تیم هندبال بانوان سنگ آهن بافق با وجود حضور تیم‌های مدعی با ارائه بازی‌های فنی به مقام قهرمانی لیگ برتر باشگاه‌های کشور دست یافت.
کد خبر: ۱۱۰۵۱۴۱
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۳ 14 May 2023

قهرمانی دختران هندبالیست بافق در لیگ برتر

 

در هیجدهمین دوره مسابقات لیگ برتر هندبال بانوان ایران در فصل جاری هشت تیم از مناطق مختلف کشور به صورت رفت و برگشت دیدارهای خود را برگزار کردند که در پایان تیم باشگاه سنگ‌آهن بافق با کسب ۲۴ امتیاز به مقام قهرمانی دست یافت.

بعد از سنگ‌آهن بافق، تیم‌های شهید شاملی کازرون فارس با کسب ۲۳ امتیاز، فولاد مبارکه سپاهان ۲۳ ، شهید چمران لارستان ۱۴ ، فولاد هرمزگان ۱۲، شیشه قزوین ۱۰ ، غدیر ملایر همدان چهار امتیاز و شهرداری ماهان کرمان نیز با چهار امتیاز رتبه‌های دوم تا هشتم را کسب کردند.

تیم هندبال بانوان سنگ آهن بافق در دیدار نخست پایانی خود که در روز ۲۱ اردیبهشت‌ماه جاری برگزار شده بود با نتیجه ۳۶ بر ۲۸ و با اختلاف هشت گل حریف خود تیم مدعی شهید شاملی کازرون را شکست داده بود و در دیدار برگشت که دیروز ( شنبه ) ۲۳ اردیبهشت برگزار شد با وجود شکست ٣١ بر ٢٦ به دلیل اختلاف گل در ۲ دیدار رفت و برگشت، قهرمان لیگ برتر هندبال زنان شد.

همچنین هفته گذشته دیدار رده‌بندی لیگ برتر هندبال بانوان قهرمانی باشگاه‌های کشور میان تیم‌های سپاهان و شهید چمران لارستان برگزار نشد و دو تیم به‌ عنوان سوم مشترک دست یافتند، سپاهان اصفهان سال گذشته قهرمان لیگ برتر هندبال بانوان شده بود.

تیم هندبال سنگ آهن در حالی به عنوان قهرمانی این دیدارها دست یافت که سومین حضور خود را به عنوان یک تیم جوان در لیگ برتر تجربه کرد و همچنین در نیمه لیگ امسال به عنوان نماینده ایران در رقابت‌های قهرمانی آسیا در رده سنی بزرگسال شرکت کرد و با کسب رتبه چهارم جواز حضور در مسابقات جهانی را بدست آورد.

در رشته هندبال در تمامی رده‌های سنی اعم از آقایان و بانوان در یزد و اکثر مناطق و شهرستان‌های استان، ظرفیت و علاقه‌مندان زیادی وجود دارد که طی سال‌های گذشته و امسال شاهد برگزاری مسابقات، میزبانی تیم‌های مختلف و برپایی اردوهای مختلف ملی پوشان و مسابقات منطقه‌ای بوده‌ایم.

قهرمانی تیمی از بانوان یک شهرستان استان یزد در لیگ برتر کشور با وجود تیم‌های مدعی در رقابت‌هایی نزدیک و نفسگیر به خوبی گویای ظرفیت خوب رشته هندبال در استان است که اگر بیش از گذشته با حمایت و همراهی مسئولان به خصوص حامیان مالی همراه شود بیش از گذشته افتخارآفرین خواهد بود.

طی سال‌های گذشته برای توسعه ورزش هندبال یزد شاهد برگزاری مسابقات متعدد و همچنین راه‌اندازی مدارس مرتبط برای گروه‌های مختلف سنی در کنار سایر برنامه‌ها بوده‌ایم که همه اینها نقش موثری در توسعه و تعالی این رشته در استان داشته است.

ورزشکاران استان در اکثر رشته‌ها بارها نشان داده‌اند که سرشار از استعدادهای بالقوه هستند که اگر با برنامه‌ریزی دقیق و علمی عجین شود و همکاری تمامی بخش‌ها اعم از دولتی و غیردولتی جلب شود برای درخشش در سطح ملی و جهانی حرف‌های زیادی برای گفتن دارند.

رییس هیات هندبال یزد که عضو هیات رئیسه فدراسیون است با بیان اینکه سال گذشته اتفاق‌های خوبی برای هندبال استان رقم خورد گفت: کسب رتبه سوم ارزیابی عملکرد برای دومین سال پیاپی در بین هیات‌های کشور، کسب مقام نائب قهرمانی دختران در مسابقات هندبال استعدادهای برتر و کسب مقام پنجمی پسران یزدی بخشی از افتخارات سال گذشته بود.

ابوالفضل خوشنویس افزود: حضور تیم هندبال سنگ آهن بافق در لیگ برتر بانوان و کسب عنوان قهرمانی، حضور تیم پیشگامان در لیگ دسته دوم در بخش آقایان و حضور داوران و مربیان استان در دوره‌های ارتقای مربیگری و داوری به ویژه دوره مربیگری سطح ای (e) جهانی دیگر موفقیت‌ هندبال یزد بوده است.

وی با بیان اینکه امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری استان برای میزبانی مسابقات هندبال کشوری مناسب است و باید از آنها برای کمک به توسعه کمی و کیفی فعالیت‌ها استفاده شود، بیان کرد: کسب مقام سومی تیم هندبال سنگ آهن بافق در مسابقات لیگ دسته اول آقایان کشور در سال گذشته نشان دهنده استعدادهای خوب این رشته است.

عضو هیات رئیسه فدراسیون هندبال گفت: وجود سالن‌های مناسب، مردم میهمان‌دوست و علاقه مند به ورزش و همراهی مسئولان امر از جمله نقاط قوت برای استفاده از امکانات استان برای برگزاری پیکارهای ملی است .

خوشنویس افزود: برگزاری مسابقات منظم و مستمر هندبال در تمامی رده‌های سنی در ۲ بخش مردان و بانوان سبب گسترش این رشته، ایجاد انگیزه و شناسایی استعدادها شده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه یکی از مهمترین نیازهای استان وجود یک خانه مستقل و مجهز هندبال است و برای تحقق آن به همکاری مسئولان و خیران نیاز است، گفت: تاسیس خانه هندبال به دلیل وجود استعداد و علاقه مندان زیاد در استان یک ضرورت است.

استان یزد ۴۸ هیات ورزشی و ۶۲ هزار ورزشکار بیمه شده دارد و بیش از سه هزار نفر در رشته هندبال فعال هستند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار