رئیس خانه صمت استان یزد:
رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان یزد گفت: به منظور جلوگیری از تصمیمات اشتباه و اشتباهات زیان آور در امر سرمایه گذاری صنعتی، ۱۴ گروه مشاور در کنار سرمایه گذاران یزد قرار می‌گیرند.
کد خبر: ۱۱۰۲۶۶۶
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۴ 29 April 2023

سیدعلی اکبر کلانتر در نشست هفتگی صنعتی با صنعتگران استان یزد با اشاره به تشکیل کمیسیون مشاوران خانه صنعت، معدن و تجارت استان یزد از یک سال گذشته اظهار داشت: تلاش داریم با بهره‌گیری از خبرگان حوزه های مختلف اقتصادی مرتبط با صنعت، معدن و تجارت در قالب ۱۴ دپارتمان، مسائل حوزه صنعت، معدن و تجارت را بررسی کنیم.

وی عنوان کرد: دپارتمان‌های مشاوره خانه صمت یزد بر اساس نیاز صنایع، واحدهای تولیدی و فعالان اقتصادی طراحی شده و هدف آن، دسترسی آسان‌تر فعالان اقتصادی به خدمات مشاوره ای و آشنایی نزدیک مشاوران با فرایند تولید رسته‌های مختلف صنعت و معدن استان است.

کلانتر بیان کرد: بسیاری از مشکلات صنعتگران به علت ناآشنایی با ضوابط و قوانین بروز می کند و این در حالی است که با یک مشاوره صحیح و تخصصی رفع خواهد شد.

وی ادامه داد: حضور مشاوران برجسته و مطلع در کنار سرمایه گذاران از بدو تاسیس یک واحد تولیدی و اقتصادی، از بسیاری اشتباهات و تصمیمات زیان‌آور جلوگیری می کند بنابراین به مسئولان وزارت صمت و اقتصاد پیشنهاد کردیم فرایند مشاوره را قبل از صدور جواز تاسیس الزامی کنند تا سرمایه گذار حداقل اطلاعات از قوانین و مقررات حقوقی، روابط کار و استخدام، مالی و بانکی و مالیاتی و محیط زیست و بیمه ها محیط کسب و کار را بداند.

کلانتر از همه فعالان اقتصادی استان دعوت کرد تا با مرکز مشاوره خانه صمت یزد ارتباط داشته و مشکلات را ابتدا از این مسیر بررسی و رفع کنند.

رئیس خانه صمت یزد، فعالیت دپارتمان‌های مشاوره تخصصی را در حوزه‌های پولی و بانکی، حقوقی، مالیاتی، محیط زیست،HSE ، بهداشت و ایمنی محیط کار، گمرک، صادرات و امور بین الملل، بازرگانی، تامین اجتماعی، قانون کار، انرژی، خدمات بیمه ای، خدمات کسب و کار و بیمه های بازرگانی برشمرد.

در این جلسه همچنین در زمینه مسائلی که زمینه‌ساز مشکلات بسیاری از واحدهای صنعتی و تولیدی هستند، بحث و تبادل نظر شد که از جمله این موارد می توان به عدم استرداد مالیات و عوارض ارزش افزوده از سوی اداره امور مالیاتی در موعد مقرر قانونی، مشکلات ناشی از بازگشت ارز و چند نرخی بودن ارز، عدم همکاری بانک ها در تخصیص منابع مربوط به سرمایه ثابت بخش صنعت اشاره کرد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار