دبیر کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه خبر داد:
دبیر کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه با اشاره به اجرای موفق مدول سوم تصفیه خانه فاضلاب ارومیه، گفت: تصفیه خانه فاضلاب ارومیه بعنوان دومین طرح مهم برای احیای دریاچه ارومیه به زودی به بهره برداری می رسد.
کد خبر: ۱۱۱۱۱۰۰
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۰:۴۲ 20 June 2023

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، محمدصادق معتمدیان در حاشیه بازدید از مدول سوم تصفیه خانه فاضلاب ارومیه، افزود: با تلاش‌های شرکت آب و فاضلاب و حمایت مالی دولت سیزدهم به ویژه تامین اعتبار از محل سفر اخیر رئیس جمهور، مرحله سوم تصفیه خانه ارومیه به اتمام رسیده است.


وی یکی از مزایای این طرح را اثربخشی در حیطه مسائل بهداشتی و زیست محیطی عنوان و اضافه کرد: با بهره‌برداری از این طرح سالانه ۵۱ میلیون مترمکعب پساب به دریاچه ارومیه منتقل خواهد شد.


دبیر کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه ادامه داد: این طرح مهم در سال ۱۳۹۴ آغاز و در سال ۱۳۹۹ به دلیل مشکلات مالی راکد شد و با اعتبارات اختصاص یافته در سفر رئیس جمهور، مراحل اجرایی آن به پایان رسید.


معتمدیان اظهار کرد: تاکنون ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای راه اندازی مدول سوم تصفیه خانه فاضلاب ارومیه هزینه شده است.

وی در ادامه گفت: افق بلندمدت طرح چهار فاز بوده که ۲ فاز آن در گذشته افتتاح شده و در قالب آن، ۴۰۰ هزار نفر از جمعیت شهر ارومیه تحت پوشش قرار گرفته و تست و مراحل آزمایشی فاز سوم هم انجام شده و آماده افتتاح است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار