دوره نیز با تجربه بالای خود نشان داد که در تیم ملی به عنوان یک وزنه، نقش مهمی در پیروزی تیم دارد و مربیان و کادر فنی به توانایی‌های وی اعتقاد راسخی پیدا کرده‌اند.

فرهاد رحمانی رئیس هیئت ناشنوایان استان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین، با اشاره به کسب عنوان قهرمانی تیم فوتسال ناشنوایان کشورمان و حضور دو ورزشکار قزوینی به همراه تیم ملی اظهار کرد: ورزشکاران قزوینی در این رقابت‌ها خوش درخشیدند و حضور دو فوتسالیست ناشنوای استان به همراه تیم ملی به خوبی این ادعا را ثابت می‌کند.

وی با اشاره به توانایی‌های بالای مظاهر شیرزاد و تجربه بالای این بازیکن قزوینی در تیم ملی فوتسال ناشنوای کشورمان افزود: در این رقابت‌ها چهره فوتسالیست ناشنوای جدیدی از استان قزوین به تیم ملی معرفی شد و این ورزشکار حسن عبادپور بود که در ترکیب تیم ملی فوتسال کشورمان حضور پیدا کرد.

رحمانی با اشاره به توانایی‌های بالای مظاهر شیرزاد عنوان کرد: این ورزشکار از آنجا که تجربه فراوانی را در سال‌های اخیر به واسطه حضور در تیم ملی ناشنوایان به دست آورده، با نظر و صلاحدید کادر فنی علاوه بر حضور در تیم فوتسال، ملی‌پوشان کشورمان را نیز به عنوان یک بازیکن پیشکسوت و صاحب‌نام در تیم فوتبال ناشنوایان در مسابقات قاره آسیا و اقیانوسیه همراهی کرده است.

وی افزود: اکنون با توجه به برتری تیم فوتبال ناشنوایان کشورمان در مرحله نیمه نهایی مقابل تیم عربستان، این بازیکن ارزشمند قزوینی فرصت دارد تا علاوه بر کسب دومین قهرمانی خود به همراه تیم فوتبال ناشنوایان جمهوری اسلامی ایران، دومین مدال زرین طلای خود را نیز به دست آورد.

رئیس هیئت ناشنوایان استان با اشاره به مدال‌های ارزشمند مسلم شیرزاد دیگر ورزشکار قزوینی کاروان کشورمان در بازی‌های آسیا و اقیانوسیه افزود: این ورزشکار هم در رقابت‌های یاد شده و در بخش دو و میدانی بسیار پررنگ فعالیت کرد و موفق شد سه مدال ارزشمند طلا و نقره این رقابت‌ها را از آن خود کند.

گفتنی است؛ مسابقات ورزشی ناشنوایان آسیا و اقیانوسیه سال 2015 به میزبان چین تایپه در حال برگزاری است.
***
معاون عمرانی استانداری قزوین:
طرح جامع آب رسانی از سد طالقان به قزوین اجرایی می شود

به گزارش خبرنگار مهر، منوچهر حبیبی در بیست و دومین جلسه اتاق فکر آب استان که روز یکشنبه در محل پارک علم و فناوری امام خمینی(ره) قزوین برگزار شد، اظهارداشت: در شرایط کنونی برخی مناطق استان با کمبود آب مواجه است که باید برای آن راهکاری اتخاذ کرد.

وی افزود: در حال حاضر تمامی آب شرب استان قزوین از منابع زیرزمینی تامین می شود که در این زمینه با مشکلاتی مواجه هستیم.

حبیبی گفت: حجم آب تخصیص یافته به استان قزوین از محل سد طالقان در گذشته ۳۰ میلیون مترمکعب بود که با پیگیری استاندار و مجمع نمایندگان استان از طریق رئیس مجلس شورای اسلامی و وزیر نیرو به ۶۰ میلیون مترمکعب در سال افزایش یافت.

حبیبی یادآورشد: یکی از کارهای مهمی که در دستور کار قرار گرفت طرح جامع انتقال آب از سد طالقان برای تامین آب شرب و صنعت بود که پس از پیگیری های مستمر خوشبختانه در سالهای گذشته به تصویب رسید که بزودی اجرایی می شود.

وی یادآورشد: در این طرح، آب رسانی از سد طالقان به شهرهای آبیک و تاکستان پیش بینی شده که حدود ۷۰ درصد از جمعیت استان را تحت پوشش قرار خواهد داد.

معاون عمرانی استانداری قزوین یادآورشد: فاز اول این طرح اجرایی خواهد شد و این حجم از آب تمامی شهرها و روستاهایی را که در مسیر آبیک به تاکستان قرار دارند را تحت پوشش قرار خواهد داد.

حبیبی گفت: برای اجرای این طرح ۶۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری لازم است که در طول مسیر ۱۶۰ کیلومتر هم لوله گذاری خواهد شد.

وی بیان کرد: در کنار اجرای طرح های انتقال آب باید موضوع نصب کنتورهای هوشمند را نیز اجرایی کنیم و در این مسیر هم دستگاههای اجرایی در گام اول در این طرح قرار گرفته اند.

معاون عمرانی استانداری قزوین یادآورشد: با فرهنگ سازی باید زمینه کاهش مصرف آب در بخش های مختلف کشاورزی، صنعت و شرب را فراهم کنیم.

حبیبی اظهارداشت:توسعه آبیاری مدرن، تحت فشار و قطره ای در بخش کشاورزی باید با سرعت بیشتری اجرا شود تا بتوانیم بخش قابل توجهی از این مصرف را مدیریت کنیم.
***
ادارات و صنایع 30 میلیارد تومان به شرکت برق قزوین بدهی دارند
قزوین-ایرنا- مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین گفت: ادارات، سازمان و نهادهای اجرایی و واحدهای تولیدی در مجموع 30 میلیارد تومان به این شرکت بدهی دارند.
ادارات و صنایع 30 میلیارد تومان به شرکت برق قزوین بدهی دارند
به گزارش ایرنا، سعید بهادیوند چگینی روز یکشنبه در نشست شورای فنی استان قزوین که با حضور استاندار برگزار شد، افزود: میزان بدهی سازمان ها و ادارات به این شرکت 18 میلیارد تومان و بدهی صنایع نیز 12 میلیارد تومان است.
وی اضافه کرد: با وجود بدهی ادارات و دستگاه ها به شرکت توزیع نیروی برق استان با آنها برای ارایه خدمات به مردم، تعامل و همکاری لازم را داریم اما از سویی دیگر با فشار از سوی مسوولان بالا دست برای دریافت مطالبات روبرو هستیم.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین با بیان اینکه وزارت نیرو برای تداوم ارایه خدمات خود به مشترکان نیازمند دریافت مطالبات خود است، پیشنهاد داد برای اینکه خدمات دهی این شرکت به مشکل برنخورد فعلا 10 درصد از بدهی های آن از سوی ادارات و دستگاه های دولتی پرداخت شود.
بهادیوند چگینی، صنعت برق را با کمبود نقدینگی روبرو دانست و گفت: زیرساخت های برق کشور قدیمی است و به نوسازی نیاز دارد ولی بدلیل مشکل یاد شده فعلا امکان ایجاد اصلاح در شبکه وجود ندارد.
***

بدهکاری 270 میلیارد تومانی پیمانکاران به تامین اجتماعی 
معاون بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی استان قزوین گفت: استان قزوین با داشتن 270 میلیارد طلبکاری از ، رتبه چهارم کشوری را دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه قزوین، محمدحسین شکوهی در پنجمین جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان که پیش از ظهر امروز در سالن جلسات استانداری برگزار شد، تصریح کرد: استان قزوین به نسبت تعداد بیمه‌شدگان و کارگاه‌های تولید در زمینه طلبکاری از پیمانکاران رتبه چهارم و در بخش تعداد مستمری‌بگیران رتبه دوم در کشور را دارد.

وی افزود: در حال حاضر در استان قزوین 60 هزار بازنشسته و 150 هزار بیمه شده اجباری داریم که میزان بیمه‌شدگان اجباری هر سال با افزایش روبه‌رو است که این میزان نشان از افزایش مشاغل آزاد دارد که برای شهر قزوین که صنعتی محسوب می‌شود نگران‌کننده است.

معاون بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی استان قزوین خاطرنشان کرد: سازمان تامین اجتماعی درآمد هزینه‌ای است و به هیچ عنوان از بودجه دولتی استفاده نمی‌کند به طوری که ما هر ماه 70 میلیارد تومان به بانک رفاه به حساب مستمری‌بگیران واریز می‌شود و پرداخت این مبلغ تاکنون به تاخیر نیافتاده است.

وی تصریح کرد: به علت بالا بودن بدهکاری پیمانکاران در پرداخت هزینه‌ها با مشکل روبه‌روهستیم به طوری که به مدت 7 ماه است که به داروخانه‌ها و مراکز درمانی مبلغی پرداخت نکرده‌ایم اما حقوق بازنشستگان را به موقع پرداخت کرده‌ایم.

شکوهی افزود: در زمینه عدم بیمه کارگرانی که پیمانکارشان بدهکار است حداقل امکان سعی می‌شود که در پرداخت بیمه کارگران مشکلی ایجاد نشود اما لیست حق بیمه به مدت 10 ماه است که به صورت اینترنتی دریافت می‌شود و در صورتی که پیمانکار بدهکار باشد سیستم برای دریافت لیست حق بیمه باز نمی‌شود.

وی تاکید کرد: با توجه به بدهکاری‌های موجود واحدهای کمی هستند که لیست بیمه آن‌ها رد نشده و سعی شده است که در زمینه کارگران بیمه درمانی ارائه شود در این میان واحدهای تولیدی از جمله شرکت آبگینه که مشکل‌دارترین بود حق بیمه کارگران واریز شده و دفترچه درمانی آن‌ها اعتبار زده شده است.

معاون بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی استان قزوین اظهار کرد: اگر مصداقی در این زمینه وجود دارد اعلام کنند تا در کمیسیون بررسی و در صورت امکان مشکلشان حل شود. 
علی پرزحمت رئیس سازمان صنایع، معادن و تجارت استان قزوین نیز در این جلسه خاطرنشان کرد: در حال حاضر در صورت تاخیر پرداخت حق بیمه و وجود بدهی به تامین اجتماعی لیست‌های بیمه را تحویل می‌گیرد و مشکلات استفاده از بیمه توسط کارگران وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: تامین اجتماعی در گذشته لیست بیمه را می‌گرفت و بیمه درمانی کارگران پرداخت می‌شد اما الان لیست را دریافت می‌کنند و کارگران تا زمانی که بدهی واحد تولید پرداخت شود نمی‌توانند از بیمه استفاده کنند.

رئیس سازمان صنایع، معادن و تجارت استان قزوین تصریح کرد: سازمان تامین اجتماعی برای دریافت بدهی‌های خود می‌تواند از تضامن استفاده کند و بدهی‌ها را به صورت قسطی از بدهکاران دریافت کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار