رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی کشور گفت: از میزان طرح‌های ارائه شده به صندوق نوآوری، 800 طرح دانش‌بنیان تعیین تکلیف شده است.
کد خبر: ۱۱۰۳۷۷
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۴ 12 October 2015
به گزارش تابناک مازندران ، بهزاد سلطانی در نشست مدیران بنگاه‌های اقتصادی و تشکل‌های مازندران که در اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان برگزار شد با بیان اینکه صندوق نوآوری و شکوفایی از سال 89 با حمایت شرکت دانش‌بنیان در قانون تعریف شده است، گفت: این صندوق با سرمایه اولیه 3 هزار میلیارد ریال ایجاد و به مدت سه سال دولت موظف به تامین آن شد تا نیم درصد بودجه به این صندوق واریز شود.
وی با اشاره به اینکه این صندوق دائمی است، افزود: صندوق نوآوری و شکوفایی نهاد عمومی توسعه ای است.
رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی کشور ادامه داد: اساسنامه این صندوق در دولت مصوب شد و در شورای نگهبان به تایید رسید.
سلطانی اظهار کرد: پولی که به این صندوق واریز می‌شود به دولت برنمی‌گردد و می‌تواند همانند یک نهاد اقتصادی فعالیت کند.
وی گفت: معافیت مالی 15 ساله، معافیت گمرکی و عوارض ورود و خروج و استفاده از صندوق نوآوری و شکوفایی از مزایای این صندوق در حمایت از شرکت دانش بنیان است.
رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی کشور به خدماتی که این صندوق می‌تواند ارایه شود اشاره کرد و افزود: این صندوق تسهیلات قرض‌الحسنه 4 درصدتا سقف 300 میلیون تومان برای توسعه محصول دانش بنیان، مجوز تسهیلات 14 تا 22 درصد تا سقف 10 میلیارد تومان، مشارکت سرمایه‌گذاری ارایه می‌کند.
سلطانی با بیان اینکه از یک هزار و 640 شرکت دانش‌بنیان که وجود دارد 200 شرکت طرح ارایه کردند، 800 شرکت تعیین تکلیف شدند و 322 طرح رد شدند، گفت: طرح‌هایی که تا سال گذشته به این صندوق ارسال شده نوپا بوده اما طرح‌های ارسالی امسال طرح‌های خوبی است.
وی اظهار کرد: 260 میلیارد تومان طرح در دست بررسی و 420 میلیارد تومان طرح تقاضا مشارکت در دست بررسی داریم.
رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی کشور خاطرنشان کرد: 44 شرکت دانش بنیان در مازندران وجود دارد که نسبت به جمعیت استان این میزان کافی نیست.
سلطانی ادامه داد: با توجه به وجود دانشگاه‌های متعددی که در مازندران فعال است، این میزان شرکت دانش‌بنیان در استان کافی نیست.
وی افزود: مشتری‌های خوبی داریم اما مشکلمان کمبود طرح و شرکت دانش بنیان است.
رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی کشور تصریح کرد: 320 طرح به صندوق معرفی شده که 16 طرح مصوب شده و 2 میلیارد و 200 میلیون تومان برای مازندران بوده است.
رییس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی مازندران نیز در این نشست اظهار کرد: بخش اقتصادی می‌تواند ارتباط کاری خوبی با این صندوق داشته باشد.
عبدالله مهاجردارابی گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند از بخش اقتصادی نهایت بهره و استفاده را ببرد.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار