بازدید خبرنگاران یزد از خط سبز آبرسان به صنایع استان؛
در حالی که 30 درصد از پساب شهر یزد جمع آوری می‌شود، قرار است با اجرای پروژه‌ای، پساب جایگزین آب کیفی صنایع استان شود.
کد خبر: ۱۱۱۲۷۵۴
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۱ 29 June 2023

پساب جایگزین آب کیفی صنایع یزد می‌شود / جمع آوری 30 درصد پساب شهر یزد

به گزارش خبرگزاری تابناک از یزد، محمد مهدی جوادیان زاده در بازید خبرنگاران از طرح‌ خط سبز آبرسان به صنایع استان یزد با اشاره به اینکه بحث تامین آب به روش‌های مختلف برای نیازهای استان در دستور کار است اظهار کرد: یکی از راه‌کارهای تامین آب بحث خط سبز آبرسان به صنایع استان است.

وی ادامه داد: این طرح با هدف تامین آب مورد نیاز صنایع استان اجرا شده و تمام تلاش مجموعه بر این است که این پروژه در زمان بندی اعلام شده به بهره برداری رسیده و مصارف آن برای صنایع استان استفاده شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان یزد از جمع آوری 30 درصد پساب شهر یزد خبر داد و عنوان کرد: آب منطقه‌ای یزد پروژه‌های مختلف دیگری هم در دست اجرا دارد که بتواند نیاز آبی استان را تامین کند.

جواد محجوبی معاون طرح توسعه شرکت سهامی آب منطقه‌ای استان یزد هم در جریان این بازدید با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه تامین آب برای استان یزد اظهار کرد: در ابتدای سال ۱۴۰۰ و در سطح ملی، سند سازگاری با کم آبی استان یزد تصویب شد.

وی با اشاره به اینکه این اقدام نقش مهمی برای بحث آب استان یزد ایفا می‌کند خاطرنشان کرد: یکی از پروژه‌های سند سازگاری با کم آبی، شروع پروژه خط سبز آب‌رسان صنایع می‌باشد.

معاون طرح توسعه شرکت سهامی آب منطقه‌ای استان یزد شروع این پروژه را نیمه دوم سال گذشته اعلام کرد و گفت: سال گذشته دولت، بند قانونی را مطرح کرد که به واسطه آن در قانون بودجه کشور عنوان باز تخصیص به صنایع اختصاص پیدا کند.

وی در ادامه گفت: به واسطه این پروژه، آب کیفی صنایع که شامل آب‌های زیرزمینی و آب سطحی است، با آب نامتعارف یا همان پساب جایگزین می‌شود.

محجوبی با اشاره به اینکه آب نامتعارف برای مصارف فضای سبز و فرایند خط تولید مورد استفاده قرار می‌گیرد گفت:عملیات اجرایی از سال گذشته شروع شده و از مخزن ۵ هزار متر مکعبی پساب تصفیه تکمیلی از فاضلاب یزد شروع و به صورت ثقلی ۲۱ هزار و ۵۰۰ متر از کنار جاده‌های فولاد آلیاژی تا نیروگاه سیکل ترکیبی یزد و در انتها به یک مخزن ۲ هزار متر مکعبی ذخیره می‌شود.

معاون طرح توسعه شرکت سهامی آب منطقه‌ای استان یزد با بیان اینکه پروژه ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است گفت:با تکمیل این پروژه، ۱۵۰ لیتر در ثانیه پساب خروجی از این سیستم خواهیم داشت.

وی هزینه اجرای این پروژه را ۴۰ میلیارد تومان دانست و افزود: هزینه خرید لوله و اتصالات مرتبط با آن هم ۶۰ میلیارد تومان بوده و برای اجرای آن سرمایه‌گزاری توسط شرکت آب منطقه‌ای و شرکت تولید برق حرارتی منطقه شرق انجام شده است.

معاون طرح توسعه شرکت سهامی آب منطقه‌ای استان یزد تصریح کرد: طبق برنامه زمان‌بندی پروژه حداکثر تا پاییز امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار