سرپرست فرمانداری پاوه با اشاره به اینکه این شهرستان مرزی اکنون یکی از مقاصد گردشگری غرب کشور است، گفت: در ایام تعطیلات عید سعید فطر، ۱۲۷ هزار و ۱۱۶ نفر از جاذبه‌های گردشگری، تاریخی و تفریحی این شهرستان دیدن کردند.
کد خبر: ۱۱۰۱۸۱۳
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۰ 24 April 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا «علیرضا حیدری» با تبریک عید سعید فطر، افزود: براساس آنالیز دستگاه‌های تردد شمار اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، از ابتدای جمعه اول اردیبهشت ۱۴۰۲ تا پایان روز یکشنبه سوم اردیبهشت، تعداد ۶۳ هزار و ۵۵۹ تردد در راه‌های مواصلاتی شهرستان ثبت شده است.

وی به وجود پنج شهر پاوه، باینگان، بانه‌وره، نوسود و نودشه در این شهرستان اشاره کرد و ادامه داد: در ایام تعطیلات عید سعید فطر پر ترددترین محور شهرستان محور پاوه به نوسود بود که شامل جاده نودشه و هجیج نیز می‌شود که در مجموع ۳۶ هزار و ۴۳۰ مورد تردد در آن ثبت شده است.

سرپرست فرماندار پاوه با اشاره به آمادگی ستاد اسکان شهرستان و چند مدرسه و خانه معلم، گفت: ۶۰ خانه مسافر، ۱۸ اقامتگاه بوم‌گردی، سه مجتمع گردشگری، ۲ هتل، ۲ مهمانسرا هم در این ایام پذیرای گردشگران بود که ۱۰۰ درصد از ظرفیت این مراکز هم پر از مسافر شده است.

حیدری با توصیف زیبایی های پاوه و جاذبه های آن گفت: شهرستان پاوه بهشتی‌ از جاذبه‌های طبیعت بکر و دیدنی، اماکن تاریخی، مذهبی و تفریحی و دارای مردمانی با اصالت خاص و مهمان‌نواز است که همین سبب می‌شود هر ساله در فصول مختلف سال و در مناسبت‌ها و تعطیلات، پذیرای مسافران زیادی از اقصی نقاط کشور باشیم.

گفتنی است شهر پاوه مرکز شهرستان در ۱۱۲ کیلومتری شمال غربی شهر کرمانشاه قرار دارد و به دلیل ساختار پلکانی به هزار ماسوله غرب کشور معروف است. این شهرستان دارای جاذبه های گردشگری فراوانی است.

این شهرستان از شمال و شمال شرقی به شهرستان مریوان در استان کردستان، از شرق و جنوب به شهرستان جوانرود و از غرب به کشور عراق محدود شده است و دارای سه بخش مرکزی، باینگان و نوسود و هفت دهستان است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار