کرمانشاه صعود سراسری به ارتفاعات بازی دراز، همزمان با سالروز این عملیات غرورآفرین، جمعه (۱۵ اردیبهشت) برگزار و تخمین زده می‌شود ۳۵ هزار نفر از هموطنان در این برنامه شرکت کنند.
کد خبر: ۱۱۰۳۴۵۸
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۱ 03 May 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا سرهنگ سعید بهشتی‌راد معاون هماهنگ کننده سپاه نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه در گفتگو با ایسنا، در خصوص جزییات برنامه‌های سالروز عملیات بازی دراز، گفت: یادواره شهدای عملیات بازی دراز و برنامه صعود سراسری به این ارتفاعات و مراسم افتتاحیه اردو‌های راهیان نور کشور، طی روز‌های پنجشنبه و جمعه (۱۴ و ۱۵ اردیبهشت) در شهرستان سرپل‌ذهاب استان کرمانشاه برگزار خواهد شد.

بهشتی راد اظهار کرد: کاروان‌های راهیان نور بعد از ظهر پنجشنبه (۱۴ اردیبهشت) وارد شهرستان سرپل‌ذهاب شده و ابتدا در مراسم سالگرد شهادت شهید شیرودی که عصر همان روز در محل یادمان این شهید در روستای زرینجوب برگزار می‌شود، شرکت خواهند کرد.

معاون هماهنگ کننده سپاه نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه با بیان اینکه یادواره شهدای عملیات بازی دراز هم بعد از نماز مغرب و عشاء روز پنجشنبه در جوار بقعه متبرکه احمدابن اسحاق (ره) برگزار می‌شود، گفت: سخنران این مراسم امیر کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش خواهد بود.

وی گفت: مراسم صعود به ارتفاعات بازی دراز نیز از ساعت ۶ صبح روز جمعه (۱۵ اردیبهشت) با حضور کاروان‌های راهیان نور از دامنه ارتفاعات بازی دراز آغاز خواهد شد.

بهشتی راد ادامه داد: از سردار سرلشکر سلامی فرمانده سپاه پاسداران به عنوان سخنران ویژه برنامه صعود به ارتفاعات بازی دراز دعوت شده و مداح مراسم هم حاج صادق آهنگران خواهد بود.

بهشتی راد در ادامه با بیان اینکه مقدمات لازم برای برگزاری با شکوه ویژه برنامه‌های سالروز عملیات بازی دراز فراهم شده، گفت: تمامی امکان اقامتی، مدارس، مساجد، حسینیه‌ها و دیگر ظرفیت‌های چهار شهرستان سرپلذهاب، گیلانغرب، دالاهو و اسلام آباد غرب برای اسکان و پذیرایی از کاروان‌های راهیان نور آماده شده و امیدواریم بتوانیم میزبان خوبی برای هموطنانمان باشیم.

وی یادآور شد: امکانات اقامتی شهرستان کرمانشاه نیز آمادگی اسکان شرکت کنندگان در مراسم سالروز عملیات بازی دراز را دارند.

وی افزود: پیش بینی می‌شود امسال بیش از ۳۵ هزار نفر از هموطنانمان در مراسم سالروز عملیات بازی دراز و صعود به ارتفاعات آن حضور پیدا کنند.

محدودیت ترافیکی در محور‌های قصرشیرین و سرپل ذهاب

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه نیز از اعمال محدودیت تردد در محور‌های شهرستان‌های قصرشیرین و سرپل ذهاب در روز‌های پایانی هفته (۱۴ و ۱۵ اردیبهشت) خبر داد.

سرهنگ "کیخسرو دستغیب" اظهار داشت: همزمان با برگزاری مراسم بزرگداشت و یادواره شهدای عملیات غرورآفرین بازی دراز، عبور و مرور انواع موتورسیکلت در ایام اجرای طرح از روز پنجشنبه چهاردهم اردیبهشت تا پایان روز جمعه پانزدهم اردیبهشت در تمامی محور‌های فرعی دشت ذهاب و سرپل ذهاب به گیلانغرب ممنوع می‌باشد.

وی ادامه داد: همچنین حمل و نقل محمولات ترافیکی که از قبل پروانه عبور اخذ کرده اند در تمامی راه‌های برون شهری شهرستان قصر شیرین به سرپل ذهاب از ساعت ۱۵ روز پنج شنبه ۱۴ اردیبهشت تا ساعت ۲۴ روز جمعه ۱۵ اردیبهشت ممنوع خواهد بود.

دستغیب در پایان گفت: رانندگان می‌توانند در مدت زمان یاد شده از محور قصرشیرین به گیلانغرب به عنوان محور جایگزین استفاده کنند.


آمادگی اورژانس برای مراسم سالگرد عملیات بازی دراز

دکتر قلعه سفیدی رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز با اشاره با آماده باش نیرو‌های اورژانس، گفت: در این مراسم ۱۵۰ نفر نیروی ستادی و عملیاتی حضور دارند. همچنین جهت پوشش امدادی این مراسم ۲۵ دستگاه آمبولانس سه دستگاه موتورلانس و دو دستگاه اتوبوس آمبولانس به کار گرفته شده است.

وی افزود: اورژانس پیش بیمارستانی در ابتدای راهپیمایی به سمت بازی دراز آمادگاهی جهت مدیریت و انتقال مصدومین و بیماران در نظر گرفته که در آنجا تعدادی از آمبولانس‌ها مستقر خواهند شد. همچنین در محل آمادگاه بالگرد اورژانس هوایی هم جهت اعزام و انتقال مصدومین احتمالی مستقر خواهد شد.

قلعه سفیدی ادامه داد: در این مراسم از تکنسین‌ها و آمبولانس‌های استان‌های ایلام، همدان، کردستان هم کمک گرفته شده است.

به گفته قلعه سفیدی در طول مسیر نیز از ورودی شهرستان کنگاور تا محل یادمان بازی دراز، در محل‌های مشخص شده آمبولانس‌ها مستقر خواهند شد.

ایجاد ظرفیت اسکان ۱۵ هزار نفری از سوی هلال احمر

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه هم از فراهم کردن ظرفیت اسکان برای بیش از ۱۵ هزار نفر از شرکت کنندگان در برنامه گرامیداشت سالروز عملیات بازی دراز و صعود به ارتفاعات این منطقه خبر داد.

محمدباقر محمدی در گفتگو با ایسنا، با اشاره به در پیش بودن سالروز عملیات بازی دراز و صعود چند هزار نفری به ارتفاعات این منطقه، از آماده باش هلال احمر برای خدمت رسانی به هموطنانی که در این برنامه شرکت می‌کنند و پوشش کامل مسیر تردد آن‌ها خبر داد.

وی با بیان اینکه ۵۰۰ نفر نیروی هلال احمر در قالب ۱۰۰ تیم عملیاتی پای کار هستند، عنوان کرد: ۳۹ پایگاه و پست ثابت و موقت هلال احمر نیز در مسیر تردد شرکت کنندگان فعال خواهد بود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه با بیان اینکه خدمات رسانی به هموطنانی که قصد صعود به ارتفاعات بازی دراز را دارند در تمام مسیر انجام می‌شود، گفت: نیرو‌ها و تجهیزات هلال احمر از ورودی استان در شهرستان کنگاور تا ارتفاعات بازی دراز را در هر دو مسیر رفت و برگشت پوشش خواهند داد.

به گفته محمدی، تیم‌های واکنش سریع و امداد هوایی هلال احمر نیز برای این ایام در آماده‌باش هستند.

وی همچنین از در نظر گرفتن ظرفیت اسکان اضطراری برای بیش از ۱۵ هزار نفر از شرکت کنندگان در این برنامه در شهرستان‌های اطراف مسیر صعود به بازی دراز از جمله قصرشیرین، سرپل ذهاب و دالاهو خبر داد و خاطرنشان کرد: تمهیدات لازم برای اسکان و ارائه خدمات به این افراد در نظر گرفته شده است.

عملیات غرورآفرین بازی دراز اردیبهشت ۱۳۶۰ با هدف بازپس گیری این ارتفاعات استراتژیک از رژیم بعثی انجام شد. در این عملیات شهید علی اکبر شیرودی از خلبانان مطرح کشورمان به درجه رفیع شهادت رسید.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار