رییس سازمان بهزیستی کشور خبر داد که در سال گذشته ۲ هزار و ۳۰۰ کودک بی‌سرپرست و بد سرپرست واجد شرایط به خانواده‌های متقاضی فرزندخواندگی سپرده شدند.
کد خبر: ۱۱۱۰۳۷۳
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۰ 15 June 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا علی‌محمد قادری با بیان اینکه امر فرزندخواندگی در کشور شتاب قابل توجهی یافته است، اظهار کرد: این تعداد کودک سال گذشته از طریق این سازمان و با حکم قضایی به خانواده‌های متقاضی فرزندخوانده سپرده شده اند.

وی با بیان این که اکنون حدود ۳۵ هزار نفر در کشور متقاضی فرزندخوانده از بهزیستی و در صف انتظار هستند، افزود: استقبال مردم از روند فرزندخواندگی در سال‌های اخیر از سوی خانواده‌ها موجب شده تا ظرفیت شیرخوارگاه های کشور به سه چهارم تقلیل پیدا کند.

رییس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه در صورتی که مدارک و کارهای قضایی پرونده متقاضیان تکمیل باشد روند واگذار فرزند به متقاضیان حدود ۴۵ روز به طول خواهد انجامید یادآور شد: هم اینک ساز و کاری در سازمان بهزیستی ایجاد شده است که هر کودکی که وارد این سازمان می شود بلافاصله تعیین تکلیف می شود.

برگزاری همایشی با عنوان در آغوش سیمرغ

قادری با اشاره به گسترش فرهنگ حمایت از کودکان دارای نیازهای ویژه (معلول) ادامه داد: این امر که برای اولین بار در کشور اتفاق می افتد که خانوده هایی متقاضی پذیرش کودکان با نیازهای ویژه که تا عمری نیاز به نگهداری و درمان دارند می شوند.

وی گفت: خوشبختانه از زمان اجرای این طرح در کشور ۳۰۰ خانواده متقاضی فرزندخوانده شدن این نوع کودکان در کشور شده اند.

قادری تاکید کرد: در همین راستا سازمان بهزیستی طی یک تا ۲ ماه آینده همایشی را با عنوان در آغوش سیمرغ برای تجلیل و قدردانی از این اقدام خیرخواهانه این خانواده ها برگزار خواهد کرد.

سه دهه دیگر ۲۵ درصد جمعیت کشور سالمند می شوند

رییس سازمان بهزیستی کشور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سالمندان و افراد دارای معلولیت، به پنجره جمعیتی اشاره کرد و گفت: باید مراقب بود که پنجره جمعیت کشور ما بزودی بسته خواهد شد و متاسفانه تا ۳۴ سال آینده جمعیت سالمند در کشور به ۲۵ درصد خواهد رسید.

وی تاکید کرد: پرداختن به امر سالمندی در کشور امری مهم است که همه دستگاه های کشور باید زیرساخت های لازم را برای آینده و اجرای بهتر قانون جوانی جمعیت از یکسو و از سویی دیگر حضور موثر افراد سالمند در جامعه فراهم سازند.

قادری با بیان اینکه هم اکنون نرخ امید به زندگی در کشور ما ۷۰ سال است گفت: خوشبختانه امید به زندگی نسبت به قبل از انقلاب به شدت افزایش پیدا کرده است.

حوادث جاده ای سالانه ۶۰ هزار نفر به جمعیت معلولان اضافه می‌کند

رییس سازمان بهزیستی کشور گفت: در نتیجه ۳۰۰ هزار سانحه تصادف منجر به جرح در کشور سالانه بین ۵۰ تا ۶۰ هزار معلول، به جمعیت معلولان کشور و سبد سازمان بهزیستی اضافه می‌شود، بدون آنکه این سازمان مطلع شود.

وی با بیان اینکه این تعداد معلول تا آخر عمر خدمات مورد نیاز خود را از سازمان بهزیستی دریافت می کنند افزود: از این تعداد سه تا چهار هزار نفر نیز معلولان ضایعه نخاعی هستند که دارای شرایط بسیار خاصی هستند.

رییس سازمان بهزیستی به منظور شرکت در همایش علمی تخصصی مرکز فناوری اطلاعات، امنیت فضای مجازی، تحول اداری و توسعه خدمات سازمان بهزیستی به کرمانشاه سفر کرده است.

این همایش با حضور مدیران ارشد این سازمان از استان‌های مختلف کشور به مدت ۲ روز به میزبانی کرمانشاه برگزار شد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار