مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام؛
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام با بیان اینکه سال گذشته بیش از ۹۰۰ نفر از بیمه بیکاری استفاده کردند، گفت: یک هزار و ۱۲۰ پرونده مشاغل سخت و زیان آور نیز برای کارگران تشکیل شده است.
کد خبر: ۱۱۰۲۸۶۷
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۹ 30 April 2023

به گزارش تابناک ایلام ؛ نورالدین الیاسی اظهار داشت: سال گذشته در مجموع به ۲ هزار و ۸۱۹ دادخواست در دعاوی کارگری و کارفرمایی این اداره کل در استان رسیدگی شده است.۲ هزار و ۸۳ پرونده از این تعداد در مراجع تشخیص و ۵۶۹ پرونده نیز در مراجع حل اختلاف رسیدگی شده است.

وی به افزایش تعداد مراجع رسیدگی در این اداره کل در سال ۱۴۰۱ اشاره کرد و افزود: تعداد مراجع تشخیص به ۱۲ و مراجع حل اختلاف به ۱۰ افزایش پیدا کرده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام با اشاره به بیش از ۱۰ هزار بازرسی ادواری و موردی در واحدهای کارگری در راستای صیانت از نیروی کار تاکید کرد: ۳۸۴ مورد سازش کارگاهی توسط این اداره کل انجام گرفت.

الیاسی با بیان اینکه سال گذشته بیش از ۹۰۰ نفر از بیمه بیکاری استفاده کردند، یادآور شد: یک هزار و ۱۲۰ پرونده مشاغل سخت و زیان آور نیز برای کارگران تشکیل شده است.

وی اضافه کرد: قبل از فعالیت دولت سیزدهم ایلام فاقد کانون هماهنگی شورای های اسلامی کار بود و عدم فعالیت این تشکل قانونی مهم کارگری از سال ۹۶ باعث عدم انسجام و هماهنگی بین شوراهای اسلامی کار استان برای رفع موانع و مشکلات کارگران شده بود که با پیگیری شورای های اسلامی کار و واحد تشکل‌های کارگری و کارفرمایی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، خرداد ماه سال جاری ۲۱ شورای اسلامی کار در سطح استان مشغول به فعالیت شده اند./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار