دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه گفت: بازگشت معتادان بهبود یافته به آغوش خانواده و جامعه با مشارکت مردم خیرین و کارآفرینان برنامه‌ای‌ست که با اشتغال معتادان بهبودیافته کمک کرده و از بازگشت آنان به دام اعتیاد جلوگیری می‌کند.
کد خبر: ۱۱۱۱۱۹۳
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۳ 20 June 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از فارس کیوان گل‌آوری، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه، با بیان اینکه هفته مبارزه با مواد مخدر از امروز ۳۰ خردادماه آغاز و تا پنجم تیرماه ادامه دارد، اظهار کرد: به‌روزرسانی شیوه درمان، افزایش مالی بهبودیافتگان، ضربه به بنیان‌های مالی قاچاقچیان و توجه به پژوهش‌های کاربردای از اولویت برنامه‌های امسال است.

وی با تأکید بر هموار کردن راه برای بازگشت معتادان بهبود یافته به آغوش جامعه، ادامه داد: افرادی که در کمپ‌ها درمان می‌شوند بعد از درمان رها می‌شوند اگر  برنامه‌ای برای بحث معتادان و صیانت نگهداری آن‌ها نداشته باشیم به احتمال قوی دوباره به چرخه مصرف برمی‌گردند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: بازگشت معتادان بهبود یافته به آغوش خانواده و جامعه با مشارکت مردم خیرین و کارآفرینان برنامه‌ای‌ست که با اشتغال معتادان بهبودیافته کمک کرده و از بازگشت آنان به دام اعتیاد جلوگیری می‌کند.

وی بحث ساماندهی معتادان متجاهر را از دیگر اقدامات شاخص امسال دانست و گفت:  این کار در حال انجام است، ولی به دلیل محدودیت اعتباری و دیگر مشکلات به آن صورتی که می خواهیم انجام نشده است که امیدواریم با پشتیبانی‌های مالی از سوی مرکز بخش قابل توجهی از معتادان در کمپ‌ها ساماندهی شوند.

گل‌آوری با تأکید بر برخورد قاطع با خرده‌فروشان و مکان‌های پلاک قرمز، افزود: در این راستا حدود ۱۰۰ مکان در آقاجان و ۱۳ مکان در تپه‌فتحعلی خان، جعفرآباد و حکمت‌آباد تخریب شده است. 

وی ادامه داد: طرح یاریگران روستا با مشارکت روستائیان برای پیشگیری از اعتیاد در روستاها تا یک ماه دیگر اجرایی خواهد شد.

گل‌آوری، از راه‌اندازی خانه «یاریگران زندگی» به عنوان مکان دائمی برای ارائه اقدامات پیشگیری در حوزه اعتیاد در شهر کرمانشاه خبر داد و گفت: خانه یاریگران زندگی محلی برای اجرای برنامه‌های پیشگیری از اعتیاد است که راه‌اندازی آن در یک سال گذشته با همکاری آموزش و پرورش استان در حال پیگیری است و هفته آتی آغاز به کار خواهد کرد.

به گفته این مسؤول، سال گذشته ۳ تن و ۷۵۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان کشف  و بیش از ۵ هزار قاچاقچی، توزیع‌کننده و معتاد متجاهر دستگیر شده است.

نشست خبری با اصحاب رسانه؛ نشست تخصصی با مدیران و کارشناسان دستگاه‌های ذی‌ربط در بحث چاره‌اندیشی برای ساماندهی، صیانت و کمک به معتادان بهبود یافته پس از درمان؛ غبارروبی مزار شهدا؛ سخنرانی ائمه جماعات و استاندار درخصوص بحث مواد مخدر، آسیب‌های اجتماعی و مشکلات آن؛ برپایی میز خدمت در حاشیه نماز جمعه در تمامی شهرستان‌ها، برگزاری جلسه‌ای به صورت ویدئوکنفرانس با دفتر ریاست جمهوری؛ برگزاری همایش تقدیر از فعالان حوزه مواد مخدر از دستگاه‌ها، سمن‌ها، کارآفرینان و رسانه‌ها از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده استان کرمانشاه در هفته مبارزه با مواد مخدر است که گل‌آوری به آن‌ها اشاره کرد.

وی در پایان بر نظارت موثر والدین بر فرزندان تأکید کرد و گفت: خانواده‌ها در برنامه‌هایی که در بحث پیشگیری و آموزش مهارت‌های زندگی از طریق منابع مختلف به اجرا درمی‌آید حتما شرکت کنند چون آگاهی والدین در جلوگیری از گرفتار شدن فرزندان در دام اعتیاد خیلی موثر است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار