رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه در خصوص کلاه‌برداری با موضوع درج آگهی استخدام نیروی کار کمیته امداد در سایت دیوار هشدار داد.
کد خبر: ۱۱۱۲۹۵۰
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۸ 01 July 2023

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا سرهنگ «علی کسانی» روز شنبه در جمع خبرنگاران در تشریح این خبر گفت: افراد سودجو با انتشار پیامک تبلیغاتی یا درج آگهی سایت‌های درج آگهی رایگان مانند دیوار با عنوان استخدام در کمیته امداد امام خمینی (ره) نظر قربانیان را جلب می‌کنند و اطلاعات بانکی و هویتی شهروندان را به سرقت می‌برند.

وی تأکید کرد: کلاه‌برداران سایبری پس از دریافت اطلاعات کارجویان مبالغی را به‌عنوان هزینه ثبت‌نام و صدور کارت شرکت در آزمون دریافت می‌کنند همچنین می‌توانند از اطلاعات بانکی و هویتی قربانیان سوءاستفاده و حتی با دریافت کد فعال‌سازی اپلیکشن های بانکی، حساب آن‌ها را خالی کنند.

سرهنگ کسانی به شهروندان توصیه کرد: افراد جویای کار باید توجه داشته باشند هرگونه گزینش در شرکت‌ها و سازمان‌های دولتی از طریق رسانه‌های معتبر و سایت رسمی آن سازمان اعلام می‌شود.

رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه گفت: کاربران می‌بایست مراقب آگهی‌ها و تبلیغاتی که در سایت‌هایی نظیر شیپور و دیوار و یا شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود، باشند و بامطالعه قوانین سایت‌های موصوف نسبت به نیات افراد مختلف هوشیار بوده تا در دام سودجویان فضای سایبری گرفتار نگردند.

وی بیان داشت: شهروندان عزیز می‌توانند در صورت بروز مشکل و نیاز به مشاوره با مراجعه به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir از راهنمایی‌های کارشناسان این پلیس در جهت رفع مشکلات احتمالی استفاده و یا با شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ تماس حاصل نمایند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار