استاندار یزد با بیان اینکه یزد ظرفیت بالایی در حوزه گردشگری مذهبی دارد گفت: گردشگری مذهبی یزد بیش از پیش تقویت شود.
کد خبر: ۱۱۱۶۴۸۱
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۸ 24 July 2023

 

به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، مهران فاطمی در نشست شورای توسعه گردشگری استان یزد با اشاره به اینکه گردشگری هم برای استان یزد و هم برای کل کشور یک گنج بی پایان، کم هزینه و پر فایده است، اظهار داشت: اینکه ما چگونه از این ابزار در حوزه‌های فرهنگی و مذهبی، اقتصادی، امنیت ملی و راهبردهای بین‌المللی که جمهوری اسلامی ایران دارد استفاده کنیم به توانمندی و میزان درک صحیح ما از این مسئله باز می‌گردد.

وی خاطرنشان کرد: همیشه گردشگری برای استان یزد و کشور یک فرصت بزرگ و بی‌بدیل است و هیچ مناقشه‌ای هم روی آن نیست چون فصل الخطاب در انقلاب اسلامی ایران ولی امر مسلمین است و ایشان بارها بر اهمیت این مسئله تاکید کردند و در راس دولت هم که یک فقیه، مجتهد و عالم دینی قرار دارد در حکمی که برای بنده زدند دو مسئله مهم را به صورت اختصاصی و ویژه آوردند و آن هم مسئله گردشگری و معدن  به عنوان دو ظرفیت ویژه استان یزد است.

استاندار یزد گفت: در میان گرایش‌ها و شاخه‌های متنوعی که در ارتباط با گردشگری وجود دارد، گردشگری معنوی ما جنس متفاوتی را نسبت به سایر استان‌ها و حتی سایر کشورها دارد.

فاطمی تصریح کرد: برخی شهرها از جمله کربلا، نجف و مشهد به دلیل قرار داشتن ائمه معصومین(ع) جذابیت بسیار بالایی برای شیعیان در جهان دارند اما یزد به دلیل مراسم‌های عزاداری ظرفیت و فرصت یسیار بزرگی را ایجاد کرده که قطعا اگر ما از این ظرفیت برای ترویج و تبیین فرهنگ عاشورا و اسلام استفاده نکنیم باید در فردای قیامت پاسخگو باشیم.

وی با بیان اینکه صنعت گردشگری یکی از پرریسک‌ترین صنایع در میان صنعت‌های دنیا است گفت: کرونا به تنهایی دو سال صنعت گردشگری را تعطیل کرد که حتی ورودی‌های شهرها هم بسته شد؛ علاوه بر آن مسائلی از جمله اغتشاشات و تغییر در مناسبات و روابط بین‌الملل می‌تواند در چرخه آن اشکال ایجاد کند.

استاندار یزد بیان کرد: در حال حاضر این بحث گردشگری مذهبی برای ما یک فرصت و مسئولیت بزرگ است و تجربه 10 تا 15 ساله افرادی که در این حوزه کار کرده‌اند هم به صورت علمی و کیفی نشان‌ می‌دهد که چه تاثیری برای ما دارد.

فاطمی بیان کرد: بهترین بخشی که باید از گردشگری مذهبی حمایت کند، مجموعه شهرداری‌ها هستند، چون این مباحث بخشی از روح و جان شهرها هستند و ضرورت دارد که در این رابطه حتما این حمایت‌ها دیده شود.

عزیزالله سیفی، رئیس شورای اسلامی شهر یزد هم در این نشست، اظهار داشت: پیگیری‌های خوبی در حوزه گردشگری مذهبی یزد صورت گرفته که منجر به اتفاقات بسیار خوبی شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد گفت: گردشگری مذهبی امروزه به عنوان یک موضوع شناخته شده در دنیا مطرح است و چیزی نیست که بخواهیم در ارتباط با آن به دبنال تدوین راهکار جدید باشیم.

وی ادامه داد: این موضوع تحت عنوان گردشگری ادیان مطرح است و به همین دلیل و به واسطه شناخته شدنش قابلیت اجرای بسیار خوبی دارد اما شکلی که در یزد این نوع گردشگری انجام می‌شود در هیچ کجای جهان و ایران نمونه نداشته و ندارد.

سیفی خاطرنشان کرد: اگر این شیوه را ما بتوانیم به ثبت برسانیم، برای یزد از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و می‌تواند نقش مهمی در توسعه بیشتر این نوع گردشگری و معرفی بیش از پیش مراسم‌های مذهبی و عزادای‌های یزد حسینیه ایران به کل جهان و کشور داشته باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار